Hoofdsponsor

1/18 Alexei Leonov's Voskhod 2 capsule [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Telkens heb ik weer een bakje op mijn toetsenbord nodig om die niet nat te laten worden.
Heel mooi gedaan weer Bubble!
 
Dit is veel meer dan modelbouw van de bovenste plank.

Volg het al een tijdje en sta altijd verbaast bij elke nieuwe foto.

Johan.
 
Dankje Luitjes !! ...

Vandaag de rest van de ouderwetse scartkabels afgemaakt .... en toen de radiatorplaten onderaan het bedienings gedeelte details gegeven zoals 600 klink/popnagels strucktuur en lijnen....

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Tpt zover ...
 
Weer een prachtige update Bubble !

De witte draadjes van je ouderwetse scartkabels : hoe krijg je die zo mooi bij elkaar gedraaid ? En wat gebruik je om ze zo "ineen-gedraaid" te laten zitten ?

Groeten

Pascal
 
dankje pascal ,,,

Het zijn gewoon 1,5 mm bekabeling ,,,, de 10 seconden lijm houd het binnen een minuut strak bijelkaar ... en het wordt behoorlijk hard ...
 
Ik nu een zo,n stekker rondje geplaats 003~12.jpg



,,, en laat het model even met rust .... ga even verder met het harley projeckt ....

op de laatste twee foto,s zie je goed de grote ,,,

de voorste resin kleur is een 1/48 ( 8 cm ) hoog ..

de middelste grijs revell is een 1/24 ( 16 cm ) hoog

en de laatste mijn opbouw ...

001~13.jpg 004~12.jpg




Tot zover ....
 
Nou luitjes , voor de niet realspace lovers komt er een sovjet achtig ruimtevaart film uit ( 'Baikonur' ) .... een mooi roman zelfs ,,, lijkt me zeer fun ..

het gaat schijnbaar over een vrouwelijk sovjet cosmonaut die fout terecht komt in een Kazakhstan achtig nomaden dorp waar een persoon een jonge man ( met de dorpsbijnaam gagarin ) al helemaal gek is van ruimtevaart en dan net deze cosmonaut dame uit de lucht komt vallen in zijn dorp .....:D eerste week september komt ie uit ... lijkt me een leuke film maar ook veel met ruimtevaart hardware details

http://www.youtube.com/watch?v=YbBDh5Md3ko&feature=player_embedded
 
in de tussenrijd ,, heb ik de 1/48 newware vostok versie verder afgewerkt ,, ik had um nodig voor de maten , dus het gemiddelde heb ik genomen , dus op de optel manier van de echte de 1/24 en de 1/48 optellen en delen .. en zo kom je plus minus op de maat voor de grotere 1/18 ...
de 1/48 vergt meer concentratie ,, veel kleine pieter peuter resin delen die voorzichtig uit gesneden worden .. bv de oxynetanks hebben een diameter 6,5 mm en die moeten ook eerst een wit bandje krijgen en daarna een kruis fotoetch deel die ook nog is voorzien van bare metal foil chrome ..
Toen enkelen bolletjes bevestigt en zo rondom doorgaan ...


de base is ook klaar .... een zelf gemaakt resin wereldbol op rond houten voet ...

017~3.jpg 001~16.jpg 003~14.jpg 005~11.jpg 006~8.jpg 008~10.jpg 002~13.jpg 009~10.jpg 010~5.jpg 011~5.jpg 012~5.jpg 013~5.jpg 015~6.jpg 016~3.jpg 019~4.jpg 020~4.jpg 021~3.jpg

wordt vervolgt naast de grote uitvoering ...
 
Nou de radiatorplaten zijn klaar en zitten er op de zuurstoftankjes zijn afgewerkt en geplaats ,, nu kan ik op en af met de grote en kleine verder ,, ze zijn even ver klaar ... alleen twijfel ik nog of ik de tankjes onderling nog gaan verbinden .. een zeer gepier .. :?

003~15.jpg 004~15.jpg 006~9.jpg 007~10.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu begonnen met de kleine hardware onderdelenvan de 1/18 versie ,,, allemaal stukjes maken uit styreen bij sommige al de kabeltjes erin zodat die later verbonden kunnen worden ...
Ik moet nog 20 stukjes en dan kan de boel op de mantel geplaats worden ..

009~11.jpg 007k.jpg 008~11.jpg

Tot zover ....
 
De vorderingen gaan goed ,, de krul leidingen zijn op de oxyentanks aangebracht ,, toen de kleine gesp spanband aansluitingen gemaakt en die gemonteerd op de spanbanden ...
toen toch maar eens wat onderdelen aangebracht op de mantel twee hardware onderdelen en leiding , ik prop het vol per 1/4 om en om ... tot het klaar is ...

004~16.jpg 005~12.jpg 006~10.jpg 007~11.jpg 008~12.jpg 009~12.jpg 010~6.jpg 011~6.jpg 012~6.jpg

Tot zover ...
 
Manmanman, een oefening in geduld, maar ziet er wel beestig goed uit....
 
ja deze slokt veel tijd ,,,, en ik heb nog 6 modellen verzoek staan .... :( maar gelukkig tijd tot maart ....2012
 
Ziet er super uit.
Mooie details
en zo te zien nog klein ook.
 
Bubble, waar haal hij het vandaan om zo verschrikkelijk fijn te kunnen werken.
Buigen die stukjes styreen zo makkelijk zonder te breken?
 
dankje luitjes ,, nee die breken makkelijk wim ... maar een goede fohn met zelf gemaakt smal uitlaatje doet worden , qua iets zachter maken ..
 
Waarlijk weer een meester werkje!

Fred
 
Dankje Fred ....

Nou luitjes ,,, de Vostok gagarin capsule 1/48 is klaar ,,, uit het sovjet Gagarin tijdperk

Leuk model ,,, maar veel zeeer !!! kleine fotoetch delen ,,, nou verder met de grote ...

001~18.jpg 002~14.jpg 003~17.jpg 005~13.jpg 006~11.jpg 016~4.jpg 017~4.jpg 015~7.jpg
 
Dankje ,, Ja een leuk model om te bouwen ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan