Hoofdsponsor

Hey police officer!!, aren't you forgetting something.? , police bike 1/6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eens goed bekeken , niet zo,n moeilijke kit ,,, de grote heeft zijn voordelen moet ik zeggen .... ben meer een kleiner schaal gewent de laatste tijden ,, maar ik begin morgen eerst eens met het frame ....
 
Hoi bubblegum,dit zijn meestal mooie kits op die schaal,veel onderdelen maar wel groot he,zal je goed bevalen weet ik zeker.
Ik wens je alvast een goede en leuke wedstrijd maatje.
Patje.
 
Wat voor een gezeven van tnt, wij hebben in Zeebrugge ondertussen 3 "besmette" container gehad, maar het ging telkens on de buitenkant van de container, na onderzoek bleek de inhoud zelfs helemaal geen verhoogde waarde te hebben.
 
Nou luitjes ,

Het begin is er ,,, de eerste 23 onderdelen van het frame zijn schoon gemaakt ,, afgepit en tegen elkaar gelijmt, tussen de frame delen ( stuuras ) kwamen rubberen ringentjes , dopjes en in de schokbreker zitting kolom een veertje ,,, op een plaats op de foto met de rode pijl is het nog niet gelijmt om het iets uit elkaar te krijgen op de chrome motorstandaart te kunnen plaatsen als het frame in de primer en verf is gezet ... de chrome verlengingen achterop zijn ook nog niet vastgelijmt ...
verder ook een begin gemaakt met het poppetje van resin ,,,

1_fgj.jpg

1_0055yt.jpg

5_006.jpg

6_007.jpg


5_008.jpg
 
Mooie start.
En knap model hé?
Dit word echt één om te bouwen met plezier.
 
Dag Bubble

Mooi begin van de bouw.
In welke uitvoering ga je hem bouwen de Europese of de Amerikaanse.
Nog veel bouuwplezier.

Grt
Dikkie dik
 
Ik denk dikkie dik ,,,,dat de uitvoering op d buitenkant bouwdoos , ik neem aan dat het amerikaanse model is .... ???
 
Mooi begin en een eerste ontluiking van je geheim "het kersje op het toetje" zo te zien....:)
 
dank je luitjes ,,,, Vandaag flink bezig geweest met het frame ,,,Tamiya qua modellen komen goed uit mal maar naden blijven er toch ,,, dus die vandaag weg gehaalt ,,, lekker schuren met een 1 bij 1 cm stukje waterproof papier ,, toen eerst een dun laagje primer en dan komen ernog nog lijnen naar boven , die voor de tweede keer nog eens geschuurt en toen zwart in dunne meerderen laagjes ,,

Ook ben ik nog bezig geweest met de haardos van de fraulein ....eerst licht opgeschuurt en daarna eerst zwart als ondertoon , toen zandkleur beige en als laatste een laagje highlight ,s donkerrood chilly kleur ...

Morgen als het frame goed droog is eerst een laagje clear coat , dan twee decal frame nummers aanbrengen , en dan een aflak ,, de twee chrome delen kunnen er dan op ,, en dan kunnen we verder met de engine ....

8_001.jpg

6_002.jpg

8_004.jpg

8_005.jpg

6_008.jpg

4_009.jpg

4_010.jpg

2_015.jpg

2_016.jpg

2_017.jpg

2_019.jpg

3_018.jpg

tot zover ..........
 
Dit word een topic om van te smullen.
Dat begin is in ieder geval goed gedaan.
 
Dankje modelbouwerke ...

Nou vandaag dus eerst een laagje clear coat toen eerst een goed laten drogen ,,, toen twee chrome delen geplaats .. toen de verderen delen van de wiel ophanging uit het raam gehaald , de tandwielen de ketting en kleine schroejes ,,, zoals op een tandwiel te zien toch wel veel giet bramen ,, en zelf kleine scheurtjes in een motor deksel .. dus dat wordt morgen licht opschuren en dan in de primer en aflak ,,, de ketting zit op elkaar uit twee delen , dit wordt lekker schilderen die schakeltjes ,,
Verder veel werk gehad aan de fraulein ,,, veel schuurwerk , er zaten toch redelijk wat milescule lucht gaatjes , maar naar de eerste primer dun aanbrengen en weer schuren waren voor 99 % weg ... toen de armpjes en het hoofdje in de primer gezet ....

2_1.jpg

2_2.jpg

2_3.jpg

2_4.jpg

2_5.jpg

2_6.jpg

2_7.jpg

2_8.jpg

2_10.jpg

2_9.jpg

2_11.jpg

2_12.jpg

2_13.jpg

2_14.jpg

tot zover bouw ze en geniet ....
 
Ik ben heel benieuwd hoe dit dio er gaat uitzien. Van welk merk is het poppetje ? Of bewaar je dat geheim tot het einde van het project ? ^^

Vorderingen zien er heel mooi uit.
 
Dankje luitjes , pascal het poppetje is een manga figuur ,,, ze zal meer aan het bod komen ,,,

Vandaag de ( ik geloof de benaming is swingarm ( in elkaar gezet ,, en bewerkt en gespoten ,, toen verder met de twee tandwielen en de ketting ,, ik heb geprobeert um iets vettig er uit te laten zien ,,, en gezien de details ben ik tevreden ,,, toen de standaart in de kleur en toen geplaats samen met de engine bodemplaat ...

morgen verder met de engine en transmissie ....

9_005.jpg

9_001.jpg

5_003.jpg

9_004.jpg

7_008.jpg

5_009.jpg

1_dj.jpg


Tot zover ...
 
Weeral een zéér nette bouw Bubblegum.

Fred
 
een nette bouw ,zeker
je gaat als een speer bubble
 
dankje luitjes ,,, maak je geen zorgen hugemikus , er zitten nog 376 onderdelen in de doos ... ik kan nog effe ...:8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan