Hoofdsponsor

Fujimi F-4J Phantom II "Blue Angels" 1/72

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben ook al benieuwd om te zien hoe dit zal uitdraaien. ;)


Droop
 
Ik heb nog wat kunnen werken aan deze Phantom. De cockpit en de instrumenten-panelen zijn in twee gezaagd en gelijmd :



Verder nog wat schilderwerk (met een spuitbus van de Gamma) aan de intakes gedaan :








Groeten

Pascal
 
aah leepu werk ,,, ik ben benieuwd ve rder ,, maar dat zal wel goed komen met jou kunsten ....
 
Ja en Bernie is weer op reis hahaha,Pascal man dit zie ik toch lukken hoor.Je durft ook alles aan geloof ik
 
Dat word hier een special model ,vooral het idee alleen al
 
Hmmm, na heel lang twijfelen heb ik besloten om de Phantom toch niet op een spiegel te plaatsen. Dus moeten alle stukken die zijn doorgezaagd weer opnieuw aan elkaar gelijmd worden :@

Voorlopig ben ik er nog niet uit of ik een cockpit-set ga aanschaffen, of dat ik zelf de cockpit ga detailleren.

Wordt hopelijk zo snel mogelijk vervolgd.
 
Je weet er wel de spanning in te houden, hé Selderken? :D:D:D


Droop
 
Na het zagen is het nu tijd om te herstellen. Ik heb de wheelbay van de cockpit moeten afzagen om de 2 delen terug samen te lijmen :

1_13072011.jpg


Om het materiaal dat met het zagen is verloren gegaan op te vullen, gebruik ik een stukje plasticard :

1_13072011__2_.jpg



De stoelen zijn ook terug in elkaar gelijmd. Hier ga ik nog wat extra details op aanbrengen want ze zijn erg kaal :


1_13072011__1_.jpg


Aan de voorste wheelbay is nog flink wat werk :


1_13072011__3_.jpg


Volgende keer toch maar eens goed kijken vooraleer ik ergens de zaag in zet :wub:
 
Veel succes met de operatie. Ga je geen problemen hebben met de dikte van de zaagsnede bij verschillende componenten?
 
De dikte van de zaagsnede wordt opgevuld met plasticard.

Nu ik besloten heb om deze kit OOB te bouwen ipv in 2 delen op een spiegel, wil ik graag wat extra details toevoegen. Ik dacht eerst een resin cockpit aan te schaffen, maar omdat ik graag zoveel mogelijk zelf maak, ga ik de bestaande cockpit een beetje verbouwen. De bedoeling is dat het er ongeveer zo gaat uitzien :

attachment.jpg

Een beetje zagen, een paar stukjes plasticard, en het begin is gemaakt :

attachment.jpg

attachment.jpg

Is wat extra werk, maar dat maakt het eens zo leuk.

Groeten

Pascal
 
Kijk dat zit weer netjes tegen elkaar aan.
Dat wordt een mooie cockpit zo Pascal.

Fred
 
Wederom is het belang van dryfitten bewezen. Ik had de achterste cockpit te lang gemaakt, waardoor de voorste te kort was.

Dus maar weer de Dremel genomen :

attachment.jpg

Om de voorste cockpit langer te maken moet ook de bodemplaat aangepast worden, en aangezien deze ook als wheelbay dient wordt het aanpassen aan de boven- en onderkant :

attachment.jpg




attachment.jpg

Eerst zagen, dan opnieuw afkasten :

attachment.jpg

De romp heeft tussen beide cockpits een verbinding zitten :

attachment.jpg

Die moet eruit, dus men neme de Dremel :

attachment.jpg

Hmm, zal nog een flinke klus worden om de cockpit zo te maken dat ze zowel aan de beide zijkanten, als aan de boven- en onderkant netjes aansluit in de romp.
Wanneer ga ik nu eindelijk eens een model maken zonder al die extra moeite ?????????? :@
 
Pascal je moeite zal worden beloond en zagen en snijden leuk toch niemand heeft het zelfde model dan.

Succes

Gr
Dirk
 
Wanneer ga ik nu eindelijk eens een model maken zonder al die extra moeite ?????????? :@

zegt de persoon die zijn model eerst in 2 zaagt om het dan weer aan elkaar te plakken ;-)

Niettegenstaande chapeau voor dit project...
 
Hoi Paskal.

Hoe heb jij met een dremel zo recht kunnen zagen?
Heb je hier een standard voor gebruikt?

Johan.
 
Hoi Paskal.

Hoe heb jij met een dremel zo recht kunnen zagen?
Heb je hier een standard voor gebruikt?

Johan.

Hey Johan,

Ik gebruik geen standard, gewoon met de flexibele as en daarop een rond zaagschijfje. De Dremel op een laag toerental zodat het plastic niet gaat smelten.
 
We blijven verder friemelen. Omdat de instrumentenborden geen details hebben (enkel een decal), gaan we ze zelf maken :

attachment.jpg

Geeft wat meer detail aan de cockpit niet ? :

attachment.jpg

Is nog flink wat werk aan, maar het gaat de goede kant op.

Aan de achterzijde van de achterste cockpit zit een fout in de kit, dit moet dus aangepast worden. Hier alvast het begin :

attachment.jpg

Hierdoor komt de achterwand van de achterste cockpit wat meer naar voor te zitten, dus moet ook hier weer een nieuwe achterwand gemaakt worden :

attachment.jpg

Tot de volgende.
 
Wel enorm veel werk aan he Pascal,goed dat je overal plastic card stak maakt de afmetingen meteen weer veel exacter ook.
Je instrumentenbord is schitterend man.
Patje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan