Hoofdsponsor

1/48 Hawker Hunter F6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Het is er eindelijk van gekomen , terug min of meer tijd om te bouwen en dus kan ik uiteindelijk toch aan mijn Hunters beginnen ; Inderdaad Hunters , door een misverstand op de beurs van Willebroek was ik plotseling de eigenaar van twee identieke kits van Academy . Dus bood ik er één aan hier op het forum maar er kwam geen reactie; Wat doe ik dus ? Ik bouw heel eenvoudig een Engelse versie en een Belgische . De decals voor de laatste heb ik besteld bij Daco products.
Sabre

2_036.jpg 1_034.jpg
 
Dit zal de Belgische versie worden
Nu op zoek naar de juiste camokleuren en schema
Ik ga die op een standaard plaatsen die uiteraard zelf te fabrikeren is . Iemand een idee hoe , met wat , enz ?
mvg ,
sabre

[Uhttp://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=4464
RL]http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=4465[/URL]
 
zelfde fotos van de "Belg"

1_HunterF6_03.jpg
1_HunterF6_02.jpg
 
Zo wil je die hebben?Dat lukt je wel he.Succes met de bouw.
 
Dit zijn wel gave Hunters!
Je zou er zelfs met de 60's wedstrijd mee mee kunnen doen!
 
attachment.jpg

ik heb uiteindelijk gekozen voor de Hunter IF-115 ( IS-M ) van het 22ste Sqn ; 9de Wing ; gestationeerd op Biérset in 1959 (zie foto)
deze kist is verkocht aan de Indian Air Force in 1966

Het bouwen van deze kit van Revell op schaal 1/48 gaf geen noemenswaardige moeilijkheden . Alleen wou ik die bouwen "in vlucht" en dat was duidelijk niet de bedoeling want de passing van de wieldeuren klopte niet al te best met het nodige plamuur-en schuurwerk als gevolg.
Ook de uitrusting van de cockpit is nogal simpeltjes, maar daar deze gebouwd is met gesloten dak waren enkele kleine bijpassingen genoeg om een min of meer realistish effect te krijgen.
Voor de keuze van de droptanks en de bewapening heb ik ook mijn persoonlijke voorkeur laten blijken;
De cammokleuren zouden moeten kloppen, onderaan heb ik echter gekozen voor grijs i.p.v. het alu zoals die kisten toen waren , volgens de info die ik verzamelde

Voorbereidende schilderswerken

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

mvg ; Sabre
 
Het eindresultaat . Ontdanks dat het schilderen altijd beter kan ben ik zelf tevreden over het resultaat; maar dat komt waarschijnlijk omdat ik de Hunter steeds één van de mooiste jagers uit dit vroege jettijdperk heb gevonden. attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

mvg ; Sabre
 
Mooi,
de Hawker Hunter is voor mij nog altijd één van de mooiste toestellen die er ooit geweest is.
 
mooi gebouwd.

Qua vroege jets heb ik toch mijn hart verloren aan de Me-262... blijf het een geweldig toestel vinden. Zowel van vorm als van technologie...
 
Mooi gedaan man! Ga je deze nog op een ondergrondje monteren?
 
Heel mooie Hunter, knap gedaan Sabre ^^

PS : je foto's zijn wel een beetje klein, ze mogen gerust wat groter.

Groeten

Pascal
 
Hey,

Prachtig machien, als ondergrondje een luchtfoto met daarop de Hunter, is altijd geslaagd. ;)
 
hello,

eerst is er sprake dat het hier om de modellen gaat van Academy, verder in de discussie wordt er verteld dat het bouwen van deze modellen van Revell geen noemenswaardige problemen geeft.
Ik ben in het bezit van de Academy-doos, maar ik heb vernomen dat daar wel enkele flagrante fouten aan zijn, bijvoorbeeld de te kleine
schietstoel, de wielen van het landingsstel te klein...
wie weet hier meer van en wat zijn de mogelijke oplossingen?
met dank
 
hello,

eerst is er sprake dat het hier om de modellen gaat van Academy, verder in de discussie wordt er verteld dat het bouwen van deze modellen van Revell geen noemenswaardige problemen geeft.
Ik ben in het bezit van de Academy-doos, maar ik heb vernomen dat daar wel enkele flagrante fouten aan zijn, bijvoorbeeld de te kleine
schietstoel, de wielen van het landingsstel te klein...
wie weet hier meer van en wat zijn de mogelijke oplossingen?
met dank

Als ik de boxart zie op de eerst epag, dan is dat hier wel degelijk d'n academy die gebouwd wordt/werd. (kan het weten heb hem ook staan)
Bij mijn weten heeft Revel de Hunter nooit uitgebracht op 1/48e maar wel op 1/32e en een 1/72e. (meerdere uitvoeringen in deze schalen)
Om de probs met de academy kit op te lossen zal je eens moeten zoeken naar updates van true details. Zij hebben/hadden een cockpitset. Stoeltje is zeker apart
te vinden. Wielen ben ik niet zeker maar veel kans dat ook dat bij True details moet gezocht worden.
 
Inderdaad Luciano , en Pastis heeft volkomen gelijk , de kit is (was) van Academy , op schaal 1/48 . Schrijffout als Revell fan zeker.
Over de vermelde fouten kan ik zeggen dat wat de wielen betreft het wel eens zou kunnen kloppen , ik bouwde de kit "in vlucht" en de wieldeuren waren ook al te klein . Vandaar ; En ja , de schietstoel valt wat simpel uit en (waarschijnlijk)ook te klein .
Ik vraag me ook af waar de fotos gebleven zijn bij mijn eindbeschrijving
grz , Sabre
 
Heel erg mooi. Nog wat oefenen en dan wil ik ook een inflight maken. Ik heb een tijd geleden een site gevonden waar men acrylstaven verkoopt in verschillende diameters. Ik denk dat ik daar dan een paar van koop. Ik ben er alleen niet uit of ik de acrylstaven bevestigen zou in de buik of in de uitlaten. We zien wel. In ieder geval is de hunter fantastisch.
 
hello,

ik zou iedereen willen bedanken voor de snelle respons, ik zal al heel blij zijn als ik het zelfde resultaat kan behalen als het model op de foto's.
ik heb de doos al een tijdje in mijn bezit, maar na het verzamelen van wat documentatie op internet zakte de moed mij eerlijk gezegd wat in de schoenen. Sommige hadden zelfs covers op de luchtinlaten om de wat fouten te verbergen. Maar nu ik merk dat er mensen zijn die ook iets positief kunnen overbrengen krijg ik terug moed. Met dank.
 
Hey Luciano , ik heb weet van die opmerkingen wat de luchtinlaten betreft , maar weet niet meer over welk merk van kit het ging . In ieder gaval was de passing (s) bij deze van Academy perfect . Daar kwam geen greintje plamuur bij te pas ; Zoals je de inlaten ziet op de fotos ( album ) zo pasten ze foutloos .
Ik hoop jouw Hunter hier te zien groeien op het forum.
Een vraagje , meerbepaald ook aan stpeeke . Wat zijn dat die "acrylstaven " waaruit je waarschijnlijk een statief wil opbouwen
met dank en groetjes
sabre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan