Hoofdsponsor

1/72 Zoids Saber Tiger Custom : 1/72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jadefalconguard

Well-known member
Registered
Lid geworden
7 jul 2008
Berichten
832
Hey mannen,

hier ben ik dan nog eens met een scifi kitje. Dees keer terug een ZOID van Kotobukiya. De vorige Molga was een eerste experiment met deze 'beweegbare' kits. Deze Tijger is voornamelijk bedoeld om de grotere complexere modellen te verkennen voor ik begin aan mijn Geno-Saurer of Geno-Breaker.

Een beetje info over het model :

The Zaber Fang is a Tiger-type Zoid (although it more closely resembles a Smilodon, a type of Saber-toothed cat), created by the Zenebas Empire, and used during the various wars on Zi.
The Zaber Fang was the first high-speed, large-scale Zoid ever constructed, as well as being the first of many feline-type Zoids. Its speed made it amongst the fastest Zoids of its time. While its weapons lacked capability when compared to other large Zoids, they were more than enough to deal with the numerous smaller Zoid types of its day.

While very fast and agile in its day, the Zaber Fang has since been surpassed by newer designs. Nevertheless, it is still considered to be a very capable and very dangerous opponent.


De kit is alweer van Kotobukiya en uitermate goed ontworpen :

kot-zoids-saber%20tiger_02.jpg


Ik heb helaas geen foto's van de verschillende 'bomen' waar alles op zit, dus val ik maar direct met de 'WIP' in de deur :

Hier is de kop, met net en torso netjes voor elkaar gelegd voor de foto...lach ie niet lief:laugh:

DSC08942.jpg

Zicht op het middenstuk en de 'mechaniek' van het binnenwerk

DSC08944.jpg

Heel leuk is dat de volledige beweegbaarheid behouden blijft :

DSC08945.jpg

Kop, torso en achterlijf volledig gemonteerd

DSC08948.jpg

ik ga waarschijnlijk het rood vervangen door een woestijnkleurtje. Ik vind het nogal 'speelgoedachtig' op deze manier.

Dat was ie, tot de volgende.

Groeten,

G.
 
Hmm nog nooit gezien deze kits. Moet je die ook lijmen of klikken deze stukken in elkaar?
Het ziet er ook vrij groot uit, hoe groot zijn deze kits?
 
Jade dat ziet er weer prachtig uit he man.
 
Zeer apart deze kit Jadefalconguard ,, wat die japaners allemaal produceren he .... ik ben benieuwd verder ....
 
Thx Guys,

Bubble, yup, na een tijdje zie je wel heel veel gelijkenissen. Bijv. Bakugan wat nu een rage is leunt zeer dicht aan bij het concept van ZOIDS. Ach, dat komt ervan van constant ondersteboven te lopen op deze aardbol :):

Doom, we trachten er iets leuks van te maken

Tom, in principe kun je de stukken in elkaar klikken. De meeste naden worden verborgen door andere stukken die er bij of erop komen. Persoonlijk maak ik liever gebruik van lijm om zeker te zijn, maar de plastiek is er eigenlijk niet voor geschikt. Wordt broos jammer genoeg. Als het beest klaar is is ie om en nabij de 35cm, niet klein dus.

Huge, thx, is wer een specialke.

Afgelopen dagen wat verder gedaan met de poten. Alweer een staaltje ontwerp, getuige deze poot :
DSC08950.jpg

ALS je hem samen steekt blijft hij volledige beweegbaar :

DSC08951.jpg

De poten zelf, zelfde verhaal, iedere teen is afzonderlijk te zetten :)

DSC08949.jpg

Waarna het volledige binnenwerk in een verlicht JSDF bruin werd gestoken met zwartgrijze mechaniek :

DSC08979.jpg

En aangezien de buitenste laag allemaal stukken zijn werden deze van de sprue gehaald en individueel op een tandenstoker klaargezet om gesproten te worden :

DSC08976.jpg

En een Tupperwaredoosje met allerlei prulletjes die er nog op moeten komen :

DSC08981.jpg

Dat was 'm voor nu, tot de volgende

G.
 
Hey Jade, :)

Verdomme man, ge vliegt er weer in met die speciale toestanden, en weer zijn ze wijs man.:wow:
Ik wist van je ideeën af, maar dit spreekt weer voor zich zulle.:8
Ik kijk nu al uit naar de beschildering, verwering, allez, de ganse 'utsenkluts' om een schoon model te maken.
Ik volg....8)
 
Ja jongens dit zijn echte gek dingen he...En het schijnt dat de japanners er stapel gek op zijn...
 
Laatst bewerkt:
Amai, ons Geertje is weer losgebroken ! Goed dat er weer een topic loopt maat !
 
en wat een onderdelen , dat zijn er wat !!!!!!!!!!!
 
Bubble, yup, en die moeten één voor één in de grondverf gezet worden en dan in een preshade, grondkleur en opgelicht worden, zeg maar een modulatietechniek avant la lettre :

DSC08982.jpg

GUnit, losgebroken, weet je wat er losgebroken is, een sabeltandtijger in mijn modelkast...dit kleine Molga'tje lag rustig te slapen en is helaas niet meer wakker geworden :( :

DSC09133.jpg

Danny, rare jongens die Jappen...wacht ik ben even erg want ik vind dees modelletjes schitterend om aan te werken

Swaken, speciaal voor u een zicht op de 'beulingen' van de Molga.... voelde'm komen ?

DSC09127.jpg

Zonder zeveren, dit is de huidige status, de grondverf is voorzien en een eerste laag van Desert Sand gespoten. Daarna opgelucht met Desert Yellow en nagespoten met verlicht mengsel met Buff. Al bij al een volledige dag doorgewerkt aan dit ding en de definitieve kleuren liggen er op, een kleine impressie met het rugschild :

DSC08988.jpg

Volgende stappen, olieverf en olieverf en wash en olieverf en chips. Dan filters en dan de laatste wash erover..... zal nog even bezig zijn.

tot de volgende

G.
 
Pfew... de weathering is achter de rug met dit beest. Washes en olieverfstipjes blijven een tijdrovende bezigheid, maar geeft wel mooie resultaten :)

Hetzelfde rugschild van daarnet :

DSC08991.jpg

En de overige deeltjes.... lijkt mss nog veel werk, maar in elkaar pleuren gaat vrij snel.... nog eventjes en de volledige tijger kan ik tonen :)

DSC08993.jpg

Sorry voor de crappy foto, mar het was met flash... zal eens een betere trekken als ik kan.

groeten,

G.
 

Bijlagen

  • DSC08991.jpg
    DSC08991.jpg
    40,5 KB · Weergaven: 5
wordt een prachtig modelleke zo te zien, ziet er al heel wat beter uit dan de originele kleuren.
 
Ziet er al goed uit G en strak spuitwerk hoor.

Ron
 
Mooi spuitwerk man ,,,, hoe rijg je dit iets ruwe / korrelig ... matte spuitwerk voor elkaar ?
 
Diepte in je spuitresultaat vriend ! Supermooi resultaat.
 
Hey,

Indd, mooie kleurnuances, en ja Jade, ik voel e'm komen, maar ik was/ben op de hoogte van je plannen.
ben echt benieuwd als dat tesamen zal zitten..... ;)
 
Bedankt mannen.

@Bubble : de ietwat korrelige structuur die je ziet is eigenlijk niks meer dan een gezichtsbegoocheling. Doordat de laatste verflaag een zeer sterk verdund en verlicht Tamiya bruin is dat heel zachtjes (weinig verf en relatief veel lucht) verneveld werd over het originele kleur.

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het slechte nieuws mij ouwe getrouwe camera heeft het definitief begeven. De foto's van de tussenstappen zijn allemaal verloren gegaan dus die kan ik jullie neit tonene helaas :(

Het goede nieuws, ik heb een nieuwe camera :) en nieuwe foto's van het eindresultaat van deze tijger :

overzicht.jpg

front.jpg

topfront.jpg

back.jpg

Naast de fysieke aanvallen kan dit beest ook aardig wat vuurkracht tentoon spreiden :

weaponspack.jpg

weaponspack%252520detail2.jpg

De verwering is vrij laag gehouden met her en der chips en streaks een aantal details ter plezier en vermaak van de kijker :)

weathering%252520detail.jpg

weathering%252520detail2.jpg

weathering%252520detail3.jpg

weathering%252520detail4.jpg

weathering%252520detail5.jpg

Hope you guys like :)
 
Laatst bewerkt:
I think i like,
maar kan geen foto's zien
ook niet als ik op de link klik
 
Geert,
er is iets loos, want ik zie en kan geen foto's openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan