Hoofdsponsor

Fujimi F-4J Phantom II "Blue Angels" 1/72

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey pascal mooi werk hoor. ben deze ook ooit eens begonnen maar is ondertussen in de vuilbak beland....... spijtig voorval maar niks meer aan te doen he....
 
hij gaat lekker man en mooi ... ,,, je bent behoorlijk druk zie ik ,,,, zet er eens een echte foto bij van zo,n echt cockpit .....
 
Pascal
Dat word een mooie gedetalieerde cockpit beter dan zo'n decal

Gr
Dirk
 
Het blijft friemelen, maar het achterste instrumentenbord is zo goed als klaar. Aan de achterkant komen nog wat draadjes, aan de voorkant komen nog wat details en decals.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het stuurknuppeltje is gemaakt van soldeer-draad (1 mm), hierin heb ik een gaatje geboord en er een stukje koperdraad in gestoken. Het gaatje aan de bovenkant krijgt ook nog een héél klein stukje koperdraad, zodat het op een knopje lijkt.

Groeten

Pascal
 
prachtig paneel man,wat een scratch werk zeg.
 
Thanks guys,

Nog een beetje gewerkt aan de nieuwe achterwand. Op deze foto's is goed te zien dat hij een stukje meer naar voor zit dan de originele uit de kit :

attachment.jpg

attachment.jpg

De achterwand is hier in de romp verlijmd, er komen nog wat koperdraadjes bij :

attachment.jpg

attachment.jpg

Leuk om zo'n paar kleine dingetjes te verbouwen. Deze kit wordt duidelijk helemaal OOB gebouwd 8)
 
Heel leuk om eens een kit helemaal OOTB gebouwd te zien worden ;).
Voor een plasticleek een heel leuk en leerzaam topic.
 
idd en zeer mooi herstelt ook zeg.
 
Mooie details en prachtig scratch werk een genot om te volgen.

Gr
Dirk
 
Heb nog wat zitten friemelen met de stoelen, op de foto staan de stappen afgebeeld :

080811A.jpg

Het voorste instrumentenbord is bijna klaar, er moeten nog wat piepkleine details bijkomen :

080811A1.jpg

080811A2.jpg

Tot de volgende.
 
Het is schilderen op de vierkante millimeter, maar op wat details na is het voorste instrumentenbord klaar :

090811B.jpg

090811B1.jpg

090811B2.jpg

Om de instrumenten te maken dacht ik om wat foto's en tekeningen van het net te halen, en deze te printen, maar ze werden te wazig omdat het allemaal zo klein is. Een vrij eenvoudige oplossing is om de cirkels en wijzertjes te "tekenen" met een naald in een pinvise. Omdat de achtergrond wit is komt het mooi naar voor. De "artifial horizon" heb ik met de punch & die gemaakt, het blauwe materiaal is van het dopje van een plastic fles. De onderste helft van het rondje heb ik oranje geschilderd. De wijzerplaatjes krijgen nog een drupje hoog-glans vernis.

Het is niet perfect, maar eenmaal in de romp zal het een leuk zicht geven.

Groeten

Pascal
 
Ziet er erg goed uit Pascal, helemaal als je bedenkt welke schaal het is!
 
Thanks Lex, en nog een keer heel fel bedankt voor de ultrasoon reiniger.

Pfff wat een gefriemel zeg ! En dan bedenk ik net dat aan de wielbakken ook nog wat details mogen bijkomen. Veel werk zo'n OOB project ;)
 
En als deze straks klaar is, zaag je hem dan weer door het midden om hem alsnog tegen een spiegel te plakken? :D:D

Fred
 
Gaat helemaal goed Pascal zo klein en dan toch zo gedetalieerd knap hoor.

Gr
Dirk
 
Weer een klein stapje verder.

De nieuwe pedalen van het voetenstuur :

1408112.jpg

En de zijwanden van de cockpit + het rechtse achterste zijpaneel :

140811.jpg

1408111.jpg

Het zal nog een leuk klusje worden om dit netjes in de romp te krijgen.

Tot de volgende.
 
Nog een paar details, een beetje schilderwerk, en dan kunnen de cockpit onderdelen in de romp gelijmd worden. Op dit moment ziet het er zo uit :

1508112.jpg

1508111.jpg



150811.jpg

1508113.jpg

De achterste cockpit heeft aan de rechterzijde geen instrumenten-paneel, ik heb geprobeerd om dit na te maken zoals bij een 1/1 F-4J, maar dat gaf problemen met de beschikbare ruimte in de romp. Ik heb het dan maar opgelost door dat grijze "kistje" erin te zetten.

Groeten

Pascal
 
Bij nader inzien is dat grijze kistje ook niet meteen "het-van-de", daarom ga ik proberen om een andere oplossing te zoeken. Intussen heeft de cockpit een wash gekregen (raw umber olieverf verdund met whit spirit). Hier kwam Murphy even kijken, hij zorgde ervoor dat alles ging blinken als een spiegel (de wash is al een paar jaar oud, dat zal wel de reden zijn waarom hij hoogglans op droogt). Dus een laagje matte vernis erover, en de boel is weer mat.

Hopelijk kan ik volgende week nog wat bouwen, en een update plaatsen.
 
Ziet er goed uit Pascal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan