Hoofdsponsor

Anders / onbekend bouw Calypso

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tekenen is altijd mijn hobby geweest, en nu met hulp van de PC 8)

Die tekening is gemaakt met sketchup van google de free download :8
 
Tekenen is altijd mijn hobby geweest, en nu met hulp van de PC 8)

Die tekening is gemaakt met sketchup van google de free download :8

Hallo,René. Ik heb geprobeerd om de scharniertjes te maken met een messingbuisje van 2 mm en een messing plaatje van 0.6 mm. Het is doenbaar om deze twee komponenten aan elkaar te solderen met de bout. Maar, de deurtjes zijn 30 mm op 12 mm. Wanneer ik hier drie scharniertjes moet voor maken, spreken we van 1 mm en 1.3 mm.
Laat mij zeggen, dit is ondoenbaar. Of, zijn er misschien technieken die ik niet ken die mij hierin kunnen helpen?
Graag reactie, zeker ook van andere modelbouwer met ervaring.

Rudy
 
Met gereedschap van een edelsmid kan dat mischien lukken? Maar denk dat dit toch werkelijk te klein is om werkend te maken.
 
Met gereedschap van een edelsmid kan dat mischien lukken? Maar denk dat dit toch werkelijk te klein is om werkend te maken.

René, Marc,
Ik heb iets willen proberen, en ik ben er toch redelijk tevreden over.
Lijstnageltjes van 0,7 mm heb ik door de triplex gedreven tot in de deurtjes. Daarna knip ik deze af en kunnen ze open draaien.



Rudy

Ik probeer de foto er in te brengen, maar het lukt maar niet. Ik weet niet wat er mis is. Nochthans dezefde procedure gevolgd als anders.
 
René, Marc,
Ik heb iets willen proberen, en ik ben er toch redelijk tevreden over.
Lijstnageltjes van 0,7 mm heb ik door de triplex gedreven tot in de deurtjes. Daarna knip ik deze af en kunnen ze open draaien.



Rudy

Ik probeer de foto er in te brengen, maar het lukt maar niet. Ik weet niet wat er mis is. Nochthans dezefde procedure gevolgd als anders.



Héy, Rudy
't is te hopen dat het je lukt voor die foto's, hoor, want ik versta iets niet aan je werk.
Lijstnagels van....................door de triplex gedreven tot in de deurtjes.......????? En dan nog draaien.

groetjes
Ward
 
Denk dat Rudy bedoeld met vanonderen en vanboven een spijkerte gebruiken als asje die in de deur uitkomt.
Dan draait de deur rond dit asje/spijkertje.

Maar dit is iets totaal anders dan een schaniertje gebruiken

ja, zo, :ph34r::ph34r: amaai :ph34r::ph34r: mijn interne persoonlijke schijf van 45mg-bite, :O:D
groetjes
Ward
 
Ward, dat is inderdaad wat Marc zegt.
Ik heb een foto hiervan, maar kan hem niet in mijn bericht krijgen.
 
Hallo Ward, ik hoop dat me de foto het duidelijker is. Dit dank aan Marc, hij heeft de foto voor mij op het forum gezet omdat ik problemen heb met foto's in mijn berichten te plaatsen. Het oploaden van de foto's lukt, maar wanneer ik ze via images wil inbrengen lukt het niet. Ik krijg de foto met een vergrootglas erbij. Ik kan inzoomen en uitzomen dat is alles.

Rudy :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan