Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Diorama: 1/144 vliegbases [DONE]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Diorama: 1/144 vliegbases [DONE]

Standaard Diorama: 1/144 vliegbases [DONE]

op verschillend eplekken op het internet heb ik gezien dat er mensen zijn die kleine vliegvelden maken om hun modellen op te presenteren of fotograferen.
    onder de indruk van wat ik gezien heb, heb ik besloten om zelf een zoiets te proberen maken.

een 2 à 3-tal jaar terug heb ik eens zoiets geprobeerd, maar het resultaat was nogal teleurstellend, zie hier

met het zien van mijn F-104G's dacht ik sinds mijn vaardigheden aanzienlijk verbeterd waren om het nog eens opnieuw te proberen.

dus gisteravond een potlood en papier genomen om een nieuw ontwerp te maken voor de vliegbasis.
    eerst dacht ik om er nog een landingsbaan aan toe te voegen, maar omwille van plaatsgebrek is dat uit gelaten.
    het word gewoon een standaard dio met Hangaar, controletoren, tarmac/dispersal en misschien een SAM batterij of 2.

ik heb hier een ruw ontwerp op ouderwetse wijze gemaakt in een schaal van 1/3 (in vergelijking met 1/144, dus ruwweg 1/432)

het eerste waar ik mee begonnen ben is de bouw van een hangaar voor het onderhoud van gevechtsvliegtuigen en helikopters, ontwerp heb ik gebaseerd op plannen dat ik ergens via google heb gevonden.

voor de geintreseerden: http://www.tomtom-net.de/resources/c...r/hangar_f.htm

dus gisteren plastic styreenplaat besneden (platen in A4 formaat, verkrijgbaar in modelbouwzaken)

en vandaag zijn de muren recht gezet, heb ook een vloer uitgeprint op gewoon papier, om er nadien in te leggen

ramen zijn er nu net ingestoken, met een dryfit van het dak
    ik zal nu kijken om er wat andere toeters en bellen aan toe te voegen (deuren, hangaar deuren...)
    voor het dak ga ik kijken om deze te behangen met een op papier uitgedrukte roofing , om zo schilderduur en kosten te drukken
    binnenkant word natuurlijk ook nog onder handen genomen.

Standaard

Ziet er zeer goed uit Nils echt waar man,is maar een idee maar zou het niet mooier zijn als je een kant van het dak er af of doorzichtig maakt,zo kan iedereen ook in de loods kijken ik vermoed dat daar toch heel wat te beleven valt...

Standaard

eventueel met plexiglas, je kan dit verkrijgen vanaf 2mm dik
    mvg

peter alias hugemikus

Standaard

In plaats van een plexiglas plaat zou ik eerder opteren voor wat meer werk en de balken struktuur te maken zonder de de afdekken, zo krijg je nog steeds een inzicht in het inwendige, en terzelfder tijd een meerwaarde aan het de loods.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

VBZ
    Gast

Standaard

Misschien heb je hier iets aan om je gebouw te verfijnen:
    http://www.009.cd2.com/members/how_to/nouaillier_a.htm

grts W

Standaard

Ik zou ook gaan voor een open dak zodat je enkel het dakgeraamte ziet.

Sentek
    Gast

Standaard

Ik zou gewoon de hangar bouw , petrellen enzo steken , maar er dan gewoon plexiglas opleggen , zodat het wel gesloten is (realistischer) maar je kunt wel binnenkijken

Standaard

@ VBZ: dit is inderdaad een zeer interessante site! Deze foto's en uitleg staan ook in Art of Modelling.
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Interessant zo'n presentatie, ik kijk uit naar het eindresultaat.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten