Hoofdsponsor

1/82 Creole Queen raderboot scratch 1:82 [DONE]

@Debart
Ik zal je niet tegenhouden, laat maar komen :).

@Walesha
Houtsnuiven is net zo iets als luimsnuiven, even verslavend ;).

@homeghost
Ron, het grootste deel wel, alleen nog de stuurhut/kapiteinshut, maar die kan er straks zo boven op gezet worden zonder veel rekening met van alles te moeten houden.

@the-Mouse
Dat weet je bij mij maar nooit. De ruimte en de zin zijn er weer, dus ik heb zelf goede hoop.

@amazone
Dank je
 
Nog even wat ruwbouwfoto's.
De verhoging op het dek gemaakt van 2 latjes 4x4 mm met daarover een 1 mm triplex plankje.
Eerste deel van het stuurhutgedeelte in ruwe vorm staat er op, nu nog netjes maken en wat latjes aan de binnenzijde aanbrengen ter versteviging en voor meer lijmoppervlakte.

main.php


main.php
 
dit gaat weer mooi verder .

knap project toch hoor

d.
 
Wim hoe ga je naderhand de wanden aan de buitenzijde verder behandelen?. Plamuur of porienvuller?.
 
Dank voor de reacties.

@homeghost.
Inderdaad schuur ik het kale hout en plamuur ik het lichtjes en waar nodig iets meer.
 
zo te zien wort dat een pracht stuk blijf ik zeker volgen .
gr soetkin
 
Dank je Soetkin.

Kleine update, niet heel veel kunnen doen, maar het is weer wat.
Voordat ik verder ga met de details en het bovendek ben ik maar eens gaan vijlen in de zijnkanten van de dekken om de pijlers een plaatsje te kunnen geven straks.

main.php


main.php
 
Met de spijltjes ziet het er gelijk een stuk beter uit Wim, krijgt zo zijn karakteristieke uitstraling.

Fred
 
Wim zijn deze steunen van kunststof?. Misschien was het mooier geweest als je deze van hout had gemaakt?. Tenminste als ze van kunststof zijn dan. Dan had je een mooie structuur erin gehad. Maar dat is mijn persoonlijke smaak hoor. De constructie ziet er wel erg goed uit,en inderdaad nu je de pijlers gaat monteren komt het hele project ineens naar voren.
 
Dank je Fred.

Dank je Ron. De spijlen zijn inderdaad van kunststof. De echte spijlen op de Creole Queen zijn van metaal, dus een houtstructuur is niet nodig lijkt mij. Ik heb zelf ook een testje met hout gedaan, maar die voelde niet zo stevig aan.
 
Oke dat wist ik niet..Dan is jouw keuze uiteraard de beste geweest.
 
ziet er knap uit ,

ik zou de spijlen ook zo laten dan

davy
 
Ziet er al mooi uit wim, het begint al oog te krijgen.
 
Thanks mannen :).

@PA FIFI
Mooie foto, ik heb er al heel veel, maar deze had ik nog niet, dank je :). Gaat linea recta naar mijn referentiemateriaal.
 
foto's van het origineel maken het bouwen wel wat lastiger Wim.
maar jou kennend wordt het straks een zoekplaatje om de verschillen te vinden.
 
foto's van het origineel maken het bouwen wel wat lastiger Wim.
maar jou kennend wordt het straks een zoekplaatje om de verschillen te vinden.

Jan, van die foto's moet ik het wel hebben. De tekening die ik van Dumas heb is bestemd voor een RC-model, waar alles redelijk simpel is gedaan.
Er zullen later best verschillen zijn met het origineel, gaandeweg moet ik vaak al moeten improviseren en aanpassen. Van heel dingen heb ik namelijk nergens de goede maten kunnen vinden, zoals het trappengat aan de boegzijde, de opstaande rand bij het bovendek en noem maar op. Ik ga dan wel zo veel mogelijk meten op de tekening en de verhoudingen op de foto's bekijken - ik kom zo een eind in de goede richting. Uiteraard wil ik haar wel laten lijken, maar mijn doel om een scratchmodel te realiseren staat hoger dan 100% gelijkenis.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan