Hoofdsponsor

tijdschriften of modelbouwdozen op schaal

mind-9

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
917
ok weet niet of het hier moet.
Ik heb het idee om zelf tijdschriften of bouwdozen op schaal te maken,
zou het niet fantastisch zijn om modelbouw@be magazine of dat model wat je al jaren wil hebben op de stoel van je modelauto te zien liggen, welnu dat kan alles wat we nodig hebben is een comp met een tekenprogramma en een printer.

en zo heb ik het gedaan.
eerst het modelbouw@be magazine dit is in pdf pdf pagina's kun je opslaan in het klemboord en vandaar uit in je favoriete tekenprogramma laden, vandaag bij mij paintshop en dan verkleinen ik heb ze verkleint naar schaal 1/25.
nfl4x4.jpg
en toen uitgeprint.
4uw9x3.jpg
nu alleen nog inelkaar zetten maar dat is voor een volgende keer.

Gr
Dirk
 
Mooi werk Dirk,
misschien kan je how-to's maken voor het magazine?
En kan je misschien ook doen over decals maken?:D
 
Netjes gedaan en goed uitgelegd. Komt misschien nog wel eens van pas.

Mark
 
Nou luitjes hier het resultaat van 2 uurtjes werk de ezine van modelbouw.be 1/25 Yess.
b6wkep.jpg
Zoals je ziet erg klein 18 mm x 110mm maar met een resolutie van om en nabij 32000 pixels onder een vergrootglas zowat te lezen :)
ik heb de bladzijde naast elkaar geprint pag 1 samen met pag 8 en pag 2 met 7 en die op elkaar geplakt enz.
eq812w.jpg
en zie hier ons e magazine in mijn Camaro van 1/25.
nu nog even stoeien met bouwdozen, in principe kun je alles maken posters voor in je model garage for sale bord flyers you name it en op elk gewenste schaal.
Ideeen zijn altijd welkom.

Gr
Dirk

Ps modelbouw e zine 1/25 heb ik voor je als je hem wilt stuur even een mail alleen nog printen knippen plakken en klaar.
 
Ik struin gewoonlijk het WWW af naar posters enzo.
Verkleinen, uitprinten en klaar.
Er zijn ook site's waar je gerelateerd materiaal kan vinden.
Civiel of WOII spul enzo.
 
Ik struin gewoonlijk het WWW af naar posters enzo.
Verkleinen, uitprinten en klaar.
Er zijn ook site's waar je gerelateerd materiaal kan vinden.
Civiel of WOII spul enzo.

Bedankt voor de tip ga eens kijken wat ik hier mee kan
 
Ik vind dit schitterend,wat je zelf kan moet je dan niet gaan kopen zeg ik altijd,enfin in de modelbouw dan he.
 
Zeer leuke toepassing. Jij hebt nu officieel het kleinste ezine van het forum in handen :)
 
wow dit vind ik echt vet. vanaf nu gaan we deze magazine's standaard in de auto's leggen he. toffe reclame voor ons forum voor op beurzen. knap gedaan dirk. ps je hebt PB
 
Papier, wat kan je er niet van maken:D

Knap gemaakt!

Fred
 
print je dit af op gewoon papier? Het magazine(tje) ziet er naar mijn bescheiden mening wat dikjes uit... Misschien eens op filterdun papier afdrukken zodat de vouw wat fijner wordt?
 
Ach is maar een kleinig heidje he lollollol,maar ja flinterdun papier is misschien de optie.
 
Of enkel doen alsof er een magazine ligt.
Alleen de voorkant afprinten en dan met een fijn mesje aan boven of onderkant een klein ezelsoortje maken.
Zo lijkt het alsof er een heel boekje ligt.
 
Als men gewoon papier neemt en een afdruk maakt van een tijdschrift, krant of zelfs een cd-hoesje krijgt men al een redelijk effect in modelvoertuigen.

Bv. een autotijdschrift inscannen en printen. Wel klein, ongeveer 1,3 cm. op 0,7 cm. Dit is op gewoon papier, bij gebruik van glanspapier krijg je een realistischer effect.
P5133551.jpg

Uitgesneden en in een Corvette in aanbouw gelegd.
P5133552.jpg

P5133553.jpg

Meer moet dat niet zijn zekers.
 
Goed idee, heb ik destijds ook al eens gedaan met een poster voor in een vrachtwagen.
Wel even realistisch blijven overigens wat keuze van tijdschriften betreft, in 99% van de gevallen zal het waarschijnlijk eerder een Playboy magazine zijn... voor de artikels natuurlijk hé, wat anders ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan