Hoofdsponsor

1/18 Alexei Leonov's Voskhod 2 capsule [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bubble, ben je niet bang dat je de houtstructuur gaat zien achteraf ? Wel een zeer knap staaltje scratchbuilding man !
 
Dankje Man ,,, nee ik heb de balletjes al extra glad gemaakt ,, nu komen er stryeen stripjes kruislink erover en dam de aansluitingen voor de leidingen en dan een primer laagje .. en laatste gaat deze hele hap 50 cm in lengte in ene laag zilver ... ,

Maar ik heb een behoorlijke reken fout gemaakt met met capsule .... in dia meter ,,,, ik had met de omreken converter bij de omtrekt 10 mm extra ingevoerd dus die bol van 16 cm doorsmede had 14 cm moeten zijn ,,, gezien het onderste deel al is gedraait ,,, wijk ik af naar de alexei Leonov's Voskhod 2 capsule ..
die andere met intrieur houden jullie tegoed ,,, ik ga geen spullen weg gooien .. het aluminium draai werk was nogal prijzig ... en het is zelfs een moeilijker model .. er komt een extra airlock bij ....

dus het thema tekst zou ik graag veranderen maar weet niet hoe dit op deze site moet ???? iemand een idee ??
 
ja hoor gewoon bij de bovenste postings die je deed het bericht bewerken.natuurlijk ben je beter dat aan een moderator te vragen die hebben directe toegang denk ik zo.
 
Heel mooi werk Bubble !!

Zal aan de mod(s) van dit deel van het forum vragen de naam aan te passen.
 
Dankje luitjes ,,,, Kan de moderator er nog 1/18 bij zetten aan het eind ,,, nogmaals dank ...
 
Vandaag verder gegaan met de zuurstof tanks ,,, er moesten nog banden kruislinks op komen , eerst de balletjes extra glas gemaakt ,, toen stripjes uit gesneden en dan erop aan brengen ,,,, en dan zo rond gaan

003~5.jpg

001~7.jpg

002~4.jpg

tot zover ...
 
Werkt makkelijk he die strips.Gebruik ook wel eens en zijn zeer soepel vind ik.Kan je netjes heel kleine dingetjes uit gaan snijden zoals cable guides voor auto motoren.
 
Weer zo'n geniale vondst om die houten bollen te gebruiken. Dat de alu-onderdelen best prijzig zijn, is er duidelijk aan te zien, heel knap draai-werk.
 
dankje luitjes !!!

Nou luitjes m het gaat beetje bij beetje , alle zuurstof tanks hebben nu de spanbandjes, allemaal kruislinks geplaats ....
Ik heb gisteren de goede maat acrylbol gehaald en die eerst mat gemaakt en toen afgeplakt en afgetekent met de details voor later , en wat gaten voor de kijkpoortjes gemaakt en waar de ingangen zitten ingekrast met een cirkelsnijder ...
de tankjes krijgen nu allemaal de styreen aansluitpunten waar later alle leidingen op kunnen komen ...
dan eerst de radiator platen maken uit styreen en dan aan de onderkant plaatsen ....

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Tot zover .....
 
Vandaag met het pieterpeuter werk bezig geweest ,,,,, de aansluitpunten voor de zuurstof leidingen ....
Ik heb eerst met de revolverstans tang 6 mm rondjes uit geponst ,,, die kon ik op het bolletje plakken maar dat zou geheid los komen op den duur ,,,, dus eerst een 5 mm gaten in het hout gemaakt tot een diepte van de styreen dikte 3 mm.
Deze zitten na het verlijmen muurvast , toen voor het aantal bolletjes 3 mm 6 kant styreen profiel plakjes gesneden van 2 mm dik en die er weer opgeplakt en afgeschuurt to de goede dikte ,, en daarna een 2 mm gaatjes geboort tot in het hout ,,,,
Daarin zit nu een 2 mm messing pinnetje waar later het buisje in een rond krul geplaats kan worden dmv het eind er overheen te schuiven ... klein werk maar veel werk ,,,

attachment.jpg

attachment.jpg

zoals je ze hier zo ziet staan in een groepje , moet je gelijk denk aan een zeer oud computer spelletje :wink:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Morgen eerst een beginnen aan de radiatorpanelen .... zoals hieronder afgebeeld ...

attachment.jpg

Tot zover .................
 
Prachtig om dit weer te volgen Bubble. Ik sta steeds weer vol bewondering te kijken naar jouw werk.µ

Christophe
 
Waawww! ik sta perplex van wat je hier laat zien.

Bij deze doe ik hier mijn sombrero af.

echt top.
 
Wederom een heel bijzonder mooie update !!
 
Dankje luitjes ,,, het is zeer leuk om te doen ... ik verheug me zeer op het leiding werk en kabel werk ,,, maar morgen eerst nog een lading styreen snijden en vouwen
 
Nou luitjes ,, vandaag met de thermal control panels bezig geweest ,,, , eerst uitgetekend en daarna uitgesneden ... na toch wat foto's te bekijken ,, viel me op bij de een stonden ze open , bij een ander foto lagen ze plat , dus de vraag kwam op dagen , zijn die dingen beweegbaar ?? , na lang zoeken en ook op youtube filmpjes zag ik het , ze zijn beweegbaar ( http://www.youtube.com/watch?v=aja_sRzRLkw ) ,,, dus ik heb ze in mijn stand gezet en kan u verder met de antennes hard ware detail en kabels en leidingen tussen de panels verwerken .
zo zie je maar weer , weer wat geleerd ^^

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover .....
 
werkelijk leuk om te volgen en heel goed opgelost die zuurstof tankjes ook,boeiend project man.
 
ja dankje maar nu zijn de afbeeldingen weer weg ?????????????????
 
zoals ik je al zei he,is echt afwachten,heb het ook al gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan