Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 Classic Airframes: 1/48 A5M4-K Claude [!]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33

Discussie: Classic Airframes: 1/48 A5M4-K Claude [!]

  1. #1

    Standaard Classic Airframes: 1/48 A5M4-K Claude [!]

    Ja hoor, hier nog maar eens een Classic Airframes die nu toch goed samengebouwd is.

    Om jullie een bouwproces van 2 jaar te besparen heb ik het hier samengevat .

    Momenteel moet de kit nog opgemaakt worden voor het schilderwerk.

    Even leentjebuur doen bij google en dan krijg je deze extra info:
    Mitsubishi's A5M "Claude" was a significant development for Japanese naval aviation being their first low wing monoplane fighter. The A5M-K was the two seat trainer version of this aircraft which was designed by the same team who later brought us the famed "Zero". Although esoteric looking, the two seat Claude was produced in a somewhat significant number (about 150 built). One probably does have to be a lover of Japanese training aircraft in order to fully appreciate this airplane but the training paint schemes are quite colorful. (bron: http://www.internetmodeler.com/2000/.../lh_claude.htm).
    Op bovenvermelde link kan je meer lezen over de vele ergernissen die deze kit kan geven.
    Zo er zijn:
    1° gegraveerde lijnen die vol zitten met flash (ugh)
    2° motor die te groot is voor de motorkap (grmbl)
    3° ernstige fitproblemen aan vleugelwortel en staartsectie
    4° fitproblemen cockpit
    ...

    Vandaar dus dat een Classic airframes, zeker de oudere, nogal eens extra werk vergen.

    Het doosje:


    overzicht van de onderdelen (instructie):


    voorbeeld van de instructies:


    de cockpit:


    Hier had ik een probleem met de resin: opening van een millimeter. Deze heb ik dan langs buitenaf gevuld met putty en geschilderd. Het is nu "goed gecamoufleerd" .

    Dit kan je hier zien:


    overzicht van het toestel: ik heb heel het toestel gescribed: de oorspronkelijke lijnen zijn nl. te ondiep.


    de resin motor: hier nog detail aanbrengen en dan is hij klaar:

    De resin onderdelen zijn zeer goed gemaakt, let op de fijne koelribben!!!.

    Deze motor is nu sterk bijgeschuurd om hem te laten passen in de kap. Dit is gelukt en met minimaal verlies aan zichtbaar detail.

    Goede fit hè: de staartsectie:

    Hier is aardig putty aan te pas gekomen om de (te smalle staart) goed te doen aansluiten op de romp.

    En dan het onderstel... Ook hier een duidelijk zicht op het graveerwerk.


    Daar heb ik nu sporadisch aan gewerkt de afgelopen 2 jaar

  2. #2

    Standaard

    ziet er een tof modelleke uit. komt hij zoals op de box-art?

  3. #3

    Standaard

    Ziet er een pracht van een model uit, blijf deze ook wel een beetje opvolgen, veel succes.
    Dirk "Alias" Pantani Op de werk bank: " Spitfire" -- "HMS Bounty" -- "Scrach ROV"

  4. #4

    Standaard

    ziet er mooi uit!! kijk uit naar de kleuren

  5. #5

    Standaard

    Hij komt in de kleuren van de box-art, en 't zal een fel kleurke zijn

  6. #6

    Standaard

    Hey,

    Zeer mooi, eentje om te volgen (hopelijk niet af binnen de 2 jaar, maar ja ik bouw ook zo traag....)

  7. #7

    Standaard

    merci voor de commentaren .

    Heeft er iemand ervaring met oranje trainerskleur? Is het gelijk wit of geel qua dekking? Of is het niet zo erg?

    Ik hoop hem alleszins binnen de 6 maand af te hebben

  8. #8

    Standaard

    model staat in primer - to do-lijstje:
    1° cowling zwart schilderen
    2° vacu canopies snijden en passend maken
    3° preshade
    4° camo spuiten, allez, het oranje.

  9. #9

    Standaard

    foto-update:
    primerfoto's:


    pre-shade-foto's:



    Vandaag de canopy's uitsnijden, verlijmen en antenne plaatsen, van 't weekend de basiskleur zetten als alles wat uitgehard is.

  10. #10

    Standaard

    men neme:

    en een druppeltje zwart om de kleur wat minder hevig te maken

    men krijge:


    't kleurtje valt in 't echt goed mee, zeer strakke finish en goede dekking! Goede primer brengt op
    nog een laatste wijziging aan de navigatielichten gedaan: deze heb ik uitgesneden en ga ik opvullen met clearfix of gelijkaardig om een realistisch licht te bekomen. Vandaar de inkeping in de vleugeluiteinden.
    Laatst gewijzigd door Jerre; 28-04-12 om 23:19

  11. #11

    Standaard

    zwarte neus is gespoten



    klein beeje gecraqueleerd

  12. #12

    Standaard

    Hey,

    Ziet er goed tot nu toe, ivm de barsten, ik had dit ook bij mijn Fw190, maar ben dan toch volledig herbegonnen, het was er iets teveel aan, dit vind ik meevallen hier, dus geen paniek.

  13. #13

    Standaard

    vermoedelijk licht opschuren en dan herdoen, vrijdag diagnose van de patient

  14. #14

    Standaard

    Ik heb zo'n vermoeden dat de zwarte verf gereageerd heeft met het oranje. Is dit zwarte verf ook van Gunze ?

    Om de navigatie-lichten te maken kan je een stukje doorzichtig sprue gebruiken. In de juiste vorm schuren, vastlijmen met houtlijm of vernis en tenslotte een laagje clear in de geschikte kleur erover.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wet Sellery Bekijk bericht
    Ik heb zo'n vermoeden dat de zwarte verf gereageerd heeft met het oranje. Is dit zwarte verf ook van Gunze ?

    Om de navigatie-lichten te maken kan je een stukje doorzichtig sprue gebruiken. In de juiste vorm schuren, vastlijmen met houtlijm of vernis en tenslotte een laagje clear in de geschikte kleur erover.
    het zwart is van Tamiya, als ik het goed heb zelfde basis als Gunze, de Gunze is wel satijn/glansfinish, mss daar mee te maken dat het combo is van hechting en reactie.

    lichten zo doen is ook mogelijkheid: eerst echter de clearfix-variant proberen en als het me niet aanstaat gaat dit er af.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •