Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 RF-4E Phantom (Revell) [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 17

Discussie: RF-4E Phantom (Revell) [DONE]

Avalon
    Gast

Standaard RF-4E Phantom (Revell) [DONE]

Deze kit was ik al bezig toen ik de uitnodiging kreeg om ook op dit board te posten, dus pik ik gwoon in waar ik geëindigd was

dit is de onderkant en dan zie je dat er 2 'stroken' zijn, en volgens Revell moeten deze opgevuld worden met een lullig stukje plastic.. geprobeerd maar dat ging dus niet

nu ja, andere optie dan maar, plamuren

en dan krijg je dit, ben ik ook tevreden mee

verder nog wat kleine kieren gevuld, meer mijn plakfout dan de kit zelf hoor

de payload

en zo ziet de uiteindelijke onderkant eruit

en de stoere bovenkant

nu nog even een badje geven om dat schuurstof enzo er af te krijgen, en dan is ie klaar voor de primer !

Standaard

Wat ik nu even niet snap is waar die kieren voor dienden. Er zal dan toch wel een bedoeling achter ligggen. Ik het het over de kieren die je zo zorgvuldig met plamuur hebt afgedicht en met plakband had afgeplakt.

Verder gaat het goed zo. Ik zie geen bijzonderheden en wacht rustig af op jou spuitwerk.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Avalon
    Gast

Standaard

een heel goede vraag, maar kijk even op volgende foto naar 't bouwplan en de 2 stukken

deze 2 "reepjes" dienen dus over de kieren heen te komen, om het geheel dus mooi vlak te krijgen..

enige idee dat ik heb is dat ze het onderste deel van de romp misschien gebruiken voor meerdere versies van een F4, waardoor ze dus beter de kieren maken (bruikbaar voor andere versies), en ze dan toe smijten bij de versies die ze niet gebruiken.

Standaard

Ik snap dat wel. Maar waarom moet dat volgens revel los. Zit daar achter iets verstopt wat je moet kunnen zien.

Avalon
    Gast

Standaard

er zit nix binnenin om te zien, en moest 't wel zo zijn zouden ze die 2 stroken doorzichtig maken denk ik, zoals het geval is vooraan aan de onderkant

vb

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Haha, een Spookje. Geweldig!

In de uitsparingen onderaan de romp worden bij de F-4 de missiles bevestigd.
    Nu moet je weten dat de RF-4E een ongewapend verkenningstoestel is en daarom hebben die uitsparingen geen nut en moeten die worden afgesloten.

Ik vind het raar dat de bijgeleverde Revell-stukken niet passen.
    Heb je ze wel in de goede positie willen bevestigen?
    Je kan het niet steeds goed zien hoe ze moeten worden geplaatst maar als je ze eens omdraaid of ondersteboven houdt, dan vallen ze wel op hun plaats.
    Nou ja, je hebt nu plamuur gebruikt, dus dat probleempje is ook van de baan.

Als ras-echte Phantomfanaat blijf ik dit uiteraard volgen.

Nog veel succes.

Droop

Avalon
    Gast

Standaard

ja heb ze langs alle kanten proberen te bevestigen, maar het echte probleem zat hem in de afrondingen naar achter toe..

dus moest ik het plastic geplakt hebben, had ik zowiezo het hele stuk moeten bijplamuren dus ja, komt 't uiteindelijk op 't zelfde neer

Standaard

Ik voel mij ineens een beetje een dom blondje. Maar als daar rakketten in moesten. Is dit dan een luik of zo. Die open kan waneer deze nodig zijn. Dit omdat je aangeeft dat het een verkenningsvliegtuig betreft. Dan had je die luiken toch ook open kunnen zetten. Is immers minder werk. Of wil je het toestel in een bepaalde setting plaatsen.

Ik weet allemaal vragen. Maar ik probeer mij in te leven in het vliegtuiggebeuren. Ik weet daar namenlijk helemaal niets van.

xBBTx
    Gast

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Wat ik nu even niet snap is waar die kieren voor dienden. Er zal dan toch wel een bedoeling achter ligggen. Ik het het over de kieren die je zo zorgvuldig met plamuur hebt afgedicht en met plakband had afgeplakt.

Verder gaat het goed zo. Ik zie geen bijzonderheden en wacht rustig af op jou spuitwerk.
    Komt omdat de kit ook voor andere Phantom versies gebruikt wordt, en die 'kieren' dienen daar om wapentuig te hangen zoals AMRAAM's e.d. Alleen zijn de RF-versies verkenners en die dragen dan ook geen bewapening mee

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Droop Bekijk bericht
    Haha, een Spookje. Geweldig!

In de uitsparingen onderaan de romp worden bij de F-4 de missiles bevestigd.
    Nu moet je weten dat de RF-4E een ongewapend verkenningstoestel is en daarom hebben die uitsparingen geen nut en moeten die worden afgesloten.

Ik vind het raar dat de bijgeleverde Revell-stukken niet passen.
    Heb je ze wel in de goede positie willen bevestigen?
    Je kan het niet steeds goed zien hoe ze moeten worden geplaatst maar als je ze eens omdraaid of ondersteboven houdt, dan vallen ze wel op hun plaats.
    Nou ja, je hebt nu plamuur gebruikt, dus dat probleempje is ook van de baan.

Als ras-echte Phantomfanaat blijf ik dit uiteraard volgen.

Nog veel succes.

Droop
    had het wel kunnen denken dat Droop me voor zou zijn
    Ik heb meerdere reviews gelezen over deze kit en die vermelden telkens de slechte pasvorm van de uitsparingsopvulstroken, lijkt me dus volledig 'normaal'.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door modelengeneer Bekijk bericht
    Ik voel mij ineens een beetje een dom blondje. Maar als daar rakketten in moesten. Is dit dan een luik of zo. Die open kan waneer deze nodig zijn. Dit omdat je aangeeft dat het een verkenningsvliegtuig betreft. Dan had je die luiken toch ook open kunnen zetten. Is immers minder werk. Of wil je het toestel in een bepaalde setting plaatsen.

Ik weet allemaal vragen. Maar ik probeer mij in te leven in het vliegtuiggebeuren. Ik weet daar namenlijk helemaal niets van.
    Dat is het nu net, er hoeven geen raketten in omdat verkenners geen raketten meedragen. Voor verkenners is het belangrijker dat ze mooi hun rondjes kunnen maken voor foto's en snel kunnen wegkomen indien nodig. En daar de 'uithollingen' niet te doen is het toestel gestroomlijnder. In versies die wel misles kunnen meedragen zitten die dan half verzonken in de romp, ivm met luchtweerstand vermoed ik. Bij het lanceren worden ze door een plaat binnenin uit de holtes gewipt waarna ontsteking volgt.

En nu even on-topic
    Ik ben benieuwd naar het verdere vervolg. En vanaf woensdag kan ik zelf ook weer verder, wordt tijd dat ik nog eens wat projectjes afrond...

Standaard

Dank voor de mooie uitleg. Zoals de meeste weten is het enige dat ik weet van vliegtuigen: mijn vlieganst.

Maar ik blijf mij zeker toch elke keer weer verbazen hoe dat dit toch zo mooi kan worden.

Avalon
    Gast

Standaard

ff klein updateje..

nu is het een echt spookje

en dan wat preshading gedaan

dus nu wordt 't tijd voor de verschillende soorten grijzen etc

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Hola, er komt schot in de zaak.

Ik kijk vol spanning uit naar het vervolg van dit Spookjesverslag.

Droop

Avalon
    Gast

Standaard

zo na even een tijdje absent te zijn van het modelbouw-gebeuren, heb ik nu eindelijk terug wat tijd en heb ik dan ook de draad weer opgenomen, waar ik hem 't laatst had laten liggen

het lichte grijs (Tamiya Sky Grey XF-19) zit nu op zen plaats op het vliegtuig en ook op de dingen der onder komen

binnekort dan een grote lading XF-53 (Tamiya Medium Grey) erop en enkele stukken zwart (XF-1) ook nog, maar das dus voor later

kleine foto-update want visueel is nog net iets meer dan woorden alleen eh

Avalon
    Gast

Standaard

na een paar maanden eindelijk toch nog weer es wat zin gehad om hem af te werken..

Zoals ik al aanhaalde toen ik begon met deze kit, deze build was bedoeld om men schilderkunsten wat te oefenen, en om voor 't eerst eens een wash te proberen..

nu ja moet ik eerlijk toegeven, die wash is helemaal mislukt zowat.. Had er heel verdunde zwarte verf overgedaan en daarna proberen deppen, maar als ik dat deed, werden men panellines alsnog niet opgevuld..
    Daarmee dat de wash nu veel te hard is..

maar kom, foto's laten zien en dan zien jullie 't zelf wel

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/48 - F-4F Phantom ll (Revell) [DONE]
    By stpeeke in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 98
    Laatste bericht: 09-10-09, 14:00
  2. schaal 1/48 - Phantom FG MKI
    By markske in forum Militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 20-08-09, 21:11
  3. schaal 1/32 - RF-4E Phantom II 'Tigermeet 1991' (Revell)
    By wet sellery in forum Afgewerkt project militaire vliegtuigen / Helikopters
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22-07-09, 16:00
  4. Vliegend Militair - rf-4e phantom tigermeet afgewerkt
    By ruben in forum Afgewerkte projecten zonder bouwverslag
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15-08-08, 07:16

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten