Hoofdsponsor

Anders / onbekend bouw Calypso

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die versterkings latjes dat was een goed idee, latjes uit 1 stuk is nog beter.
Latjes verlengen kan je met een schuine las doen 1/20 dan heb je ook de zelfde buigeigenschappen als een latje uit 1 stuk, dus een latje van 10 X 3 mm over een lengte van 60 mm schuin schuren en beide schuine kanten op elkaar kleven.

schuine%252520las.jpg
 
Dank u René, een goed idee, zal dat zeker in gedachten houden.

Rudy
 
Hulp gevraagd beste medebouwers,
Ik heb problemen met het plaatsen van de spiegel.
Op het plan is dit zeer onduidelijk weergegeven. Moet de spiegel tegen de huidplanken komen, of gaan de huidplanken over de spiegelrand?

gr

Rudy
 
hmm dat ik het niet weet bij deze schepen.

vroeger gingen de huidlatten over de spiegelrand , ik vermoed dat dit nu ook nog wel het geval is.

anders word het ook wel heel mooielijk om te lijmen.
 
Amazone, kunt u mij soms tips hierover geven? Want hierover zit ik vast, ik weet niet zoals u zegt "de huidlatten over de spiegelrand" of het andere mogelijkheid.

gr

Rudy
 
Rule, het lijkt mij dat de huidplanken over de spiegelrand komen, precies zoals Dirk (amazone) al aangeeft. Ben geen kenner van dit type schepen, maar zo zou ik het doen mocht ik voor de vraag staan.
 
rule,
by dit type vaartuig,gaan de huidplanken over de spiegel rand,
zoek eens op het net foto's van minesweepers,
zult ge veel op zien;
groetjes,ronny
 
wat is juist het probleem ?

spiegel te groot of te klein of moet je hem nog maken of is er iets anders dat niet klopt zoals de vorm ?
 
Concarneau_acceuille_la_calypso.jpg

Als je goed kijkt zie je een houten omranding,.... kleine vooruitspringende balkje en in de spiegel horizontaal verdeeld over de spiegel;
"Google, afbeelding Calypso", daar kun je de foto vergroten tot wat meer details.

Dus in dat geval zou ik ook de gangen over de spiegel laten komen, daarna afschuren tot het vlak, en dan die balkomtrek uitzagen en erop plakken.
groetjes
Ward
 
Dany, kunt u mij helpen om het draadje "Calypso" houten schepen te verplaatsen naar RC modelschepen?
Of mij eventueel zeggen hoe ik dit moet doen.

gr

Rudy
 
Beste medebouwers,

Terug een topic van de bouw Calypso.
Ik heb de spiegel geplaatst waar ik toch wat schrik van had om dit juist te doen.

1_SL702477.jpg

Heb ook de romp geschuurd met de schuurpad korrel P180.

2_SL702480.jpg

Daarna heb ik het dek uitgetekend, en uitgezaagd om te zien of het paste.

2_SL702478.jpg

2_SL702479.jpg

Ik zou nu aan de boeg willen beginnen. Ik had gedacht om deze te maken uit 0.6 mm messing. Wat is jullie idee hierover.

1_SL702476.jpg

Ook heb ik nog een vraag betrefende de aandrijving. Welke motoren zou i,k het best gebruiken hiervoor?

Groeten


Rudy

^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier nog twee foto's .

Hier heb ik het achterdek uitgezaagd.
2_SL702482.jpg


Nog een foto van de boeg(vooraanzicht)

2_SL702475.jpg

Rudy
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit ziet er zeer knap uit allemaal ik ge je ff een pb sturen
doe zo verder zou ik zeggen .
 
Dat komt goe Rudy, strakke romp.
Messing voor je boeg, kan je goed solderen? dan is dat een mooi project 2 buizen van de de juiste diameter kan je project vereenvoudigen ;)
succes
 
hoi rudy voor je aan de boeg gaat beginnen , als je nog moet plamuren of een 2 huidlaag zetten zou ik dat wel eerst doen

of eerst je schroefas steken en dan plamuren ;)

probeer eerst je romp zo strak mogelijk af tewerken voor je begint met de afwerking
 
Hallo René en Dirk,

Bedankt voor de goede raad.
Solderen kan ik wel, niet zo als een profesioneel, maar ik trek mijne plan.
Ik ga inderdaat een tweede huidlaag zetten. Ik heb mij G4 gekocht, en ga de romp goed inwrijven en dan glasvezel eropzetten met de G4. Daarna epoxyplamuur erop.
Dirk, welke schroefassen en motoren zou ik het best plaatsen, want op het plan is hier niets over gemeld.
De boeg kan ik wel appart maken alvorens deze te plaatsen op het schip.

Wanneer jullie niet akoord zijn met mij, zou ik het graan vernemen.

Dank U

gr.

Rudy
 
van motors voor boten ken ik niets en kan je daar ook niet bij helpen.

maar er zullen er hier zeker wel een paar zitten die je kunnen helpen ;)
 
dag rule,
onderschat het solderen niet hoor,
zeker voor een varend model,zorg maar dat alles goe aansluit op de boeg
wees er 100 procent van overtuigt dat alles waterdicht is afgewerkt aan de boeg.
zal u later veel elende besparen
wat uw motoren betreft,
meschien graupner speed 500 op 7,2 v
groetjes,ronny
 
Dat komt goe Rudy, strakke romp.
Messing voor je boeg, kan je goed solderen? dan is dat een mooi project 2 buizen van de de juiste diameter kan je project vereenvoudigen ;)
succes

Hé René, zou u eens meer willen toelichten over het project met twee buizen. Ik begrijp het niet.

Rudy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan