Hoofdsponsor

Apollo: Lunar Module Eagle 1:48 Revell [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er goed uit wat je hier aan het maken bent. ik hou alvast mijn hart vast voor als het mijn beurt wordt. heb deze ook nog liggen om eens cadeau te doen aan een vriendin...
 
Wim gaat helemaal goed zo en wat de kwaliteit betrefd doe je niet onder voor een ander.
Blijf zo doorgaan en hij wordt fantastich.

Gr
Dirk
 
Bedankt voor de opbeurende woorden. Het is lastig foto's te maken met deze kleuren; in het echt ziet het er beter uit.
Wat is er gedaan:
- het zwart op de module is geheel met een matte zwarte verf gedaan
- alle alu-folie heeft een laagje Revell 11 gekregen
- enkele vlakken heb ik grijs gemaakt (oa waar het extra raampje zit)
- Het docking target gemaakt, hier was door Revell ook niet in voorzien (rechtsboven).
- bezig aan de voorzijde de railing te maken - is nog dryfit
- de stuurraketten geplaatst

attachment.php
 
Hij gaat goed wim , ik zou dat witte geleide stangetje iets rechter maken .....
 
Dank je Bubble, de geleidestang zal ik rechter gaan maken.
 
De VHF-antenne ook gemaakt. In het origineel had deze 3 stangetjes, maar op deze schaal heb ik het vereenvoudigd.
De geleidestang vastgezet en recht hoop ik. En inmiddels bezig met de onderzijde.

attachment.php
 
Je gaat als een speer ! .. ik zou de tijd nemen voor inpakken van de uit klappoten ,,, kapton folie gebruiken de freaks ,,, maar dat is duur ,,, je kunt ook van chocolade repen het gouden folie gebruiken ....
 
Bubble, Revell levert goudfolie bij de kit, dus die ga ik maar eens gebruiken. De hele kit is vrij lomp, maar de pootjes zijn zeer fragiel en zal is met zekere omzichtigheid moeten omkleden met de folie. Eerst maar eens de grote stukken. En een beginnetje gemaakt met de bodemplaat, inmiddels bewerkt met 2 grijze enamels en ik wil nog een paar laagjes doen. Het gaatje voor de vlag heb ik dichtgeplamuurd, de vlag ga ik niet plaatsen. Armstrong laat ik van de trap afgaan voordat hij zijn eerste stap gedaan heeft en dan kan die vlag daar naar mijn mening niet staan.

Grondplaat:
attachment.php


Eerste goudfolie:
attachment.php


Die zwarte achtergrond is wel mooi. Vandaag een aantal delen van mijn huis voorzien van stucloper, morgen gaat er wat geklust worden.
Zorgen dat ik een wat groter stukje stucloper ga overhouden :).
 
En weer wat gebouwd aan de Lunar. In tegenstelling tot de BB van Revell ben ik niet alles aan het schilderen, maar beplak ik sommige delen met zwarte stof.

attachment.php


attachment.php
 
Hij gaat goed wim .... die pootjes is me een werkje of niet ... maar ik zie dat je het gedeelte zwart op de schotels heb geschildert ... dat vergeet menig bouwer , zeer goed ...
 
Dank je Bubble, de poten zijn inderdaad veel werk.
Maar daar ben ik ook zelf schuld aan, ik wijk aan alle kanten af van de BB van Revell.
Hieronder een deel dat eigenlijk alleen maar zilverkleurig geschilderd moest worden.
Volgens het referentiemateriaal zit er op een deel zilverkleurige folie en is een deel zwart.
Dit gesimuleerd met alu-folie en zwarte verf.

attachment.php


Ook daar waar de poten aan de LM zitten diende alleen geschilderd te worden.
Op de echte waren stroken 'stof' te zien, hier met een stukje zwart geverfde stof gesimulerd.

attachment.php


Onderstaand niet alleen goud geschilderd, maar ook omwikkeld met goudfolie.

attachment.php


En inderdaad een zwart randje op de schotels en een stukje goudfolie naar boven, maar de rest aan de voorzijde weer alufolie.

attachment.php
 
Dat ziet er goed uit wim !!! ... , ik heb er net 3 LM,s Cm,s combinatie schaal 1/72 binnen gekregen voor 2 saturn v uitvoeringen en een saturn 1B ....
 
Die bouw zal ik dan zeker gaan volgen, tenminste als je daar een verslag van bij gaat houden.

De poten voor een groot deel in elkaar gezet en aan de lander gemonteerd.
Het is lastig op de foto te krijgen met al die folie.

attachment.php


En verder detailleren van de poten:

attachment.php


Het grondstuk is behandeld met 5 kleuren enamelverf, zeer verdund en door en over elkaar heen.
 
Zo, de landingsmodule is nagenoeg klaar, hier en daar nog een stipje verf.
Het kan nog veel verder met detailleren heb ik al gezien, maar ik vind het genoeg - het wordt anders misschien te onrustig.

Nog te doen:
- Neil Armstrong in 1/48 schilderen
- Stof maken op de grondplaat

attachment.php


attachment.php
 
wow wim.... dat ziet er netjes uit.... is een zeer mooie voor de wedstrijd kerel.... veel succes...
 
Hoi Wim,

Het gaat je goed af met je project, het ziet er prachtig uit.
 
He Wim dit ziet er geweldig uit ben een paar dagen uit de running en iedereen gaat ineens als een speer.
Het maan landschap ziet er ook geweldig uit .

Gr
Dirk
 
Zoals we gisteren al bespraken, het is moeilijk foto's maken met al die glimmende folie erop.
Breng je hem 10 oktober mee? Deze lijkt me in het echt mooier dan op de foto!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan