Hoofdsponsor

1/72 Boeing B-52 Stratofortress [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er mooi gebouwd uit. wel imposant als je deze zo ziet tussen de rest. Komt de romp nog in alclad?

Ja, zou er de SAC versie willen van bouwen met witte buik en zilveren bovenkant.
 
Het grote spuitwerk is gedaan en het beest is er eerlijk gezegd beter uitgekomen dan ik gedacht had.
In het algemeen betreft dit een witte onderkant van romp en vleugels en de motorgondels volledig wit.
De bovenzijde van romp, vleugels en de staart werd gespoten met een spuitbus zilver. Vervolgens werd meer en meer afgeplakt en werden er drie verschillende soorten aluminium gespoten op staart en romp.

Bij het verwijderen van de tape is hier en daar wat verf meegekomen en er moeten dus hier en daar wat "retouchkes" gebeuren.
Langdurig werkje voor de komende dagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Persoonlijk vind ik het kleurverschil goed meevallen.
Wordt vervolgd.
 
De kleurtonen beplating is zeer goed , ga je ook chrome proberen dat zou um helemaal top maken ,
 
Heel mooi spuitwerk. Ziet er zeer realistisch uit met die verschillende tinten alu.
 
Heel erg geslaagd het spuitwerk!
 
Wat een gigantisch beest man en dan nog maar te zwijgen over het super strak spuitwerk...;)
 
Hey,

Yep, prachtige tonen tussen de verschillende beplating, is zeer goed uitgevallen.
Kleine vraag, Kun je niet in tussenlagen verzekeren met klir of zo om deze lagen te beschermen, kan me goed voorstellen dat wanneer je de plakband eraf haalt, dat er kleine beschadigingen zijn, maar wanneer met klir erop deze er niet zijn dan. Of wreekt dit op de zilveren/alu onderlaag dan??
 
Dat is een zeer goede opmerking Swaken.
Het grote probleem met dit metaal spuiten, in het bijzonder bij zo en groot vliegtuig, is in de eerste plaats de grootte van het beest. Men zou denken dat het gemakkelijker handelbaar zou zijn maar dat is het niet, ik werk liever met kleinere modellen.
De ondergrond spuiten in Allclad base was mislukt en daarom heb ik de bovenzijde van het vliegtuig volledig met de spuitbus gespoten. Op deze verf heb ik Allclad gebruikt. Misschien niet het beste idee maar het geeft mij toch een zekere voldoening.
Heb wel ondervonden dat je GEEN schuurpads mag gebruiken op deze Allclad, hoe fijn (12000) deze ook zijn. Het beste is nog altijd een zachte doek.

Ik hoop nog steeds de panelen meer en meer te kunnen doen blinken en om die reden kan ik geen Klir gebruiken. Ik weet het, het is het pro en het contra, maar ik heb er voorlopig toch vertrouwen in. Eens alle panelen goed zullen blinken zal ik er voor alle zekerheid een laag Klir op spuiten alvorens over te gaan tot het detailleren van de paneellijnen en het spuiten van de blinkende vernis. Deze vernis is noodzakelijk alvorens de decals en de walk lines te plaatsen op de vleugels.

Om het op z'en Oilstersj te zeggen "'t Is nog nie af man".
 
ziet er al aardig uit met wat verf op.

Mark
 
Jullie gaan het misschien niet geloven maar de B-52 is eindelijk afgewerkt.
Hier de foto's van het beest dat staat te pronken op het vliegveld.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De laatste foto om nog eens te tonen hoe groot dat ding is. Het zwarte toestel is een BAe Hawk.

Niettegenstaande hij niet meedoet aan de huidige Hollywood wedstrijd ben ik dit type B-52D wel een aantal maal op film tegengekomen o.a. in een feuilleton van de serie Bessy en in de film The Day After.
Op naar de volgende bouw, ditmaal iets kleiner.
 
Mooi werk dat je hier hebt neergezet

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan