Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

Dank je Bart, opmerkingen zijn al altijd welkom en die worden niet als afkraken gezien.
Het houten wandje had ik al met de hand gedaan. Hierbij heb ik een x-axto met nieuw mesje gebruikt. wat op zich heel goed ging.
Het probleem kwam bij de raamstijlen van ongeveer 1,5 a 2 mm, dan gaat het hout splinteren, hoe voorzichtig je ook bent.
De foto vertekent een beetje de grootte van de wand, het is 4,5 bij 3,5 cm. Voordeel van plastic is dat het niet splintert.
 
met triplex is dit een gok het kan goed gaan maar er kan even goed een stukje afbreken ( kan bij iedereen gebeuren) zelfs met een vijl bij vijlen geeft niet altijt de garentie dat het altijt goed gaat.

plasticcart is een goede vervanger wim en ziet er prima uit zo 8)
 
Ik denk ook ,net als Bart, dat het moet een hand figuurzaagje gelukt was. Maar nu is het resultaat ook erg goed.
 
Pffffffffffffffff en nog eens pffffffffffffffffffff en nu hopen dat het stof er af is.
Heb het topic terug kunnen vinden in de gekrochten van het forum ;)
Nog niet veel gedaan...ruw het dak van de stuurhut en het hekwerk van het lounge-gedeelte (en het topic naar boven halen :) ).

CreoleQueenscratchB001.png

De volgende update zal hoop ik geen maanden meer duren.
 
Hoop ik ook niet Wim;)
Mooi dat je met deze mooie boot verder gaat.

Fred
 
Hoop ook zeker niet dat het lang gaat duren.
Lang stof laten happen doe ik beter niet meer.....met de vaardigheden die ik inmiddels heb opgedaan had ik het allemaal net iets anders gedaan.
Daarbij doel ik voornamelijk op het verfwerk....het is niet anders....ga het afmaken met de technieken waarmee ik begonnen ben.
 
Leuk dat je weer met je schip begint.
 
Weer eens verder gegaan........
Dek voorop vastgezet, bovenkant eerste laag wit.
Dak stuurhuis verder gegaan en een eerste laag geel....dak staat nog los.
Hekwerk loungedek achter al een eind op weg en de steunen op het voorste loungedek bezig te plaatsen.
Voor het plaatje nog de schoorstenen eens geplaatst.
Het gaat weer lekker, maar dit is wel mijn laatste schip waar ik zoveel aan ga schilderen.

CreoleQueenscratch0109.png

CreoleQueenscratch0110.png
 
Word al een hele dame hoor Wim.
Om grote oppervlaktes mooi vlak te schilderen zou je deze miniverfrollertjes kunnen gebruiken Wim.
Lijkt me super handig, zie ze er ook regelmatig mee op beurzen staan.

Fred
 
dit doet echt deugd, tof dat je dit draadje opnieuw opneemt.
je hebt alvast terug een nette start gemaakt
vgr
Marc
 
@Fred
Heb die rollertjes ook al gezien, maar het meeste verfwerk zit er wel op.

@Marc
Dank je.

Had een poosje geleden een Dremel gassoldeerbout aangeschaft en wilde die eens gaan uitproberen.
In het verleden heb ik wel eens een poging gedaan het met een electrische bout te doen, maar wat geheel geen succes.
Met die Dremel lukt het mij in ieder geval beter als beginnende soldeerder.

Schijnwerper op stuurhut zelf gemaakt.
Buis messing iets inzagen en er een draad messing in gesoldeerd.
Van hout de lamp gemaakt.

CreoleQueenscratch0111.png

Gaatje geboord en voila, we hebben een schijnwerper (in ruwe vorm)

CreoleQueenscratch0112.png

Een mastje met verlichting.
Het eerste begin.

CreoleQueenscratch0113.png

Nog een plat stukje messing er tegenaan gesoldeerd.
Restje clear sprue voor de lampen en ook hier ben ik tevreden mee (in ruwe vorm)

CreoleQueenscratch0114.png
 
Even een vraagje Wim, ik zie dat je de dekken ook van een grondverfje voorziet, worden die dan niet voorzien van latjes ?
 
het is even wennen met een gasbrandertje maar werkt beter dan een gewone bout. is het er een met een vlam of een verwarmde punt. met een vlam kun je ook tzt nog gaan hardsolderen, als je de smaak daarvan te pakken hebt dan ga je alles hardsolderen met zilversoldeer.
 
@Dany
De Creole Queen heeft enkel vlakke dekken zonder planken. Scheelt veel plankjes lijmen, maar wel veel schilderen.

@Jan
Het gaat om deze:

Gasbrander.png
 
die ken ik nog niet.
ik gebruik een brander die ook voor oa creme brulee gebruikt wordt, en die heeft alleen een vlam en geen soldeerpunt
 
De lampen zien er netjes uit Wim.
Solderen is niet mijn sterkste punt en heb het gelukkig nog niet nodig gehad in de modelbouw.
Handige gadget in ieder geval die Dremel, kon deze nog niet.

Fred
 
deze heb ik ook gekocht is heel andig,zit je niet met kabels die in de weg zitten goede aankoop

gr luc


[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit terug open.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan