Hoofdsponsor

1/48 Classic Airframes: 1/48 A5M4-K Claude [!]

Mooi toestel, Jerre
Opgepast met verfverdunners en verflagen goed laten uitharden zelfs meerdere dagen.

succes
Marc
 
Mooi toestel, Jerre
Opgepast met verfverdunners en verflagen goed laten uitharden zelfs meerdere dagen.

succes
Marc

Het oranje is 2 maand geleden gespoten :(. Er is schade onderaan de vleugel, staartstuk (verf opgelost: zit ik te kijken op plastickleur).

Prob is dat ik het oranje verdonkerd heb met een drupje zwart, dus zal aardig wat chance moeten hebben om de kleur juist te krijgen.

De roundels zijn ook geblaasd, die kan ik nog vervangen door andere of de schade proberen weg te werken. Andere decals hebben geen schade (oef).

één letter van de staartcode is half opgelost door de lak. Denk dat het de laatste keer is da'k tamiya lak gebruik, want heb ook bij andere modellen schade gehad van die lak. (email die al 2 weken gedaan was).
 
Je kan beter vernis van Gunze gebruiken want de Tamiya vernis staat er bekend om dat ze de decals weleens willen aantasten
 
Je kan beter vernis van Gunze gebruiken want de Tamiya vernis staat er bekend om dat ze de decals weleens willen aantasten

kwaad is nu geschied... Decals bijbesteld en zal één cijfer een sjabloon maken om te herschilderen. De delen beschadigde verf ga ik herdoen - met kleurverschil maar denk dan eerder symetrisch te herstellen om het zo "aanvaardbaar" te houden.
 
Hey,

Decals verzegelen met klir, is op waterbasis en wordt steenhard achteraf. De decals zijn zeer goed beschermd en de klir is een goede basis om te verweren.
 
Hey,

Decals verzegelen met klir, is op waterbasis en wordt steenhard achteraf. De decals zijn zeer goed beschermd en de klir is een goede basis om te verweren.

ik had de verflaag met sols plus overspoten voor decals (nieuwe naam: KLIR?) en deze was al zeker 2 weken uitgehard. Zelfs door die laag door is schade opgetreden aan de verflaag.
 
beelden van de patient: duidelijk het effect van de lak te zien op de decals en op de verf :(
IMG_0345.png

IMG_0348.png

IMG_0346.png

IMG_0347.png
 
Hey,

Ja, klir of solplus, of future, is allemaal hetzelfde en geeft een goeie dekking.
Raar eigenlijk dat het door de solplus is gegaan, dit heb ik nog niet meegemaakt.
 
'k ga de kit opnieuw kopen + decals van de rode bol ;) zijn al bijbesteld.

een Classic aiframes meer of minder maakt nu niet uit ;)

'k ga nu de onderliggende decals verwijderen, licht opschuren van de verf en dan het oranje symmetrisch herdoen (dus linker/rechterondervleugel en het staartgedeelte).
Toon van de verf ga ik zo goed mogelijk proberen te benaderen. Zal niet 100% zelfde zijn maar met het symmetrisch werken hoop ik het minder te laten opvallen.

't is dat of heel de kit opnieuw spuiten :(
 
Hey,

Laat u niet ontmoedigen door wat fouten, je bent best goed op weg, en ja, ik heb ook de Fw190 moeten herdoen, wegens beschadigingen van de lak op de vleugels, is nu goed meegevallen, dat ik er mee tevreden ben. Ik vermoed dat je best een soort van stappenplan uitbouwt hoe je tewerk moet gaan, en daar waar het fout gaat, of gegaan is, kan je desnoods bijsturen met andere technieken.
 
enige waar ik aan kan denken is een 2e laag sols+ en van laklaag veranderen (terug naar revell...). Vanavond de patient laten keuren op de modelbouwclub.
 
Hey Jerre,

Je kunt uiteraard ook de beschadigingen laten en ze gebruiken om beschadigingen te maken aan de verf, die Jappen hun verf was niet zo goed en schilfferde vlug af, zo kun je van je fout ( wat is een fout natuurlijk) terugplooien naar iets goeds, en dit draagt dan bij tot de algemene verweringen van het toestel. Is een gedacht he. ;)
 
Swa, zou gekund hebben, maar uit m'n opzoekwerk blijkt dat die Claude's blonken voor zot... Niets verweerd of niemendal: werden door grondcrew in nieuwstaat gehouden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan