Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Mooi bezig Wim.

Gaat een knap stukje werk worden, ik voel het aan mijn eksterogen, of is dat voor het weer?.

Ook gefelisiteerd met je Mod.status.

Johan.
 
Volg het maar goed Patje en behoedt me voor fouten :).

Dank je Johan en het gaat mooi weer worden (ik voel het ;) ).

[AANVULLING]
Houtbouw is even in de koelkast gegaan. In augustus volgt nog een verbouwing in huis, daarna een verhuizing van de hobbyruimte (2x zo groot!!). Hoop in september weer een beetje verder te kunnen gaan.
[/AANVULLING]
 
Laatst bewerkt:
Oei oei,maatje dat zou ik zeker niet kunnen verbeteren want ik ken geen snars van houten scheepsbouw op schaal (nog niet tenminste).
Je Nave egizia was ook de moeite om te zien bouwen dus ik ben er zeker van dat je ook deze weer schitterend naar voor zal brengen man.
 
Mini update!

Zo, dat moet ik vaker doen, een vuurtoren als tussendoortje gaan maken ;). Eénmaal begonnen bleek al gauw dat ik meer dan 1100 baksteentjes mag uittekenen en krassen. Dat geeft niet, maar dat ga ik natuurlijk nooit in één keer achter elkaar doen. Na een sessie steentjes heb ik toen maar weer de spanten van de Creoolse schone erbij genomen, op maat gemaakt en de eerste zojuist met de Lego-methode op de kiel bevestigd. Dus hoewel dit een mini-update is hoop ik dat het ijs weer gebroken is met het schip en dat ik er regelmatiger aan ga werken.

attachment.php
 
Wim, als ik na de Victory ooit nog een bootje maak, dan is het zeker een raderboot zoals deze. Ik vind die heel mooi. Dus ik hoop dat je hier vollop verder aan werkt.
 
Ze zijn ook heel mooi Christophe en vandaar dat ik er vandaag veel aan heb gewerkt.
Alles wat ik had uitgetekend en uitgezaagd paste allemaal zowaar. Inmiddels de spanten 7 t/m 14 op hun plek gezet.
Zelfs al 2 bodemplaatjes geplaatst om een beetje stevigheid te geven en dat werkt.
De volgende stap worden de spanten aan de voorzijde, een uitdaging om die net zo netjes te krijgen.

attachment.php


attachment.php
 
Plaatjes?.....althans als mogelijk uiteraard. Ruwbouw is altijd interessant om te zien.

Ron.
 
Zie de foto's zonder problemen Wim
 
Terug eentje om te volgen.
En tot nu toe, al een goede stapelbouw in Lego, 't ""moet"" wel haaks zijn

groetjes
Ward
 
Mooi project Wim ga dit zeker volgen vind radar boten helemaal geweldig.

Gr
Dirk
 
Ah de queen is ook terug zie ik, ik vroeg me al af hoe met haar ging :)
 
Dank mannen, de spirit was afgelopen zondag onverwachts weer terug, maar bouwvorderingen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst ;).
 
mooi dat je weer begonnen bent wim . 8)
 
maar bouwvorderingen in het verleden geven geen garantie voor de toekomst ;).

Ha, da's onzin, dat betekent echt wel dat de queen ooit in vol ornaat zal verschijnen... want haar bouwer bevindt zich in haar macht :D
 
Ha, da's onzin, dat betekent echt wel dat de queen ooit in vol ornaat zal verschijnen... want haar bouwer bevindt zich in haar macht :D
Klopt helemaal Dany :).

De hoekijzers heb ik voor het grootste deel inmiddels al weggehaald op twee na.
De stevigheid zit er al goed in. De bodem zit er al lekker in en nu al een eind op weg om de zijkanten er op te zetten.
Van de week ga ik echt de vijf spanten voor uittekenen.

attachment.php
 
dat ziet er goed uit wim, zal ook niet rap kromtrekken met deze spanten 8)
 
Kromtrekken zal nu niet zo makkelijk meer gaan Dirk :).

Aan de voorzijde had ik 5 spanten uitgerekend, maar bij het passen en meten bleken 4 meer dan voldoende te zijn. De spanten zijn geplaatst en een extra stukje lijmoppervlakte aan de boeg geplaatst. Verder is de hele bodem klaar.
Momenteel ben ik bezig de uitsteeksels voor het rader te maken, de 2e foto geeft een detail.

attachment.php


attachment.php
 
Dat begint al aardig vorm te krijgen wim, ziet er goed uit.
en dat is het mooie aan scratchbouw: Als je 4 spanten wil plaatsen in plaat van 5, wie gaat je tegenhouden? :). Zolang het stevig is, geen probleem
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan