Hoofdsponsor

Apollo: Lunar Module Eagle 1:48 Revell [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim500

Well-known member
Registered
Lid geworden
1 mei 2009
Berichten
3.199
Hierbij mijn bijdrage aan de wedstrijd "The Golden Sixties" :D.

Op 21 juli 1969 zette Armstrong als eerste mens voet op de maan en sprak de volgende legendarische woorden: "That's one small step for a man, one giant leap for mankind."

De maanlander van deze missie, Apollo 11, is door Revell als kit uitgebracht.
Ik wilde toch al eens iets dergelijks maken en het geluk was met me dat de datum nog net binnen de sixties viel 8).

De kit is redelijk fors van afmeting, er is dus ruimte (binnen mijn mogelijkheden) iets extra's te gaan doen. Nog geen idee wat, dat ga ik allemaal eens op mijn gemak uitknobbelen.

En nu foto's:







 
Laatst bewerkt:
het is eens iets anders, nietwaar Wim ?
succes
 
Hahah ONze Wim doet mee.Ben blij voor je dat je er nog bent aangeraakt.Veel plezier er mee maatje.;)
Patje.
 
Mooi dat je deze nog kon krijgen.
Succes met deze Lunar en de wedstrijd.

Fred
 
Veel succes met de bouw.
 
Allen bedankt voor de aanmoedigingen.

Het is zeker wat anders en ook de kwaliteit is anders dan ik tot nu toe gewend was met die paar doosjes die ik in elkaar geplakt heb.
Het is allemaal best grof en bij een eerste dryfit zag ik de tube plamuur al vanzelf uit de lade komen ;).
Des te groter wordt de uitdaging om er iets moois van te maken.
Nu de U Boot af is, kan ik hier al redelijk snel aan beginnen.
 
Aah dat is mooi ,, een realspace kit ,,, maak er wat mooi,s van wim van deze 'legendarisch kit ...
 
Hoi Wim,

Succes met de bouw van de Apollo Lunar Module Eagle en de wedstrijd.;)
 
Blij dat je je model nog hebt gevonden ;)

Veel suk6 met je kit.
 
Deze ga ik zeker volgen Wim.
Zoals je weet heb ik deze in de stash en kan ik hier komen kijken waar ik op moet letten later.
Veel plezier met de bouw.
 
Bedankt mannen :).

Ga hier zeker iets moois uit maken.
Na een paar referentiefoto's te hebben bekeken zie ik al dat de kleurstelling van Revell niet geheel overeenkomt met het werkelijk model.
De bovenzijde is antraciet en niet grijs en het 'gouden' gedeelte is bij de echte toch weer voorzien van een donkerrood.
En misschien zijn er nog wel een paar antennes toe te voegen of aan te passen....
 
De bovenzijde is antraciet en niet grijs en het 'gouden' gedeelte is bij de echte toch weer voorzien van een donkerrood.

Heb enkele tijd geleden foto's genomen van de module en het goud is volgens mij toch goud en niet roodachtig.
Heeft vermoedelijk veel met de lichtinval te maken.
En echt antraciet kan je het ook niet noemen.
PA130905.jpg

PA130906.jpg

PA130907.jpg
 
Bedankt voor de foto's Erik :).

Inmiddels nog andere foto's gevonden en het is inderdaad de lichtinval die het roodachtig maakte op andere foto's.
 
Wim als je goede foto,s zoek en gegevens ,, kijk ook even bij de franse meester bouwer ,,, vincent meens ,,, die bouwt een LM al meer dan 5 jaar zelf op 1/24 ,,, helemaal uit styreen ,,, elke details is natuur getrouw ,, ook de folie,s en het echte matriaal ( kapton foil wat hij gebruikte )

http://spacemodels.nuxit.net/LEM-24/Descent stage/fig22a.htm

http://spacemodels.nuxit.net/LEM-24/Forward-section cockpit/fig19a.htm


hier een link .... na het begin waar je alles kunt volgen

http://spacemodels.nuxit.net/
 
Bubblegum, :wow: wat een project is dat zeg!! Heel mooi. Bedankt voor de linken, hier ga ik zeker gebruik maken.

Dit project leent zich er dus goed voor er iets meer van te maken dan de kale kit.
Heel veel onderdelen zijn het niet, dus ik ga eens op zoek naar wat extra's.
Alleen even uitkijken dat ik binnen mijn grenzen blijf :laugh:.
 
veel succes met deze, een mooi model waar je redelijk wat werk kan insteken...
 
@Silenoz, nog bedankt :).

Naast het tekenen van de romp van de Creole Queen eens verder gegaan met al het referentiemateriaal van de Lunar Module en al vrij snel kwam ik een extra raampje tegen dat Revell niet heeft meegenomen in zijn model. Om er zeker van te zijn dat ik het referentiemateriaal goed heb ingeschat hoop ik dat een expert mij dat kan bevestigen. Volgens mijn berekeningen kan ik dat wat ik zwart heb gemaakt weghalen om er een raampje van te maken.



Let nog niet op naden, etc.!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan