Hoofdsponsor

1/18 Alexei Leonov's Voskhod 2 capsule [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap niet wat je bedoeld met afwachten .... waarop wachten ... ??? het heeft er een paar uur op gestaan ... en daarna is het een tijdje weg ... en van gisteren is ook weg ,,, das lang wachten he :ohmy:

ik zou graag de logica willen weten ...
 
Laatst bewerkt:
Eeen kleine update luitjes ...

Ben nu bezig met de honinggraad motief erop aan het plakken ,,, lekker peuter werkje ,,, de hel bol moet dicht en de details zoals de ronde deuropeningen ( ringen ) blijven open

attachment.jpg

attachment.jpg

tot zover ........
 
Pff..Bubble, wat moet ik hier op zeggen. Een zeer sterk staaltje scratchwerk, inventieve toepassing van materialen. Wat mij intrigeert, hoe kom je er op om bepaalde materialen te gebruiken ? Vind je die vand e eerste keer of zijn er heel wat pogingen die het forum niet halen ?
 
Ik snap niet wat je bedoeld met afwachten .... waarop wachten ... ??? het heeft er een paar uur op gestaan ... en daarna is het een tijdje weg ... en van gisteren is ook weg ,,, das lang wachten he :ohmy:

ik zou graag de logica willen weten ...

Tja ik begrijp je reactie wel,maar men is er ondertussen achter de schermen mee bezig.Heb het hier ook voorgehad en Famo ook. Nu op den duur als je al enkele uren moet gaan wachten ja neen dan zou ik ook geïrriteerd geraken.
 
Nou ,,,Jadefalconguard je heb een gedeelte gelijk ,,, meestal is het domweg ergens aan klungelen wat niet me niet boeit ,,, en het blijft dan hangen voor een andere projeckt ... of er komen ideetjes uit foutjes ... maar dat zullen meer bouwers hier hebben ...

ja doomwad ik zag het ook , maar in nederland hebben ze bij de brouwers site problemen met het foto album ...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wat kleine dingetjes gedaan ,,, ik heb eerst vier hard ware gedeeltes gemaakt uit styreen zoal op de eerste tekening .. er moeten nog wat kleine details en een klemmetje op per stuk ...

attachment.jpg

attachment.jpg

toen toch een beginnetje gemaakt met de sluis waar de cosmonaut doorheen ging om buiten dan een ruimtewandeling te maken ....

voskhod%25202%2520dessin.jpg


de eerste cosmonaut die dat deed was leonov ...

zoals hier op een filmpie .... http://www.youtube.com/watch?v=fts1543xPRE

de sluis is eigenlijk een uitvouwbaar systeem wat geloof ik d.m.v. lucht wordt opgeblazen in totale lengte ..
ik heb gekeken of ik een juiste diameter aan pvc buis kon vinden ,maar die maat was er niet ... en een beetje modelbouwer heeft zo'n grabbelbak maar junk yard parts en daar had ik nog een schoongemaakt oude siliconen spuit kit buis liggen en de juiste diameter ....

dus die op maat gemaakt en geplaats , en nu verder aankleden met details ....

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover ....
 
Knap hoor, dit is echt scratch-werk van de bovenste plank. Je laat het allemaal zo eenvoudig lijken, maar het is zowel geweldig mooi gebouwd als geniaal gevonden.

Diep respect bubble ApplausApplausApplausApplaus
 
Dit is zeker heel mooi gemaakt en door die tube kit krijg ik een beetje een idee van het formaat :wow:.
 
Bubble prachtig scratch-werk het honingraad profiel ziet er mooi uit Het hele project trouwens.
blijf volgen

Gr
Dirk
 
Dankje luitjes !!

Vandaag zoals gezegd met de airlock verder gegaan ... er moest nog een klein constructie ( raamwerk ) waar de perslucht tanks op kwamen .. er zijn niet echt tekeningen om het na te maken ..dus er zit toch een zeker maat van gokken in ... qua contouren .. na een paar foto's te bekijken kwam ik toch aardig in de richting het uit styreen te maken .... , een grote tank erop twee iets kleinere en een heel kleintje ... dit moet nog afgemaakt worden met pijpjes en bedrading maar de hard basis is er ...

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

toen verder met de slurf ... van de airlock ...( luchtsluis ) ... de basis was er , maar er moest een stof strucktuur komen ... dus eerst de baleintjes gedaan toen iets met strips styreen opgevuld en toen !! misschien een tip als niemand het gebruikt ,,,, fixomull strech plak verband ,,, ik gebruikt het vaak voor het bekleden van de space shuttle ... het geeft een mooie stof structuur ...

het moet nog een keertje en dan met gemoffeld verwerkt tussen de tankjes... ...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover ...
 
machtig gevonden, die honingraatstructuur, waarmee heb je deze opgebouwd?
 
dankje Fred Silenoz ,,,, die hoing graad motief is is reklame folie ... net dik genoeg om daar de primer laag de 6 kant strucktuur te laten zien ...
 
Nou vandaag het hoogste punt bereikt ,,, op de bol boven moest nog een in licht conisch vorm stuk hardware komen ... dus flink met resin bezig geweest eerst stukken resin op maar gezaagd .
er moest op de bol een vlak stukje komen om het laatste stuk hard ware erop te kunne plaatsen .. , dus een schijf die ik had maat had gezaagd met nog bol uitgeslepen worden .. dit koste het meeste tijd ,,, toen kijken of het paste en als laatste kon het niet laten , even klein cameraatje plaatsen ... er moet nog meer details op ..
de camera is gericht op de uitgang van de sluis om toen deze foto te kunnen maken ..

3RIA-138336-Preview.jpg


maar alle grote delen zitten er nu op .. nu wordt het aaankleden met details ...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover .....
 
Het proces gaat lekker zijn gangetje , vandaag een conische ring uit styreen gemaakt daarop een handgreepring geplaats voor de kosmonaut .. toen de perslucht systeem voor het opblazen van de flexibele luchtsluis meer details gegevens ....
Toen eens alex de kosmonaut een geplaats en Howdy daar is ie ,,, tot zover tevreden ....
Toen vandaag als laatste op de buitenkant op de bol een gesloten kabelgoot gemaakt en geplaats , eerst een stukje resin uit geslepen en toen een strip styreen met stripjes als details in model maken en plaatsen .. er moeten daar nog details op zoals aan de links en rechts bedradinghouders ...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover .....
 
Bubblegum.... deze detaillering gaat echt zo mooi worden. Waar haal je de creativiteit vandaan zeg.
Super om te volgen én zeer leerzaam!

Fred
 
Dankje fred ,,, zoeken naar info foto,s foto,s kleinere kit,s ect ....
 
Dit is toch een mooi staaltje modelbouw en het stof van de luchtsluis mooi opgelost Bubble

We blijven volgen

Gr
Dirk
 
Dankje man !!

Vandaag niet zoveel gedaan , maar wel met een pieter peuter werkje bezig geweest .... op de hardware ring onder de voskhod capsule komen vier rondje met allerlei bedrading erin ... ...

attachment.jpg


eerst heb ik vier plakjes resin uit massief 20 mm rond afgesneden , mooi vlak en even dik afgewerkt en rond dun styreen erop geplakt .
En toen 21 gaatjes erin gemaakt na het aftekenen .... uit messing buis stukjes afgezaagd , afgewerkt en erin gedrukt en gelijmd ... toen de bedrading erin en in een trosje bij elkaar draaien ...

en zo is een groot ouderwets scartkabel klaar .... nu nog drie te gaan en de draadingangen iets opvullen voor een dikker geheel

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Tot zover ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan