Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

ik begin al serjeuse gelijkenis te zien met je eerste foto,
en het ziet er prachtig uit , dus gewoon volhouden zo ;)
vgr
Marc
 
Wim,
:D en het volgende...... de relingen????:D
Of ga ik te vlug :D
al een goede basis van de romp en het draagdek.
:usa2: aan de creole Queen vanuit België
groetjes
Ward
 
Voorlopig even bezig met plamuren, schuren, plamuren, schuren, etc.
Tijdens die bezigheden zal ik jullie niet lastig vallen met updates

Alé hy, dat is juist het leukste gedeelte :laugh::laugh:

Nee, ziet er goed uit Wim. En het gaat vlot vooruit, maar zoals je zelf zei, als alle reken en meetwerk goed voorbereid is dan gaat het idd vlot.

Blijf volgen ;)
 
:yikes: niet te lang wachten met plamuren wim dan kan je nog buiten gaan schuren .

binnen een paar weken sneeuwt het mischien al of vriezen de keién al uit de grond en als je dan buiten moet gaan staan om te schuren :ph34r:
 
Bedankt voor alle fijne reacties :).

@ward.
Ik ken je helemaal niet als een man die vlug wil ;), en inderdaad de relingen komen pas later, ondanks het stukje reling van Christophe.

@amazone
Dirk, ik zal het toch rustig aan gaan doen, ik laat snel werken helemaal aan jou over :laugh:.
 
de winter is nog lang hé Wim,het zal wel goed komen met de CQR zo te zien!
grtz
Lus
 
Wim het is voor mij helaas nog niet mogelijk om je foto`s hier te beoordelen omdat ik ze niet kan zien. Ik heb wel je vorderingen inmiddels gezien en ik moet schrijven dat ik onder de indruk ben hoe het loopt. Ik ben zo vrij om de onderstaande foto als link te kopiëren. Met deze link kan ik laten zien wat ik bedoel.

Creole_Queen_scratch_026.jpg

Hier zie ik een prima scrachtproject ontstaan...

Ron.
 
Lus en Ron, bedankt voor de reacties.
Ik doe mijn best ;).

Heel veel zin had ik nog niet om te gaan schuren en zo, dus wat aan het tekenen gegaan voor het eerste dek. Het eerste dek wordt in drie modules opgebouwd, voor - midden -achter. Het middenstuk is het grootst en zonder gebogen vormen, daarmee maar begonnen. Om de vele raampjes van een gelijke grootte te laten zijn een malletje gemaakt. Stuurboord heeft een paar ramen minder dan bakboord.

Eerst eens tekenen (het grotere raam is al voor de achterzijde):
main.php


Dan op triplex overnemen en secuur uitsnijden:
main.php


Netjes op maat vijlen:
main.php


Alles netjes op papier overnemen en secuur uitsnijden.
Hier kwam de ervaring van Paper City zeer zeker van pas.
main.php


Overgenomen op triplex en uitzagen - nu nog de raampjes:
main.php
 
Dat is een mooie manier van raampjes maken Wim. Zo staan ze allemaal mooi op een rij.
Ik moet in de Oseberg gaten gaan maken voor de roeispanen en ga deze manier ook toepassen.;)
Weet ik zeker dat ze netjes op een rij komen.

Fred
 
Wim,
een mal maken vraagt heel wat tijd, maar later is het tijdbesparend,.....en zo heb je een perfecte afwerking van een serie ramen in dit geval;
Heel mooi gesneden, hoor.
(( die houtengereedschapsopbergkistjes achteraan op de foto zien er heel praktisch uit)), zelf gemaakt,Wim...of aangepast??

Ik zoek ook een gelijkaardige manier voor mijn kleine gereedschap.
groetjes
Ward
 
Een mal maken is inderdaad zeer praktisch voor seriewerk.
Alleen de papierstap is in dit geval overbodig.

Ward, die rekjes heb ik gewoon gekocht bij conrad.nl. Even zoeken op Reely gereedschapshouder.
De link was ongelooflijk lang en werkt niet altijd goed bij conrad. Komt binnen als bouwpakket.
 
Hey Wim,ik doorbladerde je topic hier en keek zo naar de vorderingen,weer eens een schitterende vooruitgang he zoals we ven je gewent zijn.
Ook deze word weer een plaatje net als de egizia.
 
Hoi Wim,

Hoe gaat het met de boot, lukt het goed, het scratsen.
 
Hey Wim,ik doorbladerde je topic hier en keek zo naar de vorderingen,weer eens een schitterende vooruitgang he zoals we ven je gewent zijn.
Ook deze word weer een plaatje net als de egizia.

Dank je Patje, ik doe mijn best :).

Hoi Wim,

Hoe gaat het met de boot, lukt het goed, het scratsen.

Ha Bart, het scratchen tot nu gaat goed, dat valt me niet tegen. Het duurt gewoon veel langer dan je met een kit gewend was. Alles uittekenen, berekenen (en nog een keer natuurlijk), uitzagen, passen, schuren en ga maar door. Van het weekend alleen de raampjes uit het hout gesneden, daar ben je ook weer even zoet mee, want ze zijn natuurlijk niet lasergeneden zoals bij de huidige kits. Foto's komen wel weer als ik een stukje opgeschoten ben.
 
Het is zeker heel anders werken als je met een kit gewend bent. Alles maar dan ook vrijwel alles moet je nu zelf gaan doen. Ieder onderdeel is soms een kit op zich maar dat geeft wel voldoening als het eenmaal af is. Temeer daar je dit nu helemaal zelf hebt gemaakt en niet hebt laten maken door de fabrikant van een kit. Maar het gaat je goed af..

Ron.
 
Nog bedankt Ron.

Zo, even heeft alles op een laag pitje gestaan, maar ik ben er weer met een geringe update.

De romp is geschuurd, geplamuurd, etc, etc. Ik loop het nog 1 keer na, maar dan wordt het wel tijd voor de 1e zwarte verflaag.
Bij het rader ook het gat gedicht met hout.

main.php


En nog wat 'muurtjes' tussendoor gedaan.

main.php
 
weer wat bij geleerd met die raampjes ,ik zal het nodig hebben als ik de dekhuisjes ga scratchen v/d A.V,voor de creole queen zie het zo als gewoonlijk weer prima uit,
ik ben nu bezig aan schuren en plamuren dus het zal nog wel even duren voor de volgende update.
grtz
Lus
 
Hoi Wim,

Het gaat je goed af zo te zien, secuur werkje denk ik dat plamuren en schuren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan