Hoofdsponsor

Anders / onbekend bouw Calypso

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RULE

Guest
Hallo modelbouwers,

ik heb mij zojuist geregistreerd bij modelbouw@be.
Ben nog maar 6 maand gepensioneerd, en heb mij in de wintermaanden goed kunnen bezighouden met vliegtuigbouw , piper wing cup, anoia. Het is na mijn pensionering dat ik begonnen ben met modelbouw.
Het internet afgeschuimd om informatie te vinden enz....
Ben zo in contact gekomen met een ervaren modelbouwer en instructeur vliegen. Zo heb ik mijn eerste vlieglessen gekregen met een "Multiplex Easy star".
Omdat ik ook interesse heb in de scheepsbouw, heb ik een bouwplan van de "Calypso" aangekocht bij VTH Duitsland.
Heeft er iemand van de forumleden reeds een ervaring met de bouw van dit schip?
Ook om het waterdicht te maken wordt er veel gesproken over G4. Ik kan dit in de Belgische winkels nergens vinden.
Weet iemand raad, en kan mij helpen.

Groeten

Rudy:)
 
hoi en welkom op het forum .

over die g4 kan je best is bij pantani te raden gaan hier op het forum die gebruikt dit .
in zij bouwverslag over de amerigo vespucci komt dit zeker ter spraken .
 
Hoi, welkom op ons fijne forum.
Ik denk dat je meeste vragen hier wel een antwoord zullen krijgen.
 
Dank u beste modelbouwer voor de verwelkoming

groeten

Rudy:)
 
zeker René, jullie zullen zeker foto's krijgen, ikzelf ben daar ook verzot op. Soms sta ik perplex hoe sommige modelbouwers tot in detail gaan.
Dat is namelijk mijn stokpaardje "detaillering", en dan nog dat deze functioneren ook. Echt, de kwijl loop soms uit mijn mond. PRACHTIG!!
Ik ben nu bezig met de spanten op de kiel te lijmen. Deze heb ik eerst van het plan gekopieerd en op triplex van 4 mm gelijmd.
Zal een foto nemen en hem op het forum zetten.

Rudy
 
Hallo en welkom
G4 kun je verkrijgen in Brugge bij Vosschemie, en ook bij Artois te Oostende, dit is namelijk hechtingshars voor polyester, kan ook een ander merk of naam hebben bij sommige handelaars, dit eerst op je hout smeren, dit trekt dan in je hout en zo stop het hout met ademen, laat het me zo zeggen, en zo kun je de kraken in je romp voorkomen.
 
Rudy,

De Calypso heb ik jaren geleden eens gebouwd, ik was ongeveer 20 jaar jong.......maar die is stuk geraakt en ligt op het stort.
Ik herinner mij dat de romp, van een " mijnenveger", want daaruit kwam de Calypso, uiterst goed stroken qua de gangen.
De bouw zelf was niet te moeilijk, en heel haalbaar.
O,ja 't was de Calypso anno 1960, zonder de helihaven en de kraan.

Rudy, ik wens veel plezier en hartelijk welkom op het forum.
En :D niet te veel kwijlen.... ;) maar zie als een soort enthousiasme voor je pesoonlijke gedrevenheid...... en natuurlijk foto's plaatsen,hé

groetjes
Ward
 
Hallo Rudy hartelijk welkom op ons gezellige forum.
Alvast veel succes met de bouw he.
Patje.
 
Mannen, ik heb een foto gemaakt van de opbouw van de spanten aan de kiel.
Ik probeer hem op het forum te zetten, maar het lukt mij niet. Graag hulp aub.

Rudy
 
je kan gebruik maken van de photplog Rudy bovenaan de navigatiebalk
Daar klik je op uploaden en je keist de kategorie die je bezig bent.Continue klikken en daar kan je dan je foto's gaan kiezen door op de knoppen bladeren te drukken.
Kies je foto's en maak je leuze of je ze als set wil of elk apart.geef een titel en dan in het dialoog venster eronder wat uitleg of zo he dan op verzenden/bevestigen klikken.Maak je topic aan en ga daar in het dialoog venster klikken op images,je afbeeldingen komen tevoorschijn.kies welke je wil en laat tussen elke foto een spatie.
Heb je dat gedaan dan ben je klaar en kan je bevestigen.
Patje.
 
Idd Marc was ik vergeten te vermelden;)
 
hallo Rudy,
fijn ,weer iemand er bij,een mooie hobby bootjes bouwen en geniet van uw pensioen!
grtz
Lus
 
Welkom op het forum Rudy ,
Ben benieuwd naar je fototje's en je vragen zullen hier zeker en vast beantwoord worden ! :)
 
Welkom Rudy :)
We zijn verzot of foto's, dus laat maar komen .
 
Beste medebouwers,
IK zit met een probleem, Patje en Marc hebben mij al goed op weg gezet voor het opladen van foto's.
Maar nog lukt het mij niet om mijn eerste foto van het spantenplan van de Calypso op het forum te zetten.
Ik heb schrik dat ik het forum zou bevuilen met meermalen dezelfde foto's door te sturen. Indien dit toch gebeurd is, sorry!
Ik ben nog niet zo goed vertrouwd met het werken met een forum.

Nogmaals mijn verontschuldigingen voor de eventuele vervuiling.

Groeten

Rudy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan