Hoofdsponsor

Chevelle Prostreet [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Dirk maatje,ziet er al zeer goed uit,ik neem aan dat het gat er komt voor de tunnel....
Dit word een schitterend projectje..
Patje.

Ja Patje ik moet hem alleen nog even op maat vijlen dan nog wat plamuur en dan moet dat klaar zijn ^^
 
Laatst bewerkt:
Ja Patje ik wil de motor heel gedetailleerd maken ben nu bezig het scharnier punt te maken is nog even een gepuzzel maar we komen er wel uit ;)
 
Bedankt Camaro ja ben nu bezig het schanier gedeelte te maken ik heb wel een idee maar word een hoop zelfbouw :)
 
Nou heb een manier gevonden om mijn flipfront een beetje normaal te openen.
2e4kck0.jpg
Een scharnier van een sigarenkistje :) is van messing dus lekker stevig.
2z9ij2r.jpg
Natuurlijk even meten en wat overbodige plastic weghalen.
vzhrva.jpg
Meten is weten
urpjs.jpg
Even met een klem vast gezet om te kijken of alles wel goed aansluit was een beetje buigen en snijden maar zit nu dan toch netjes.
11kfbj7.jpg
i5dnh3.jpg
Zoals je ziet heb ik de hoekjes even weg moeten snijden tijdens het sluiten van de kap komen de zij schermen tegen de deuren met geweld lukt dat wel :) maar is niet de bedoeling.
Ze zullen later terug geplaats worden en af geplamuurd met de dorpels onder de deur daar over meer in een later stadium ga nu de scharnier vast zetten en dan de flip front strak maken.

Gr
Dirk
 
Schitterend maatje dat is een zeer goed idee om dat bepaalde scharniertje te gaan gebruiken.
Ik blijf dit volgen.
Patje.
 
Nou nou heeft even geduurd had van de week geen tijd.
Maar nu dan toch een update.
20ptu2t.jpg
De carburateurs heb ik voorzien van een toevoer leiding ik heb hier 0.75 mm rond styreen gebruikt.
swtv0p.jpg
Ook de flipfront heb ik geschuurd en in de primer gezet moet hem nog nabehandelen daar er toch nog heel licht een naad te zien is weet niet of dit ook in de lak te zien is maar neem het zekere voor het onzekere :)

Ga nu het motorblok verven en nog wat aan de carrosserie werken.

Later meer

Gr
Dirk
 
Hoi Dirk,dat ziet er lekker strak uit al en dat naadje ja dat is wel nog te verhelpen hoor,kwestie van zeer voorzichtig toch nog wat te schuren denk ik en daarna wat te gaan glad zetten.Je zou het kunnen zien als er de lak op gaat zitten ja,is niet zeker natuurlijk maar zoals je zelf zegt het zekere voor het onzekere he.;p
Knap werk trouwens
Patje.
 
De flipfront komt goed in orde zo te zien.
Doe zo voort.
 
Ja ja nog steeds bouwen :)
ben nu bezig met de motor (flipfront ligt te drogen)enfin ik ben nu bezig T handle's te maken voor de kleppendeksels een deksels :P karwei
2zgvpq9.jpg
Hier de twee stukjes styreen 0.75 diameter lengte T handle's 5 mm lengte T stuk (bovenkant) 2.5 mm
6t1lqu.jpg
13zmlip.jpg
Hier een voorbeeld.
Wel erg klein om te maken maar wel leuk om te doen alleen nog een likje verf en dan nog 13 te gaan

Gr
Dirk
 
Update,

6ylaqb.jpg
Nu de deuren er ook uit zijn en het interieur gemonteerd is het tijd om wat te gaan scratchbuilden Yessss :)
Ik ga nu de instap bewerken en de firewall af maken.
al6q1j.jpg
Hier nog een foto van de resin carburateur met nieuwe benzine leiding heb ook echte wartels gemonteerd moest een vergrootglas gebruiken anders was het niet te zien op de foto haha :)

Tot Laters

Gr
Dirk
 
Mooi hoor Dirk.
En die carbu's zijn echt klein.
 
Dat gaat hier een mooie karretje worden zo te zien.
 
Wat zijn Wartels???

Dat zijn de bevestiging moeren rond een leiding waarmee ze vast zitten op het flotter huis Patje mischien hebben jullie daar een andere benaming voor?
Google even op wartels
 
euhm neen denk het niet,nou ik noem ze alvast snelkoppelingen ook al is dat niet just ni ik dit allemaal lees.Ook bij verlichting kom je zo'n dingen tegen en zijn meestal te vinden op tl licht armaturen die spatwaterdicht moeten zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan