Hoofdsponsor

Hey police officer!!, aren't you forgetting something.? , police bike 1/6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er gelikt uit heel realistisch.
 
Goed bezig bubble.
En gelukkig zijn er die ook nog naar de bike kijken. ;)
Maw, schoon madam ook hé.
 
zeer goed bezig zelfs,wat een sterk staaltje spuitwerk ook
 
Dit is zéér knap gedaan! het is precies echt een 1:1 ! Schitterend ;-)

Erwin.
 
Dankje luitjes ,,,,

gisteren niks gedaan , een dagje met de vrouw en familie naar de efteling geweest ... was een leuke dag .... af en toe iets anders is ook belangrijk ,,,
maar vandaag de koffers die aan de motor zitten en de linker en rechter feul tank en de twee spatborden grondig geschuurt en toen in de primer gezet ,, dit moet tot morgen drogen ,,, dan weer de primer glad schuren en dan 2 x mat wit dun laagje aanbrengen en dan 2x high gloss wit spuiten en als die droog zijn even met lauwwater en waterproof papier bewerken ,,, om de eventuele ( als het er is ) sinasappelhuidje glad te trekken ... om voor de uiteindelijke dunne laagjes clear coat te kunnen aanbrengen
 
Nou luitjes zolas gezegt gisteren ,,, de spatborden zijn klaar , alleen de koffers moeten nog ....

Na de primer laag eerst de binnenkant gedaan , eerst vleugje clear coat toen een beetje zand erin geblazen , wat vuiler gemaakt .. en toen de buitenkant spoten in aantal laagjes wit en toen de aflak ... ... voor het wit heb ik een andere spuitkop gebruikt , die men bebruikt zoals bij gravityspuiten ( zeer fijne nevel ) morgen nog eens een laagje polisch erover een dun aflakje ...

9_010.jpg

7_012.jpg

8_013.jpg

4_017.jpg

5_018.jpg

3_020.jpg

4_021.jpg

3_023.jpg

tot zover ...
 
Na de eerste laag verf en clear coat ,,, heb ik het nog eens waterproof nat nageschuurd ... ik ben tevreden met het resultaat .. , toen het achterspatbord voorzien chrome delen en verlichting ,, toen twee plaatjes in het spatboord aangebracht om um later erop te kunnen schroefen .. en dan is gedaan .
Waar het spatbord in de buurt van de ketting komt daar op de hoek het iets vuiler gemaakt beetje smeersel . de kettingkast kap zit er op en toen de bougie,s in de verf gezet en twee geplaats , alleen het topje nog een dipje iron kleur ... de andere twee kwamen in een soort reserve opbergkapje ....
Als laatste heb ik de beugel erop geschroeft , ik denk dat ie bedoeld is voor bescherming van de agent/ bestuurder bij het vallen , maar zeker weten doe ik niet ...

15_001.jpg

11_003.jpg

13_004.jpg


13_005.jpg

10_006.jpg

10_007.jpg

10_008.jpg

12_009.jpg

10_010.jpg

5_011.jpg

tot zover ....
 
Man man dit word een schitterende bike zeg.
 
Is alle chrome en alu gespoten met Alclad?
Zo ja, kun je eens ter info de druk meegeven die jij gebruikt en je manier van werken?

Mooi werk hoor!
 
Dankje Doomwad !!

Nee Exserco ,, niet alle delen zijn in chrome gespoten door mij, die waren standaart al uit de doos ,, de stukjes waar geen chrome meer zit ivm uit het raam te halen die bewerkt ik met Idea chrome sparay uit bus ,, 5 grote delen heb ik volledig over gespoten in chrome , ook met de italiaanse idea chrome spray maar eerst een laag zwart als onder grond gespoten en zeer dunne laagjes aanbrengen , het voordeel van idea is het blijft chrome ook als je het een keer heb vast gepakt ... sommige chrome dlen zijn overgespoten in alu en andere donker tinten iron .. niet elk metaal onderdeel is het zelfde
 
Laatst bewerkt:
amaai, tis wel schoon é zeg !
 
Ok, bedankt voor de uitleg, maar...

de stukjes waar geen chrome meer zit ivm uit het raam te halen die bewerkt ik met Idea chrome sparay uit bus

Idea, is dit een verfmerk? Waar haal je dit?
 
En ze sturen dit dan op?
Waarom ik dit vraag? Ik heb al eens geprobeerd verf te bestellen in het buitenland, maar ze weigerden dit omwille van 9/11 en terroristische aanslagen.
 
Ik zal eens uitvogelen of het ook bij jullie te koop is ...
 
En ze sturen dit dan op?
Waarom ik dit vraag? Ik heb al eens geprobeerd verf te bestellen in het buitenland, maar ze weigerden dit omwille van 9/11 en terroristische aanslagen.

Ik heb de info ,,, kijk maar even in PB

groet bubble
 
Nou er zijn weer wat vorderingen ,,, ik heb de volgende onderdelen gedaan .

de ik heb de accu en de olie unit in elkaar gezet en in de primer en paint gezet ,,, de dopjes iets vuiler gemaakt .
toen de wielen inelkaar gezet en de binnen spaken iets vuiler gemaak zoals ik op een paar echte foto,s gezien heb .., verder de bobine gedaan met de draden .
toen de remschijven opgeschuurt in rem profiel ... en een voeten tredeplank in elkaar gezet ,,, en toen alles gemonteerd ,,
toch flink wat dingen ...

14_003.jpg

14_002.jpg

13_009.jpg

12_006.jpg

16_005.jpg

11_010.jpg

13_008.jpg

6_014.jpg

4_016.jpg

5_017.jpg

6_018.jpg

4_019.jpg

4_020.jpg

Tot zover ....
 
ziet er mooi uit, hoe heb je die schijfremsporen juist gemaakt? Laten draaien op een boormachientje (of dremel) en licht geschuurd met een sponsje of schuurpapier?
 
Dankje man ,,, ja op de boormachine ,,, en een houten nagelvijltje erop drukken , na een aantal rondjes is het ruw en dan laagje bruin erop en dan nog eens extra voor de kleur
 
Ik wist dat dit in jouw handen een kunstwerkje ging worden. Goed bezig Bubblegum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan