Hoofdsponsor

Fujimi F-4J Phantom II "Blue Angels" 1/72

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pascal kan het nog kleiner? ga zo meteen mijn resolutie hoger moeten zetten haha :)
geweldig zoals het nu gaat

GR
Dirk
 
JaJa veel eigen werk erin ,,,, mooi dat kleine werk ....en afwerking ....
 
Heb nauwelijks tijd om te modelbouwen, maar toch even een kleine update. De pasvorm van deze kit is op zich al niet zo geweldig, dus is het een kwestie van gaten en kieren vullen, schuren, en panellines krassen :

180911.jpg

1809111.jpg

Hopelijk heb ik tegen het einde van maand wat meer tijd, zodat er eindelijk wat meer schot in deze bouw komt.

Groeten

Pascal
 
Na héél veel dryfitten, schuren, nog schuren, weer eens schuren en meer schuren, ben ik erin geslaagd om de cockpit in de romp te lijmen. Hierbij heb ik zoveel druk moeten zetten dat één van de luchtinlaten is losgekomen. Maar tot nu toe lijkt het geheel er stevig uit te zien. Hopelijk kan ik morgen nog wat details aanbrengen, en dan kan ik in de loop van de week het model spuiten.
Foto's volgen later.

De deadline komt nu heel snel dichtbij, maar ik ga mijn best doen om dit project op tijd af te werken.

Groeten

Pascal
 
Selderken, ik ben benieuwd zulle man :)
Waar blijven die foto's van je spuit kunsten :)
 
Voorlopig ligt het weer even stil. Ik wacht op een snelkoppeling voor mijn Infinity airbrush. Besteld bij Airbrush Almere.

Wordt nog heel spannend om dit project op tijd af te krijgen.
 
Effe een schriftelijke update : ik moet nog 6 dagen werken deze maand, dus heb ik nog morgen, donderdag en maandag om te bouwen. Nog 3 dagen dus :O

Hopelijk kan ik morgen de cockpit glaasjes afplakken en het model geel en daarna blauw spuiten. Dan rest er nog de wielen en wielpoten, de metaalkleurige gedeeltes op de staart, luchtinlaten en uitlaten, de stoelen en de veiligheidsgordels, de decals en tenslotte de vernis.

Het zal nog spannend worden, wordt met een beetje geluk morgen vervolgd.

Groeten

Pascal
 
Ook deze keer zit het niet mee met het airbrushen. Alhoewel het nu nog meevalt. Ik heb voor de eerste keer mijn Infinity gebruikt, maar ik heb de dunste naald en de kleinste nozzle gekozen, en dat was niet zo verstandig. Het duurde meer dan 20 minuten !!!! om de Phantom te spuiten, lijntje per lijntje alsof ge met een balpen aan het schrijven zijt :O
Dit is eigenlijk goed nieuws want het wil zeggen dat de Infinity perfect geschikt is om dunne lijntjes (zoals een camo-patroon) zonder afplakken te spuiten. Maar in dit geval was een dikkere naald en grotere nozzle beter geweest om het hele oppervlak mooi dekkend te krijgen. De verf die ik gebruikt heb is van Gunze H-328, verdund met Isoprophyl alcohol. Deze verf zou glanzend moeten zijn, maar ze is mat geworden.

Op de vleugels valt het nog mee :

main.php


Maar door een keer of 20 over en weer te gaan met de airbrush zijn er wat glanzende plekken tussen het matte oppervlak gekomen. En omdat de verf héél dun is aangebracht is elk krasje dat in het plastic zat, zichtbaar in de verf :

main.php


Ik ga proberen om de komende avonden het hele vliegtuig met nat schuurpapier te polijsten, en er dan een nieuw "natte" laag overheen spuiten. Hopelijk zijn de krasjes dan weg.

Duimen dus dat het gaat lukken, zodat het toestel afgeraakt voor maandagavond 24:00.

Groeten

Pascal
 
Dat zal inderdaad nog een fikse eindsprint worden Pascal.
Succes man, je hebt nog 7 dagen;)

Fred
 
Eigenlijk zijn het nog maar 2 dagen Fred, de rest van de dagen moet ik werken en kan ik enkel bouwen tussen 22 en 04u, als ik in mijn bed hoor te liggen.
 
OVER AND OUT !!!!!!

De Phantom is gecrashed -letterlijk- :wub: Ik was op weg naar de spuitcabine die in de kelder staat, en op de trap heeft het model een lelijke smak gemaakt. Ik had hem bevestigd op 2 plastic buisjes die ik in de uitlaten had gestoken, maar die hebben het begeven.

Het resultaat is op deze foto te zien :

main.php


Gisterenavond had ik er een laag primer op gezet, vanmorgen het blauw en het geel, maar het heeft helaas niet mogen baten. Bij deze trek ik mij dus noodgedwongen terug uit de wedstrijd. Het vliegtuig zit terug in zijn doos, misschien dat ik het ooit nog eens herstel en verder bouw.

Groeten

Wet Sellery
 
jammer om te lezen, gelukkig ben je je model niet gevolgd....
 
Dat is niet zo'n mooi bericht Pascal:wacko:
De tijd is inderdaad nu te kort om dit nog te restaureren.
Erg jammer.

Fred
 
Zal wel een lelijke duikvlucht geweest zijn.
Spijtig dat ie stil ligt.
 
Pascal,

Zonde van deze Phantom!
Begon al echt wat te worden.
 
:O Zonde man zo'n mooi toestel en dan zo moeten eindigen zeer spijtig.


Gr
Dirk
 
Jammer man , Ik heb dit ook een paar keer gehad . niks aan te doen ..
 
Ach het zit de laatste tijd echt niet mee. Dit is het derde model waarmee ik pech heb. Ik hoop dat er snel een einde aan dit euvel komt.
 
Hey Selderken,

Da's nu eens echt brute pech hebben. :unsure:
Nu het model in z'n kleurtjes begon te steken maakt het een noodlanding met desastreuze gevolgen.

Maar kom, beter een plastic model dat van de trap dondert dan jij.


Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan