Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Gaat goed Wim. Dit is nu eenmaal een moeilijk en langzaam maar erg belangrijk onderdeel. Dit bepaald in grote lijnen het succes van je model. Blijf ook research plegen dat doe ik ook zelf nu nog voor de Emma. Je komt toch nog steeds plaatjes tegen als voorbeeld. Sla elk plaatje op al heb je er soms minieme verschillen tussen zitten.

Ron.
 
Dank je René :).

Ron, dat heb ik al bij jouw scratchprojecten gezien. Ik vind het trouwens leuk om het echt eens helemaal vanaf het begin te doen en uit te zoeken.
Inmiddels al ruim 100 MB aan plaatjes en elke week komen er nog bij. Trouwens ook leuke sites, zoals http://www.marinetraffic.com/ais/
Vul bij "Go to Vessel" maar eens CREOLE QUEEN in en het programma brengt je naar de huidige positie van het schip.
De Emma Maersk vaart trouwens op dit moment voorbij de laars van Italië.
Verder is het ook fijn dat zoveel collegabouwers mee willen denken en helpen, dat is echt tof.

En de snelheid is nu het minst belangrijk, ik wil gewoon een leuk schip gaan bouwen en daar neem ik de tijd voor. Waarschijnlijk nog wel een projectje tussendoor voor de nodige afwisseling en afleiding.
 
Wim maatje ik ga dit ook volgen want het word weer boeiend ,ben ik zeker van.
Patje.
 
Dank je Scotty.

Even een mini-mini-update om te laten zien dat ik het schip en het forum niet ben vergeten.
Momenteel ook gewoon heel druk met andere zaken.

Inmiddels de andere spanten ook inzichtelijk gekregen op breedte en hoogte.
De afschuining is nog een groot vraagteken, vandaar dat ik alles eens uit karton heb gesneden.
Met een tekening die ik van Dany heb gekregen van de Robert E Lee kan ik eens wat gaan snijden om te kijken of het wat wordt.
Dat ga ik van de week eens tussendoor doen.

2_Creole_Queen_scratch_006.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes Wim met dit mooie project.

Handig dat je eerst met een stuk karton probeert, toch nog wat opgestoken bij Paper City;)

Fred
 
Dank je Fred (alles goed afgelopen trouwens met de vakantie?)

Karton is inderdaad leuk om even mee te spelen en de vormen globaal inzichtelijk te krijgen.
Iets steviger karton kan ik wel aanraden trouwens, want met een stukje fineer de bocht bepalen ging toch niet lekker.

Door al dat spelen krijg je toch al de indruk hoe het er een beetje uit moet gaan zien, dus van een stuk triplex van 5 mm ben ik de kiel nu aan het maken.

1_Creole_Queen_scratch_007.jpg
 
Ben eens aan het zagen gegaan van de kiel
1_Creole_Queen_scratch_008.jpg


Detail voor:
1_Creole_Queen_scratch_009.jpg


Detail achter:
1_Creole_Queen_scratch_010.jpg


Spant 7 ook al eens uitgezaagd, moet nog wat gaan vijlen.
1_Creole_Queen_scratch_011.jpg


Maar eerst nog eens een goed bouwplank maken voordat ik verder ga.
 
Dit lijkt me een klein modelletje he.Weer eentje om te volgen van je he Wim;)
 
Dit lijkt me een klein modelletje he.Weer eentje om te volgen van je he Wim;)

Met loopplank wordt het straks zo'n totaal 85 cm in lengte, voor jullie misschien klein, maar voor mij wordt het een reuzenmodel ;).
 
Oooohh dan zag ik een klein deeltje ervan dus,oke dan.
 
Lekker werken. Inderdaad lijkt het soms klein maar tijdens de bouw komt dan de ware grootte tevoorschijn. Deze fase is altijd spannend want het bepaald het succes..

Ron.
 
Patje,
Je ziet nu enkel de kiel van ongeveer 60 cm lang. Op sommige foto's zie je de gele liniaal van 50cm, die is misschien als referentie te gebruiken.
Aan de achterzijde komt er nog een stukje aan voor het schoepenrad en aan de voorzijde komt nog een loopplank.
Alles bij elkaar wordt het dan zo'n 85 cm.

Ron,
Inderdaad ben ik lekker aan het werken/rommelen en uitproberen.
Het is spannend af en toe, maar het is gewoon geweldig om te doen.
 
Mooi Wim, de eerste houten stukken zijn gelzaagd.
Als onderplaat gebruik ik een MDF plaat van 18 mm, lekker stevig en buigt niet door. ( zolang je het niet nat maakt!)

Fred
 
Inderdaad het eerste hout is gesnoven Fred en twee stukjes MDF geven totaal 20 mm dikte.
Ideaal voor een bouwplank en die ziet er inmiddels zo uit.

1_Creole_Queen_scratch_012.jpg
 
word nog indrukwekkend man,zoals ik al zei deze blijf ik ook volgen zene
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan