Hoofdsponsor

1/48 Robert E. Lee ( Mississippischip) 1:48

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sentek

Guest
Hierzo , mijn volgende project !!! ( Ik weet dat wim ook zoiets in de aard heeft gemaakt maar deze is toch veel anders als je in detail gaat kijken)

303jrf9.jpg

Hier wat documentatie :)

De Robert E. Lee , bijgenaamd de "Monarch of the Mississippi," was een stoomboot gebouwd in New Albany, Indiana in 1866. De romp werd ontworpen door DeWitt Hill, en de rivierboot kostte meer dan $ 200.000 om op te bouwen. Het was vernoemd naar Robert E. Lee , generaal-in-Chief van de Zuidelijke Staten van Amerika , en de stoomboot kreeg zijn grootste roem voor het racen en het verslaan van de dan geldende snelheid recordhouder, de Natchez , in een 1870 stoomboot race.

In 1870, de Robert E. Lee won een beroemde stoomboot race tegen de Natchez VI , gaande van St. Louis , Missouri naar New Orleans , een afstand van 1.154 mijl (1,857 km), in 3 dagen, 18 uur en 14 minuten. John W. Cannon, de kapitein van de Lee , gewaarborgd door het verwijderen van de overwinning van overgewicht, niet toe te staan ​​passagiers, en het gebruik van binnenschepen afgesproken het tanken verhoging van de snelheid van. De Natchez VI eindigde de race met de snelheid van 3 dagen, 21 uren en 58 minuten, maar werd vertraagd door een zandbank voor zes uur, en had veel passagiers om het te verzwaren. Om deze dag geen commerciële boot heeft de gebaande snelheidsrecord door de Lee tijdens de race. Echter, de Bogie , een 1929 motorboot gebouwd door Leroy Craft, sloeg de Lee's te nemen.

Meestal liep tussen New Orleans en Natchez , Mississippi . Echter, tijdens de overspanningen van slechte zaken, zou het verlaten Natchez en in plaats daarvan naar St. Louis of Louisville , Kentucky .

2466lab.jpg
Getekend door Samuel Ward Stanton (1870-1912)



9ityea.jpg
Orginele foto :)
 
Daar zie ik dus al heeeeeeeeel erg naar uit, want ik heb ook nog ergens plannen van dit schuitje staan.

Persoonlijk vind ik haar de mooiste van aller raderscheepen op de Mississippi (altijd al een instinker geweest op dictees hé :) )
 
Zeer mooi schip Alex.
Veel succes en bouw plezier met deze dame.

Fred
 
Natuurlijk kon ik niet wachten om de spanten is in elkaar te zetten voor te kijken hoe groot hij nu echt wel was , redelijk groot vind ik :D

Dry-fit ;)

1_Robert_E_Lee.jpg

Heb de spanten ineens vastgelemen :) Staat nu te drogen :sleep:

2yxent3.jpg



Dan heb ik maar de staander ineen gezet :)
----------------------
2 verschillende latjes op maat gezaagd rondom rond en tegen de zijkant van het vlak gelijmt

2qs3o5i.jpg


En Voila (staat wel ondersteboven he ;) )

30ixjjr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Alex, daar er hier ook jeugdigen komen kijken a.u.b geen foto's met tabak reclame hier plaatsen!
Graag even aanpassen! ( Tabak reclame zwart kleuren bv.)

Fred
 
Alex, daar er hier ook jeugdigen komen kijken a.u.b geen foto's met tabak reclame hier plaatsen!
Graag even aanpassen! ( Tabak reclame zwart kleuren bv.)

Fred

Kan ik dat aanpassen zonder dat ik weer al die fotos moet uploaden ? ..
 
Nee, dat zal helaas niet gaan Alex, je zal de foto's moeten veranderen en opnieuw oploaden helaas....:(:(
Ik hoop wel dat je het begrijpt, reclame maken voor tabak is namelijk wettelijk verboden. Het forum is een openbare site waar iedereen op kan dus ook wij moeten ons aan de wet houden.

Fred
 
He Alex Mooie boot ben benieuwd naar het eind resultaat blijf volgen

Gr
Dirk
 

Bij deze foto heb wel even een vraagje hoor.

Zoals ik de foto zie ligt ze vlak op een vlak ondervlak, .... maaaaar daar komt behoorlijk wat licht tussen de kiel en de tafel door, of as dat een weerspiegeling op een glazen tafel ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig schip Alex, heel benieuwd naar het komende bouwverslag.
Ga er maar van uit dat ik vooraan kom zitten.
Heel veel succes gewenst.
Die andere Mississippi-boot heb ik met heel veel plezier gebouwd en er dus voor gezorgd dat ik het bouwen weer helemaal opgepakt heb.

Trouwens je laatste foto in je eerste post is niet van de Robert E Lee die jij gaat bouwen. Op de foto staat een sternwheeler (schoepen achter) en die jij gaat bouwen heeft de schoepen aan beide zijden. Bij oude riverboats is het wel eens lastig de juiste terug te vinden op foto's; het gebeurde zeer regelmatig dat zo'n boot opgeblazen werd door de stoomketel, maar een volgend schip kreeg net zo vrolijk weer dezelfde naam.
 
Alex, ik heb de eerste foto aangepast.
Ik heb deze gewoon gekopieerd naar paint en er wat grijze verf over geschilderd.:D

Fred
 
Geweldig schip Alex, heel benieuwd naar het komende bouwverslag.
Ga er maar van uit dat ik vooraan kom zitten.
Heel veel succes gewenst.
Die andere Mississippi-boot heb ik met heel veel plezier gebouwd en er dus voor gezorgd dat ik het bouwen weer helemaal opgepakt heb.

Trouwens je laatste foto in je eerste post is niet van de Robert E Lee die jij gaat bouwen. Op de foto staat een sternwheeler (schoepen achter) en die jij gaat bouwen heeft de schoepen aan beide zijden. Bij oude riverboats is het wel eens lastig de juiste terug te vinden op foto's; het gebeurde zeer regelmatig dat zo'n boot opgeblazen werd door de stoomketel, maar een volgend schip kreeg net zo vrolijk weer dezelfde naam.

Idd , khad da ook al gezien maar kvind de orginele foto van die schoepen opzij niet :(
 
Alex, ik heb de eerste foto aangepast.
Ik heb deze gewoon gekopieerd naar paint en er wat grijze verf over geschilderd.:D

Fred

Voila je kan op geen 1 foto nimeer zien welke tabak het is :) Kzal er in het vervolg op letten ;)
 
Bij deze foto heb wel even een vraagje hoor.

Zoals ik de foto zie ligt ze vlak op een vlak ondervlak, .... maaaaar daar komt behoorlijk wat licht tussen de kiel en de tafel door, of as dat een weerspiegeling op een glazen tafel ?

Dat is zon bureaumat waar hij opstaat en dies al redelijk toegetakeld dus de plastic van die mat hangt door en daarmee lijkt het of de voor en achterkant van de kiel zitter hoger :)

Maar als ik haar gewoon op mijn bureau of ergens anders zet dan komt er geen ligt tussendoor :)
 
Lijkt je dit wat?? is een echte foto als ansichtkaart.



Patje:)
 
Voila je kan op geen 1 foto nimeer zien welke tabak het is :) Kzal er in het vervolg op letten ;)

smiley5769.gif


Fred
 
Da's een mooie foto Patje, en het is de eerste keer dat ik er eentje zie van de REL zonder bedekking van de paddlewheels.

Aan Fredje, mijn excuses, voor de blijkbaar verkeerd opgevatte comment over het anti-tabaksbeleid. Dit was helemaal niet zo bedoeld, maar ik kan begrijpen dat een licht sarcasme via tekstberichten verkeerdelijk opgevat kan worden. Hierbij nogmaals mijn verontschuldigingen.

Ik zal ook nog eens mijn externe hdd moeten raadplegen want ik heb ook plannen zitten van deze schuit, die ik ooit eens op een gratis site gevonden heb, en waarvan ik zo halfslaags van plan was om daar zelf eens papieren model van te ontwerpen.
 
Ja heb ferm mogen zoeken en termen opgeven eer ik die vond,maar de aanhouder wint uit eindelijk he;)
 
Ga eens kijken op de volgende site: http://uwdc.library.wisc.edu/collections/LaCrosseSteamboat
Hier staan echt een smak riverboats, maar op alle foto's zit copyright, ook op die van de Robert E. Lee. Omdat een zoekopdracht maar een beperkte houdbaarheid heeft kan ik geen foto doorlinken, maar even zoeken of browsen vanaf de site is goed te doen. Niet te snel de moed opgeven, want met de zoekopdracht "robert e lee" komen pas na een aantal pagina's de eerste foto's. Deze site heeft mij inmiddels al wat uurtjes gekost ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan