Hoofdsponsor

1/48 Robert E. Lee ( Mississippischip) 1:48

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zich maakt het niet zoveel uit , je ziet er praktisch niets van en dan zouden die verstevigingen er ook terug afmoeten :( ik denk dat ik wel een dekstructuur er op kan tekenen en dan met een gele vernis erover kan gaan :)
 
Sentek ik vond een reeds gebouwd model en daar blijken geen latten dekken te zijn.
Hier zo!!!
 
De onderkant van het dek zie je toch niet op die foto"s? Het dek is wel met latten he .. de bovenkant :)
Goed kijken op de foto"s :p
Alleen die onderkant van het dek is niet beplankt :)
 
Ahja?? oeioei ik zal eens ne straffen bril moeten hebben zeg :p
 
Hahaha :p

Nog een kleine update , de kantlatjes geplooid en gelijmd :)





Het volgende is de schotten beplanken :)
 
Patje, die foto is wel van een oude Revell kit hoor, dus plastic en nog eens pakken kleiner ook :)
 
Amai ik heb du echt een goede bril nodig he mannen hahahahaaaa,thx om me toe te lichten Dany;)
 
ziet er heel netjes uit alex je bent op de goede weg ;)
 
ja heb even aan opzoeken geweest michien zie je het zo wat beter

cnscnsb8840quv1.jpg

23840_02enbn.jpg

lee-01bnzt.jpg

zie je dat het dek beplanking was hoop dat het nuttig is

Groetjes

Roel
 
Laatst bewerkt:
Roel, ik denk dat de hele discussie over beplanking, over de onderkant van het dek gaat, niet de meer zichtbare bovenkant. Persoonlijk zou ik het wel gedaan hebben, maar om nu die steunen weer te gaan slopen ? Ik weet het eerlijkgezegd niet, hoeveel speling zit er overigens eigenlijk tussen onderkant van het dek, en het oppervlak waarop ze zal komen te staan ?
 
Als ik het zo inschat denk ik ook dat de discussie gaat over de laatste foto in post 51. In die foto staat de boel inderdaad op zijn kop. Vaak is de romp dermate laag dat het niet beplanken van de onderzijde niet zal opvallen.
Bij de door mij gemaakte Mississippi is het tot nu toe niemand opgevallen dat ik het niet heb gedaan (en zij heeft niet enkel op zolder gestaan ;) ).
 
Zouden de draagbalken die het bovendek dragen niet bloot gebleven zijn?

Ken de naam van de film niet meer, maar het ging om pokeren op zulks een schip.
Meen mij te herinneren dat de onderzijde niet bekleed was met planken.
De meesten waren bedoeld om buiten passagiers ook katoenbalen te verschepen.

Johan.
 
Bedankt voor jullie reacties en opzoekwerk , ik heb besloten dat ik de onderkant niet ga beplanken , wel een vernisje opzetten dat die lelijke kleur van die plaat weg is :)

Morgen ga ik weer verder met het beplanken van de schotten :)
 
Sorry voor de vertaging van de updates , maar ik ben onze keuken aan het vernieuwen hehe .
Nieuwe vloer erin :) ging er heel moeilijk uit de vorige dus daarom zo weinig updates ATM .

Misschien morgen een kleine update en anders voor na het weekend , dan is alles klaar :)
 
Hey iedereen ,
Alex hier weer.

Ik heb zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben een pauze gehad met bouwen :D De grootste reden was grote werken in de zomer in huis en in de winter is het te koud in de veranda :D
Maar ik ben overlangs terug begonnen aan mijn Robert E. Lee en zal terug foto's beginnen posten met mijn progressie en actief worden op het forum.

Ik had wel wat problemen mijn oud account was precies outdatet? Dus heb ik een nieuwe moeten maken maar geen probleem :).
Morgen of overmorgen zal ik al zeker wat foto's posten !

Groetjes ,
Alex
 
Welkom terug Alex. Succes met de verdere bouw van dit mooie schip.


Fred
 
Waren je al kwijt, heel goed te zien dat je weer terug bent met dit schitterende schip.
 
Hier zijn de foto's :) Ik heb de schotten beplankt en de achterzijde er ook opgelijmd. Alleen nog wat schuurwerk over voor ik aan het volgende begin :)

116nv4n.jpg
[/IMG]

a3pi09.jpg
[/IMG]

;)

[mod] Wegens geen activiteit slotje er op gezet. Bij vervolg kan dit er weer af.[/mod]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan