Hoofdsponsor

1/72 RF-4E Phantom (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Avalon

Guest
Deze kit was ik al bezig toen ik de uitnodiging kreeg om ook op dit board te posten, dus pik ik gwoon in waar ik geëindigd was :)

PICT1766.jpg

dit is de onderkant en dan zie je dat er 2 'stroken' zijn, en volgens Revell moeten deze opgevuld worden met een lullig stukje plastic.. geprobeerd maar dat ging dus niet
PICT1768.jpg

nu ja, andere optie dan maar, plamuren
PICT1775.jpg

en dan krijg je dit, ben ik ook tevreden mee
PICT1776.jpg

verder nog wat kleine kieren gevuld, meer mijn plakfout dan de kit zelf hoor
PICT1782.jpg

PICT1771.jpg

de payload
PICT1783.jpg

PICT1784.jpg

en zo ziet de uiteindelijke onderkant eruit
PICT1786.jpg

en de stoere bovenkant
PICT1787.jpg

nu nog even een badje geven om dat schuurstof enzo er af te krijgen, en dan is ie klaar voor de primer !
 
Wat ik nu even niet snap is waar die kieren voor dienden. Er zal dan toch wel een bedoeling achter ligggen. Ik het het over de kieren die je zo zorgvuldig met plamuur hebt afgedicht en met plakband had afgeplakt.

Verder gaat het goed zo. Ik zie geen bijzonderheden en wacht rustig af op jou spuitwerk.
 
een heel goede vraag, maar kijk even op volgende foto naar 't bouwplan en de 2 stukken

PICT1788.jpg

deze 2 "reepjes" dienen dus over de kieren heen te komen, om het geheel dus mooi vlak te krijgen..

enige idee dat ik heb is dat ze het onderste deel van de romp misschien gebruiken voor meerdere versies van een F4, waardoor ze dus beter de kieren maken (bruikbaar voor andere versies), en ze dan toe smijten bij de versies die ze niet gebruiken.
 
Ik snap dat wel. Maar waarom moet dat volgens revel los. Zit daar achter iets verstopt wat je moet kunnen zien.
 
er zit nix binnenin om te zien, en moest 't wel zo zijn zouden ze die 2 stroken doorzichtig maken denk ik, zoals het geval is vooraan aan de onderkant

vb
PICT1759.jpg
 
Haha, een Spookje. Geweldig!

In de uitsparingen onderaan de romp worden bij de F-4 de missiles bevestigd.
Nu moet je weten dat de RF-4E een ongewapend verkenningstoestel is en daarom hebben die uitsparingen geen nut en moeten die worden afgesloten.

Ik vind het raar dat de bijgeleverde Revell-stukken niet passen.
Heb je ze wel in de goede positie willen bevestigen?
Je kan het niet steeds goed zien hoe ze moeten worden geplaatst maar als je ze eens omdraaid of ondersteboven houdt, dan vallen ze wel op hun plaats.
Nou ja, je hebt nu plamuur gebruikt, dus dat probleempje is ook van de baan.


Als ras-echte Phantomfanaat blijf ik dit uiteraard volgen.

Nog veel succes.


Droop
 
ja heb ze langs alle kanten proberen te bevestigen, maar het echte probleem zat hem in de afrondingen naar achter toe..

dus moest ik het plastic geplakt hebben, had ik zowiezo het hele stuk moeten bijplamuren dus ja, komt 't uiteindelijk op 't zelfde neer :)
 
Ik voel mij ineens een beetje een dom blondje. Maar als daar rakketten in moesten. Is dit dan een luik of zo. Die open kan waneer deze nodig zijn. Dit omdat je aangeeft dat het een verkenningsvliegtuig betreft. Dan had je die luiken toch ook open kunnen zetten. Is immers minder werk. Of wil je het toestel in een bepaalde setting plaatsen.

Ik weet allemaal vragen. Maar ik probeer mij in te leven in het vliegtuiggebeuren. Ik weet daar namenlijk helemaal niets van. wacko
 
Wat ik nu even niet snap is waar die kieren voor dienden. Er zal dan toch wel een bedoeling achter ligggen. Ik het het over de kieren die je zo zorgvuldig met plamuur hebt afgedicht en met plakband had afgeplakt.

Verder gaat het goed zo. Ik zie geen bijzonderheden en wacht rustig af op jou spuitwerk.

Komt omdat de kit ook voor andere Phantom versies gebruikt wordt, en die 'kieren' dienen daar om wapentuig te hangen zoals AMRAAM's e.d. Alleen zijn de RF-versies verkenners en die dragen dan ook geen bewapening mee :)

Haha, een Spookje. Geweldig!

In de uitsparingen onderaan de romp worden bij de F-4 de missiles bevestigd.
Nu moet je weten dat de RF-4E een ongewapend verkenningstoestel is en daarom hebben die uitsparingen geen nut en moeten die worden afgesloten.

Ik vind het raar dat de bijgeleverde Revell-stukken niet passen.
Heb je ze wel in de goede positie willen bevestigen?
Je kan het niet steeds goed zien hoe ze moeten worden geplaatst maar als je ze eens omdraaid of ondersteboven houdt, dan vallen ze wel op hun plaats.
Nou ja, je hebt nu plamuur gebruikt, dus dat probleempje is ook van de baan.


Als ras-echte Phantomfanaat blijf ik dit uiteraard volgen.

Nog veel succes.


Droop

had het wel kunnen denken dat Droop me voor zou zijn ;)
Ik heb meerdere reviews gelezen over deze kit en die vermelden telkens de slechte pasvorm van de uitsparingsopvulstroken, lijkt me dus volledig 'normaal'.

Ik voel mij ineens een beetje een dom blondje. Maar als daar rakketten in moesten. Is dit dan een luik of zo. Die open kan waneer deze nodig zijn. Dit omdat je aangeeft dat het een verkenningsvliegtuig betreft. Dan had je die luiken toch ook open kunnen zetten. Is immers minder werk. Of wil je het toestel in een bepaalde setting plaatsen.

Ik weet allemaal vragen. Maar ik probeer mij in te leven in het vliegtuiggebeuren. Ik weet daar namenlijk helemaal niets van. wacko

Dat is het nu net, er hoeven geen raketten in omdat verkenners geen raketten meedragen. Voor verkenners is het belangrijker dat ze mooi hun rondjes kunnen maken voor foto's en snel kunnen wegkomen indien nodig. En daar de 'uithollingen' niet te doen is het toestel gestroomlijnder. In versies die wel misles kunnen meedragen zitten die dan half verzonken in de romp, ivm met luchtweerstand vermoed ik. Bij het lanceren worden ze door een plaat binnenin uit de holtes gewipt waarna ontsteking volgt.

En nu even on-topic :P
Ik ben benieuwd naar het verdere vervolg. En vanaf woensdag kan ik zelf ook weer verder, wordt tijd dat ik nog eens wat projectjes afrond...
 
Dank voor de mooie uitleg. Zoals de meeste weten is het enige dat ik weet van vliegtuigen: mijn vlieganst. wacko

Maar ik blijf mij zeker toch elke keer weer verbazen hoe dat dit toch zo mooi kan worden. cute
 
ff klein updateje..

nu is het een echt spookje
PICT1789.jpg

en dan wat preshading gedaan
PICT1790.jpg

PICT1791.jpg

PICT1792.jpg

dus nu wordt 't tijd voor de verschillende soorten grijzen etc
 
Hola, er komt schot in de zaak.

Ik kijk vol spanning uit naar het vervolg van dit Spookjesverslag.



Droop
 
zo na even een tijdje absent te zijn van het modelbouw-gebeuren, heb ik nu eindelijk terug wat tijd en heb ik dan ook de draad weer opgenomen, waar ik hem 't laatst had laten liggen :wink:

het lichte grijs (Tamiya Sky Grey XF-19) zit nu op zen plaats op het vliegtuig en ook op de dingen der onder komen :)

binnekort dan een grote lading XF-53 (Tamiya Medium Grey) erop en enkele stukken zwart (XF-1) ook nog, maar das dus voor later

kleine foto-update want visueel is nog net iets meer dan woorden alleen eh ;)
PICT1798.jpg

PICT1793.jpg

PICT1794.jpg

PICT1795.jpg
 
Ik ben eens benieuwd hoever onze vriend met zijn vliegtuig staat???​
 
na een paar maanden eindelijk toch nog weer es wat zin gehad om hem af te werken..

Zoals ik al aanhaalde toen ik begon met deze kit, deze build was bedoeld om men schilderkunsten wat te oefenen, en om voor 't eerst eens een wash te proberen..

nu ja moet ik eerlijk toegeven, die wash is helemaal mislukt zowat.. Had er heel verdunde zwarte verf overgedaan en daarna proberen deppen, maar als ik dat deed, werden men panellines alsnog niet opgevuld..
Daarmee dat de wash nu veel te hard is..

maar kom, foto's laten zien en dan zien jullie 't zelf wel :)

PICT1823.jpg

PICT1827.jpg

PICT1828.jpg

PICT1829.jpg

PICT1836.jpg

PICT1835.jpg

PICT1826.jpg

PICT1831.jpg

PICT1833.jpg
 
Ik vind het zelf ook moeilijk te bepalen wanneer een wash goed is, ik denk dat je daar kan in blijven verder werken.
Als je niet tevreden bent over het resultaat vind ik het jammer dat je uw decals al hebt geplaatst, anders ovenreiniger en opnieuw beginnen.
Maar zoals je al aangaf, het is om de schilderkunsten te oefenen, daarom maak ik ook een straaljager :k

De echte vliegtuig kenners zullen wel wat meer uitleg kunnen geven.
 
Ik vind het zelf ook moeilijk te bepalen wanneer een wash goed is, ik denk dat je daar kan in blijven verder werken.
Als je niet tevreden bent over het resultaat vind ik het jammer dat je uw decals al hebt geplaatst, anders ovenreiniger en opnieuw beginnen.
Maar zoals je al aangaf, het is om de schilderkunsten te oefenen, daarom maak ik ook een straaljager :k

De echte vliegtuig kenners zullen wel wat meer uitleg kunnen geven.

wel over het algemeen ben ik er nog best tevreden over eigelijk hoor, ik vind 't op zich nog wel mooi, je moet gwoon denken dat 't een heel vuil vliegtuig is he :k

dus opnieuw beginnen vond ik wat drastisch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan