Hoofdsponsor

Apollo: Lunar Module Eagle 1:48 Revell [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey wim

da begint er serieus goed uit te zien he, en met een encyclopedie gelijk bubblegum kan je nie mislopen he. knap werk hoor..

groeten jonas.
 
De delen in het zwart/anthraciet zijn gedaan. Het is nog wel wat kaal zo en ik ben aan het nadenken wat ik er mee ga doen.
De andere delen bekleed ik met dubbelgevouwen alufolie en dan de matte kant. Ik heb eens bewust andere materialen gebruikt en kijk wel hoe dat gaat worden. Zoals ik al eerder vermeldde is het zwarte afkomstig van een een sieradendoosje, waarbij zwarte 'stof' op dun karton zat geplakt. Dat karton heb ik verwijderd en het overgebleven stof kon ik toen op de LM kleven. Totaal was het eerst 0,65 mm dik en aan het eind ongeveer 0,20-0,23 mm.
Op de foto zie je nog steeds "Buzz" door het raampje.


attachment.php
 
Ja wim dat zijn al serieuse veranderingen man,Ik zie eerder paars dan zwart hier eigenlijk maar dat doet niet terzake he ;)
Word deze stof voorzien van een verflaagje???
Patje.
 
Ja wim dat zijn al serieuse veranderingen man,Ik zie eerder paars dan zwart hier eigenlijk maar dat doet niet terzake he ;)
Word deze stof voorzien van een verflaagje???
Patje.

Dat paars is een beetje weerschijn, het is wel degelijk zwart. Ik heb nog zo'n sieradendoosje en op die stof ga ik eens wat uitproberen.
Wordt dus nog wel vervolgd, maar ga eerst weer eens houtsnuiven.
 
Ach zo dacht dat het beetje paarsachtig was,wat men allemaal kan gebruiken he ;)
 
Buzz krijgt het steeds meer naar de zin :)

mooi opgelost deze veranderingen word een levens echte Lunar

Gr
Dirk
 
Dank je Dirk.

Gezien een tijdelijk ruimtegebrek komt het bij nader inzien toch even niet van houtsnuiven.
Dan heb ik dus wel tijd voor de Eagle :8.

Met het referentiemateriaal van Bubblegum blijkt wederom dat de kit veel details niet weergeeft.
Ga eens kijken in hoeverre het op deze schaal haalbaar is er toch meer aan te brengen als de kit.
Te beginnen bij de vele 'ventielen'. Die ga ik maken van spelden uit een nieuw overhemd (waarvan er altijd wel één blijft zitten :angry:).
De kop een beetje schuin opschuren, met een paar mm van de steel afknippen. Een gaatje van 0,6mm in de LM, druppel secondenlijm en plakken maar. Inmiddels al 2 gedaan. Alle foto's zijn supermacro.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Aah , wim ,,,, je bent blankets aan het aanbrengen ,,,, ik ben benieuwd verder .....
 
Dank je Bubble :), 'blankets' dus, weer wat geleerd.

En ondertussen bezig de 'rendezvous radar antenna' om te bouwen.
Revell heeft die antenne wel erg grof gemaakt en ik wil hem iets verfijnder gaan maken.
Foto's daarvan volgen deze week wel.
 
Ziet er netjes uit Wim. Dat is weer eens wat anders dan een schip... maar die waren ook al zo klein bij jou, dus dat komt wel goed!

Fred
 
Ik denk zelf dat het nog wel iets netter zou kunnen, maar dit is op het moment voor mij haalbaar.
Daarnaast heb ik er enorm veel lol in en dat is mij ook heel veel waard.

Zoals beloofd de aangepaste 'rendez vous antenna', maar ook het gedeelte waar hij op staat verdikt met twee reepjes styreen en nog een witte antenne er bij gemaakt.

De originele:
attachment.php


Bezig aan te passen:
attachment.php


Met 3 stukjes 0,5mm messing draad en de overige aanpassingen:
attachment.php
 
Ja hoor Wim zo ziet het er veel beter uit ook he.
Patje.
 
ziet er goed uit wim zoals ie hoort ....

asset.php
 
Mooie woorden :), maar zelf ben ik achteraf minder blij met het afplakken met alu-folie.
Ik vind het net een beetje te grof, terugdraaien is nu geen optie meer.
Ga gewoon door met het detailleren, is puur fun :)
 
Wim de radar ziet er goed uit en het alu-folie ik denk dat als alles op zijn plaats zit en alle details zijn afgewerkt het wel mee zal vallen ik vind het er wel goed uitzien.

Gr
Dirk
 
Dank je Dirk en daar hoop ik ook een beetje op.

De volgende was de S-band-antenne, die van Revell was misschien voor de schaal nog wel juist uitgevoerd; maar nu ik toch bezig ben alles aan te passen heb ik deze antenne ook maar aangepast. Eerst alles losgesneden, stukje sprue tussen de ronde schotel en het rechthoekje.
De schotel ook maar gelijk aan de andere kant gezet conform mijn referentiemateriaal. Met een gatentang een paar ronde stukjes styreen gemaakt en het geheel onder een schuine hoek terug geplaatst. De foto's zullen het wel verduidelijken.

Links=origineel
Rechts=bewerkt
attachment.php


Alvast een eerste keer in het zwart en een dryfit op de LM:
attachment.php
 
Staat goed zo Wim mooie radar geworden.
En de folie ziet er nu toch goed uit of heb je dat veranderd?

Gr
Dirk
 
Dirk, ik heb een tikje Humbrol zilver op de folie gesmeerd en dat is op sommige stukken wel een verbetering.
De zwarte stof is inmiddels ingesmeerd met anthracietverf op waterbasis en ook dat toont een pak beter.

De S-band antenne afgemaakt, achterdeel zwart, voor wit, de pootjes ingewikkeld in de folie en omwikkeld met wat dun koperdraad.
De EVA-antenne van Revell beviel mij ook niet (rechts op de eerste foto); die met wat stukjes messing en hier en daar een druppel secondenlijm en een paar zuchten zelf gemaakt.

attachment.php


attachment.php


Dat zelf maken van onderdelen is best verslavend; het is nog niet van die kwaliteit zoals ik wel eens zie hier, maar daar hoop ik vanzelf eens te komen.
 
het is nog niet van die kwaliteit zoals ik wel eens zie hier

Het gaat je toch echt wel prima af hoor Wim.
Ziet er netjes uit hoor!

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan