Hoofdsponsor

F-104G & TF-104G Starfighters, Belgian Air Force, 1/144 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nils

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
331
eerst en vooral, wat bijpassende muziek opzetten alvorens te beginnen :wub:
http://www.youtube.com/watch?v=uB83-k8dRoE

terwijl de Hunters nog steeds op zich laten wachten (ben van plan eerst een beetje binnenwerk te scratchen voor de T8c), heb ik besloten om eerst met iets 'kleiners" te beginnen als een opwarmertje 8)

aanvankelijk was ik van plan om deze op de modelbrouwers.nl forum te bouwen voor de 1/144 groepsbouw 2 jaar terug, mar daar was nooit iets van in huis gekomen wegens tijdgebrek.

nu heb ik besloten om vandaag eraan te beginnen, en sinds het sixties toestellen zijn, waarom niet voor deze groepsbouw :D

beide modellen zijn van revell 1/144, met zelfgemaakte Belgische decals.
kleurenschema word het metallic schema met alumaninuim en iron met witte vleugels.

f104g_fx04_jim-van_roy_dbx.jpg



en hier een foto van de dozen :$

001.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel succes met de bouw van deze toestellen hoor Nils
 
Ahh twee mooie kit,s ,,, de vallende bak stenen werden zo ook wel gemoemd ..... ik ben benieuw naar je vorderigen .,,,,
 
de cockpit onderdelenvoor de 1-zitter hebben al een verflaag gekregen, enkel de stoel moet herdaan worden :s

004.png
 
Veel succes met de wedstrijd.
 
Veel bouwplezier en succes met de wedstrijd Nils.

Fred
 
heb alvast een kleine update, gisteren heb ik de cockpits in elkaar gestoken en de binnenkant van de cockpit en landingsgestel geschilderd.
volgende stap is het in elkaar steken van de voorrompen.

002.png

003.png

001-1.png

004-1.png
 
de neussecties zijn bijna klaar, de voorste landingswielen zitten er ook al in.
ik ben net klaar met het lijmen van de achterste delen, zonder motor en landingsgestel, deze moeten eerst geschilderd worden.
de neuskegels zijn ook al in het wit geschilderd, deze krijgen straks nog een 2de laag :)

001-2.png

002-1.png
 
kleine update, de romp is klaar, heb net de deuren van het landingsgestel geplaatst (deze waren gisteren al geschilderd).
deze zullen later op de avond een eerste laag aluminium krijgen, met een donkerdere ijzerkleur op de achterzijde en het midden van de staart. (zoals bij de echte F-104's) de vleugels worden apart gemaakt en geschilderd (aluminium onderkant en witte bovenkant)

de neuskegels zijn ook al wwitgeverft (2 lagen) en de uitlaten worden er pas als laatste op geplaatst.

het is maar goed dat ik de bouw ervan met 2 jaar had uitgesteld, nu ik het originele kleurenschema goed ken, waren ze vroeger anders geheel aluminium geweest.

foto 8)

001-3.png
 
Dat zijn al mooie vorderingen zeg ,ga zo door zou ik zeggen.
Patje.
 
dank je :)

er is weeral vordering, Gisteren werd de voorkant van de rompen in een eerste en 2de verflaag aluminium gestoken.
de neuzen van de toestellen zijn erook op gezet en afgewerkt.

001-4.png

vandaag zijn de laatste plekken van het casco geschilderd en is klaar voor decals (op een andere dag, moet eerst not een blikje transparante gloss verf in huis halen)
de vleugels hebben nu een goede 3 lagen wit gekregen en zijn goed gedekt.

intussen heb ik ook al mijn eerste tegenslag gehad, het decalontwerp van de vleugels heb ik iets te groot gemaakt :dry:, veel te laat om dit nu nog te corrigeren, dus het zal bij dit moeten blijven :8

ik hoop ze tegen het weekend klaar te hebben, alles gaat nu nog traagjes (toch voor de kleine schaal)

003-1.png

002-2.png
 
weer tijd voor de dagelijkse update ^^

de vleugels zijn op de F-104's gemonteerd en de canopies zijn geschilderd, nu beginnen ze pas op Starfighters te lijken :)

001-5.png

004-2.png

momenteel ben ik bezig met het schilderen van de tiptanks (in progress)...

003-2.png

vanavond of morgen begin ik met het aanbrengen van de decals, en om ervoor te zorgen dat ze niet loskomen en de verf veel beter uitkomt, ben ik deze avond na mijn werk doorgereden naar de stock in vladslo om een paar blikjes verf en neiuwe verfkwasten te halen, waaronder deze, glanzend doorzichtige lak (revell Painta 01).
heb een paar tests gedaan op een ouder model en de metal kleur komt veel beter uit nadien. normaal gebruik ik geen transparante verf, maar ik wil wel iets nieuws proberen :)

002-3.png
 
Zien er erg goed uit. Helemaal als je kijkt dat het 1/144 is!
Je gaat behoorlijk sneller dan ik met mijn TF-104!
 
Die starfichter was wel een fatsoenlijke straaljager.
Heb deze in de jaren 60 een keertje bezig gezien tijdens een vliegshow in Melsbroek, was gewoon geweldig.
Ze hadden toen ook nog de Flaying boxkar, van de Herkulles was toen nog geen sprake.

Johan.
 
update:

het is nu een week geleden dat ik aan de bouw van deze 2 mini starfighters ben begonnen, en vandaag is er weer vordering.
de tiptanks zijn aan de vleugeluiteinden gelijmt en het schilderen is volledig gedaan.

de 1-zits F-104G is al aan 1 kant volledig in de decals en is daarna bedekt met een fijne laag kleurloos.
heb er wel op gelet dat bij metallic verf er niet echt veel verharder inzit, een paar plekken van het plastic kwamen zichtbaar, dus deze moesten nadien even geretoucheerd worden.

de 2-zits TF-104G is ook al volledig geschilderd, met canopy en tiptanks en gaat dit weekend de decals krijgen.
vandaag geen foto's, omdat beide modellen zo dicht bij afwerking zijn zal ik de resultaten laten zien als ze volledig klaar zijn.
vanavond ga ik nog de brandstoftanks vooronder de vleugels nog maken, morgen worden ze geschilderd en als ze droog zijn worden ze onder de vleugels geplakt :)

ik kan alvast zeggen, ze zullen er fantastisch uitzien, ik heb werkelijk weer mezelf overtroffen :)
 
voorlopig laatste update.

de F-104G is volledig klaar, moet enkel nog een klein plekje retoucheren, heb besloten om geen brandstoftanks onder de vleugels te hangen, in plaats daarvan heb ik een paar AIM-9 Sidewinder AAM's gezet :)
de 2-zits TF-104 word nu voorzien van decals, deze zou later deze namiddag klaar zijn.
foto's van de volledig afgewerkte modellen volgen wellicht vanavond :)
 
F-104 & TF104G Starfighters, Belgian Air force, 1/144 (KLAAR)

en ze zijn klaar :D

001-6.png

002-4.png

003-3.png

004-3.png

005.png

006.png

007.png

008.png
 
Laatst bewerkt:
Dit was een zeer snelle bouw voor deze wedstrijd ;)
Nu is het nog wachten op de einddatum om te zien of je zal winnen ;)

Het zijn alvast twee prachtige exemplaren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan