Hoofdsponsor

Apollo: Lunar Module Eagle 1:48 Revell [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt Wim ,,,,,,, zeer belangrijk detail ,, het raampje voor de koppeling ,,,,

meschien vind je dit stukje wel leuk om te zien .... voorgaande prototype, s het begon bij de BUG type voor het uiteindelijke resultaat erwas ... de LM

of je hebt het al gezien ..... ik benieuwd verder !!

http://www.youtube.com/watch?v=DLQeqMaHVYs
 
Dank je Bubblegum, heel leuk filmpje :)

Binnenkort gaat de zaag er dus in...
 
He Wim mooi model en inderdaad een heel belangrijk raampje succes met het bouwen
blijf volgen.

Gr
Dirk
 
Nog bedankt Dirk :).

Wilde toch al weer verder met de Lunar Module en nu was een mooi moment om de nieuwe fotomodule van het forum te proberen.

Het extra raampje zit er in en is afgedekt met een stukje plastic.
De twee helften zitten op elkaar, maar er is nog wel wat werk om dat mooi af te werken, qua pasvorm is dit mijn slechtste kit ooit.

attachment.php


Ondertussen "Buzz" ook al een plaatsje gegeven in de LM.
Het moet allemaal nog een beetje glad geschuurd worden :).

attachment.php
 
ja wim dat is het dus he,dus de fotos waren juist.
 
Ziet er goed uit Wim.
Was het de bedoeling dat Buzz er in zat of is dat een eigen idee ? (vind het wel leuk)
En dat het niet helemaal past Hmm ik denk dat ze een oude mal hebben gebruikt ik zie het vaak met auto modelen die ze opnieuw uit brengen
die passen ook niet perfect , maar dat is mijn gedachte he.

Gr
Dirk
 
Ja dit is niet de fraaiste wim , volgende keer zou ik voor de japanse uitvoering gaan ...

Ga je het stukje arm nog aan brengen rechs voor ? dat is verkeerd aan deze kit namelijk ...

voor de rest netjes done ....
 
Patje, de foto's uploaden en gebruiken is dus gelukt :).

Dirk, Buzz in de LM is niet mijn idee, maar die van de kitmaker. Ik heb hem nog netjes geschilderd en de vlag op zijn schouders geplakt. Later zul je het allemaal niet meer echt zien.

Buble, de kit is bar en boos, echt heel grof. Ik lees dat ik nog wat moet gaan zoeken naar de arm rechtsvoor ;). Ik wil graag iets veranderen, maar ik moet nog even op zoek :).
 
Bij het bekijken van al het materiaal zag ik dat niet alle delen van de LM in de verf zaten en dat er dus best meer mogelijkheden waren om het af te werken. Zo zijn er een aantal stukken in anthraciet/zwart. Toen ik de sierverpakking zag van enkele kralen (sieraden) van mijn vrouw sloeg ik mijn slag. Die verpakking zo dun mogelijk afgepeld en eens op een stukje van de LM geplakt. Onderwijl ook die vreselijke naad aan het wegwerken.

attachment.php



Ben nog wel op zoek naar dat stukje arm dat Bubble aangaf.
 
Dit bedoel ik wim ...

dit stukje moet er eigenlijk er tussen uit ,,, Lunar%2520Module%2520Eagle%2520008.jpg het is het meest verkeerde wat ik bij een model gezien heb , ze zullen bij revell er wel een verklaring voor hebben meschien qua spuitgieten in een mal of zo ?? maar het moet er tussenuit en dan filler vlak maken en een rond stangetje er tussen zoals op de laatste tekening

ascent.jpg
 
Dank je Bubble, dan heb ik wat te doen van het weekend :), want nu ik het weet gaat het stukje er dus tussenuit.
 
En weer iemand gelukkig gemaakt met extra werk:D
Dat is toch wel mooi hier hoor, al die kennis die gedeeld wordt.

Fred
 
En het extra werk viel best wel mee, zeker als je met een Dremel aan de gang gaat. Normaal gesproken denk je daar niet aan bij een plastic kit, maar bij deze is het gewoon goed te doen. Bijschuren en de gaten gevuld met plamuur. Na droging wederom schuren en bepalen waar de buis geplaatst gaat worden.

attachment.php


De buis van een stukje sprue gemaakt. Uiteraard moet het nog een beetje bijgewerkt worden.

attachment.php
 
Mooi scratchwerk Wim. Ziet er toch niet zo eenvoudig uit dan je zou denken zo een spacecraft, maar het lukt je heel goed zo te zien.

Christophe
 
Dit klopt dan weer he Wim met de werkelijke module,schitterend opgelost zou ik zeggen.
Patje.
 
Yep ,,, great work man ..... als je um heel acurate wil maken ..... zou ik deze kitjes erbij kopen ... fotoetch en reisn upgrade,s

de eerste
http://www.ninfinger.org/models/boxtops/newwarenw068.jpg

met inhoud ...

http://mek.kosmo.cz/newware/nw068.htm

de tweede ..

http://www.ninfinger.org/models/boxtops/newwarenw069.jpg

met inhoud ..

http://mek.kosmo.cz/newware/nw069.htm

de kitjes kun je bij newware kopen of in duitsland bij een tussen leverancier

bijde kitjes qua prijs .. plus minus euro 65 ex verzendkosten ...

hopelijk heb je wat aan de tip ... het maakt um een stuk realer ....
 
Het is tot nu toe nog best te doen Christophe, het plastic van deze kit is niet zo fragiel.
Dank je Patje.

Bubblegum: ik had de kitjes al eens zien voorbijkomen tijdens mijn zoektocht naar meer info. Het lijkt me zeker een waardevolle aanvulling, maar voor nu ga ik ze niet gebruiken. Inmiddels heb ik al wel een 2e kit van de LM liggen, dus voor de toekomst kan het zeker een optie zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan