Hoofdsponsor

1/48 Robert E. Lee ( Mississippischip) 1:48

Status
Niet open voor verdere reacties.
woow mooie foto s wim daar kun je wel ff in rond dwalen als je van rivierboten houd
 
Lijkt je dit wat?? is een echte foto als ansichtkaart.



Patje:)

Mooi maar toch is het niet identiek dezelfde :P
Want het wiel is bedekt bij mijn model haha :P

Maar deze tret er toch al veel meer op :) mooie fotos ook op die site !
 
Ja weet het maatje ,maar zo zag je het wiel dus he snap je.
Tja qua details valt de foto goed mee vond ik.;)
 
Ja idd hele mooie foto , ik denk niet dat ik er een 1 vind die daar beter op zou lijken :D
 
Ook weer eentje om te volgen, zuch ik moet verlof nemen om de helft hier op het forum te kunnen volgen :)
 
Om nog eventjes op deze foto terug te keren, na wat googelen kwam ik erachter dat het inderdaad NIET de echte is, maar wel een attractie in Disneyland.
 
Zo , ik heb mij nog eens aan men bureauke gezet , en die romp afgemaakt :)

Heb eerst de verstevigingen van de spanten aangebracht

2ic09qb.jpg

Geschaafd met de spanten mee :)



De 2 bodems er op gelijmd en de spanten geschaafd zodat de beplanking overal tegen de spanten komt



Nu , de eerste beplanking .. Dit was voor mij enorm frustrerend omdat ik nog nooit zo hard hout heb moeten buigen en door er proberen achter te komen hoe ik het nu net moest doen .. Maar het is toch gelukt uiteindelijk (waarschijnlijk niet helemaal hoe dat het moet maar het resultaat is hetzelfde :) )

De achtersteven


Voorsteven




Hier zie je hoe hard ik wel niet heb geprutst voor die vorm te krijgen .. Ik kan ni begrijpe hoe ge die romp nu het beste beplankte , zonder da ge zo hoeft te prutsen , hiervoor uitleg is altijd welkom :) Die donker latjes da ge zie is wa opgevuld omda het daar weer wa dieper lag enzo :worried:





Zoals je ziet is de voorsteven dan weer wel gelukt




Zo , dat is de eerste beplanking , kzou graag wat uitleg hebben over hoe je het best deze vorm van romp beplankt ? Want ik heb echt zitten vloeken haha :P

Ik post zo dadelijk de 2de beplanking :)
 
Hier komt de 2de beplanking :)

Eerst de zijkanten gedaan :)



De onderkant ( dat was makkelijk haha :p )



Alles geschuurd :)



En gekleurd :) (net gedaan daarom blinkt het zo , en eerste laag :) )

 
hoi alex het beplanken van je romp is goed gelukt hoor, somige rompen laten zich heel makelijk beplanken en anderen doen het net niet en dan is het soms wel eens nodig om eens goed te vloeken :) .

het is een kwestie van aanvoelen en hoe meer schepen dat je bouwt hoe beter dat het gaat. en je tweede beplanking zit er mooi tegen en dat is wat in het zicht blijft.

en het is ook het moeilijkste aan en schip die beplanking dus van af nu word het er aleen maar makelijker op ;)

ik zou zeggen je bent op de goede weg want dit is ook nog maar je 2 scheepje en die vikking was ook een heel andere manier van huidlatjes plakken.

doe rustig verder en als er iets is waar je niet aanuit kunt eerst vragen 8)
 
Hoi Alex.

Mooie romp heb je gemaakt.
Als ik voor de toekomst een tipje mag meegeven!
Als je een romp beplankt kan je beter aan beide zijden beplanken en niet eerst een zijde.
BVB. 3 latjes links, dan 3 latjes rechts enz. zo voorkom je dat je romp gaat scheeftrekken.
Deze romp was nu stevig genoeg, maar er zijn bouwdozen waar de konstruktie veel zwakker is.

Blijf het volgen, zulks een rivierboot is altijd de moeite.

Groetjes.
Johan.
 
Johan : ja ik weet het , had dat met men vorig schip ook gedaan maar bij deze niet helaas , wou persé 1 kant af hebben hehe :P Maar in het vervolg zal ik dat zeker doen :)
Amazone : Oké dat stelt me al gerust dat iedereen er soms wel eens mee vloekt :D

Bedankt voor jullie reacties ;)
 
Voor even voorop te lopen , Johan heeft me op het idee gebracht voor echte stoom uit de pijpen te laten komen .

Ik ben op dit gekomen

http://http://shop.conrad.nl/hobby/modelspoor/elektronica/damp-en-rookgeneratoren/211062.html

Nu is mijn vraag , want ik ben gene goeie in electriciteit :D Op wat voor iets kan ik dat aansluiten? is dat product geschikt voor in die pijpen?
Zou ik zoiets afstandbediend kunnen maken? of gewoon met een aan uit switch ?

Sorry voor de vele vragen maar zou dit echt wel willen op deze boot , lijkt me enorm leuk :)
 
de link doed het bij mij niet alex maar het zou wel tof zijn moest je zoits kunnen maken natuurlijk
 
Alex, staan jouw spanten van de boegsectie op de tekening. Zo ja, zou je er eens een foto van willen nemen.
Het is namelijk het deel van de romp van mijn schip waar ik geen goede tekening van heb.
Alvast bedankt voor de moeite.
 
Wim , helaas niet .. :(

Ik zal die stoom wel uitdokteren :D


Bedankt
 
Alex, jammer maar het was het proberen waard :).

Dany, gelezen en PB retour :)

Sorry Alex voor het gebruik van je topic.
 
Ik heb weer eens bezig geweest :)

Het dek erop genageld en gelijmd en de spanten en kiel afgetekend



Dan nog maar eens beplanken :P dit ging wel vlot met contactlijm :)



En Voila :)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan