Hoofdsponsor

1/700 Bismarck (1/700 Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Hallo, ben dus gestart met de bouw van de Bismarck schaal 1/700 van Revell.

Momenteel enkel nog maar het presenteer onderstel in een kleurtje gestoken en gisteren begonnen met het gedeelte onder de waterlijn te schilderen.

Hier alvast wat foto's om mn progressie te tonen:

sized_DSC04623.jpg
Dit is het onderstel.

sized_DSC04624.jpg

sized_DSC04625.jpg

Dit zijn er twee van de romp. Heb dit gedaan met een penseel en blijkbaar moest ik de verf verdunnen. Achterteraf gezien is de oneffenheid misschien nog niet zo slecht aangezien het metaal ook wel niet spiegelglad was.

In elk geval dit is het begin en alle tips zijn meer dan welkom, zeker ivm het ouder laten uitzien en de effecten die ik er kan opzetten.

Zoals ik al zei, ben nog maar net begonnen met modelbouw en wil veeeeeeeeeeeeel bijleren.

Alvast bedankt voor de info en of kritiek.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja de verf zit er lekker dik op:D:D
Omdat dit schaal 1;700 is dit te grof om een "pokkenhuid" na te bootsen.
Maar dat maakt helemaal niets uit hoor, als beginnend modelbouwer zijn we allemaal in dergelijke foutjes getrapt. ( en weet je .... nog steeds;) )
Daarom zitten we op dit forum, om van elkaar te leren.

Fred
 
als ik een tip mag geven tom: gebruik een spuitbus (of airbrush) voor zo'n oppervlaktes.
 
Dit is eigenlijk nog niet zo slecht gezien de verouderings technieken die je nog kan gaan toepassen.Ik blijf dit volgen.
Veel succes met het verdere verloop van de bouw.
 
Zoals beloofd het vervolg van de bouw.

Heb de romp verder afgewerkt met de grijstinten en tevens de schroeven ook.
De schroeven heb ik wat trachten bij te werken zodat ze er niet zo nieuw uitzien alsof ze net uit de fabriek komen. Heb dit gedaan met een zwarte stift.

Het dek is ook ingekleurd en heb ik ook tevens getracht wat bij te werken zodat het er niet al te nieuw uitziet. Heb dit gedaan door wat verf te verdunnen met water en dan er te laten overlopen. Nadien met een watje gedept.

'k zeg 'tzijn probeersels en laat gerust weten wat beter kan. In elk geval hier dus het vervolg van de reeks.

sized_DSC04626.jpg

sized_DSC04627.jpg

sized_DSC04628.jpg

sized_DSC04629.jpg

sized_DSC04630.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is goed te zien dat de masking tape niet overal goed heeft gezeten.
Er is wat verf onder gelopen, dit kan je met een fijn kwastje bijwerken eventueel.
De schroeven vindt ik goed geslaagd zo voor de eerste maal!

Fred
 
Ja dat is toch iets wat je goed moet nakijken he,maar weet je ik had het ook voor hoor bij mijn eerste modellen.
Toch al een mooi resultaat vind ik Tom.
 
alle begin is moeilijk , maar je hebt allezins in je om er een mooi resultaat van te maken
als je met geen air-brush werkt en je gebruikt een penseel zou dan je verf verdunnen en vooral in fijne lagen opbouwend schilderen
zodat je een mooiere resultaat bekomt

knap bezig

tom
 
Kan je ons ook eens zeggen welke verf je precies gebruikt, Tom, want dat zie ik hier nergens staan. Op schaal 1/700 zou ik me als beginner echt niet druk gaan maken over airbrush of verwering hoor.

Zo'n 14-tal jaar geleden heb ik ook nog de Bismark gemaakt op grotere schaal van Tamiya, maar helaas is die gekelderd door een kader die erboven hing en waarvan de bevestiging het begaf :tongue:
 
Nog een tip bij gebruik van penselen : voor grote oppervlakken gebruik je best een platte, brede kwast en dunne verf. Helaas heb ik geen toegang meer op m'n vorige account van een "oud" scheepje anders had je kunnen zien dat er helemaal geen penseelstreken te zien zijn.
 
Kan je ons ook eens zeggen welke verf je precies gebruikt, Tom, want dat zie ik hier nergens staan. Op schaal 1/700 zou ik me als beginner echt niet druk gaan maken over airbrush of verwering hoor.

Zo'n 14-tal jaar geleden heb ik ook nog de Bismark gemaakt op grotere schaal van Tamiya, maar helaas is die gekelderd door een kader die erboven hing en waarvan de bevestiging het begaf :tongue:

Gebruik deze verf Dany :
revell_aquacolor.jpg
 
Verdunnen kun je deze Aqua Color met water. Ik gebruik meestal gedistilleerd water, dat bevat geen kalk en andere chemische rommel.
 
Deel 3

Ben ondertussen verdergegaan met de opbouw van de Bismarck.
De verf verdun ik nu voor gebruik en schilder in verschillende laagjes. Heb ook al ondervonden dat ik sommige stukken beter eerst eventjes tracht te plaatsen op het schip alvorens te lijmen omdat ze soms niet perfect passen en wat moeten bijgewerkt worden.

Heb ook wat gespeeld met het inkleuren van de patrijspoortjes, die zijn zo klein dat het niet evident is. Dacht eerst er gewoon gaatjes in te boren, maar heb niet zo'n klein boortje (kan dat natuurlijk gaan halen). Iemand tips hierin wat ik best kan doen, of ben ik gewoon te ver aan het gaan in deze schaal.

Misschien kan ik beter gewoon verder bouwen en me de basis leren en mn volgende model in een andere schaal kopen? Wat denken jullie? (lol 1000 vragen in mn hoofd momenteel)

In elk geval hier is het vervolg van de bouw:

sized_DSC04631.jpg

sized_DSC04632.jpg

sized_DSC04634.jpg

sized_DSC04635.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er bestaan wel van die kleine boortjes. als je eens naar een beurs gaat zie je ze altijt liggen.

de kleuren lijken op de foto echt vertekent , op de bovenste foto siet het presies grijs en op de onderste lijkt het blauw.

mischien moet je eens een foto trekken bij daglicht dan komen de kleuren op de foto beter uit.

ik ga niet zeggen dat het er echt goed uit ziet maar ik zou het ook niet echt beter kunnen :nowink: maar er is zeker nog ruimte voor progressie.

dit zul je met de tijt wel leren dus maak je daar niet te druk over.
zie vooral dat je er plezier in blijft hebben en met elk model dat je maakt zou het beter en beter moeten gaan , en dan ben je op de goede weg.

koop daarom in het begin nog niet al te grote bouwdozen maar een gewone doos dan zul je zien dat je rapper progessie maakt met in elkaar zetten en met het schilderen.

maar doe vooral voort want we zijn allemaal zo begonnen ;)
 
Hey, :)

Schoon bezig en indd, ik sluit me aan bij de voorgaande commentaar. Probeer eerst maar wat en al doende leer je veel. Mijn eerste modellen waren ook niet om naar huis over te schrijven, maar modelbouw doe je al vallend en al opstaand, en met veel tips krijgen natuurlijk. ;)

Over de patrijspoorten zou ik me geen zorgen maken, in die schaal zie je die amper, enkel wat bijwerken en wat verweren zou ik doen, dat ze opvallen, maar uitboren in die schaal wordt niet gedaan ( de vraag is dan wat je achter die patrijspoorten gaat steken??). :8
 
waaah kwou dat m'n hobbykamer al in orde was want ik krijg zin om m'n prins te gaan bouwen, dies ook 1/700 :-)
Prinz_Eugen_3.gif
 
Ratticus ga je je progressie ook posten op het forum? Ben echt wel benieuwd naar je prins wat het zal worden.

@ Swaken, welke schaal raad je me aan om verder in te doen al lerende? En inderdaad patrijspoortjes heb je volkomen gelijk, enkel hoe verweer je zoiets?
 
Hoi Tom ,als ik mn 1/400 ga bouwen zal het ook hier zijn he,is ook de bismarck.
 
Patje man, volgens mij staat jouw huis vol modelbouwdozen, lol volgens mij woon jij in een modelbouwdoos loool. Ik zou graag als mn volgende zo'n veldgeschut maken of denk je dat dat nog wat te moeilijk is voor me?
 
Nou ik denk niet dat het te moeilijk is,maar hangt er ook van af welke schaal he en wat je precies als veldgeschut beschouwt.
Moehahahah ja zou leuk zijn moest ik in een modelbouw doos wonen.Ik heb wel wat staan maar echt niet zoveel als men zou denken hoor maatje.
Ik denk dat ik zo een dertigtal dozen heb die nog moeten worden gebouwd.Dat zijn dan zowel tanks,schepen;wagens;twee vrachtwagens,f1 wagens,moto's en vliegtuigjes.Dus ben nog even zoet he.Heb me enkele maanden geleden zelfs een rc wagen aangeschaft,lambourghini countach lp500.Een reeds gebouwd model dan wel maar uitbreidbaar.Dan heb ik de twee huidig lopende projecten die af moeten,jaja patje is nog heel even bezig he.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan