Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 Spitfire Mk XIVe (Academy) [!]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 32

Discussie: Spitfire Mk XIVe (Academy) [!]

  1. #1

    Standaard Spitfire Mk XIVe (Academy) [!]

    Eens een Belg maken: een Spit mk XIVe op 1/48. Ik ga hier goodies toevoegen in de vorm van Eduard-PE-flaps, Quickboost resin correctie van de motorkap en de propellor.

    De decals zijn van Cartograf en van goede kwaliteit.

    En dan nu de eerste beelden van de werken die er al aan zijn gebeurd.

    de box-art:


    de goodies:


    de neussectie aangepakt:




    de flaps uitgesneden:


    detail op de cockpit: klein detailtje gescratched:


    Op de canopy zit een naad, deze heb ik reeds geëlimineerd.

  2. #2

    Standaard

    Deze is ook een interessante.

  3. #3

    Standaard

    Dit word ook ééntje om te volgen. Als vliegtuigliefhebber is dit verplichte kost.

  4. #4

    Standaard

    Ben wel benieuwd naar hoe dit gaat worden dus blijf je volgen!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pastis Bekijk bericht
    Dit word ook ééntje om te volgen. Als vliegtuigliefhebber is dit verplichte kost.
    Aha,

    Zo zie ik dat dus ook

    Grtz.

    Luc

  6. #6

    Standaard

    dacht ik ook

    Deze avond heb ik gewerkt aan de cockpit. Hier volg ik mijn referentiemateriaal (http://ebookee.org/The-Supermarine-S...t-_357091.html)

    Dit boek bevat een schat aan informatie!.






  7. #7

    Standaard

    Hallo Jerre , ik heb hier zelf ook nog een "spit" , die op het schap staat te wachten om ooit eens gebouwd te worden . Weliswaar een type Mk.Vb , schaal 1/48 van Tamiya , en ondanks dat ikzelf geen gebruik maak van pe of andere resin toestanden is het toch intresant om beide kits eens te vergelijken alhoewel er mischien toch een verschil is door prijsklasse enz. Ik ben juist begonnen aan de bouw van een Hawker Hunter anders had ik die gelijk gebouwd als vergelijking .
    Succes , ik volg je
    mvg
    Sabre
    http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=4467

  8. #8

    Standaard

    Sabre,
    de grote mankementen van de Academy zijn de cowling en de propellor. Je kan ze bij de Mk XIV oplossen door de cowling te hermodelleren en de propellorbladen te trimmen. Dus resin en co zijn geen vereiste, maar maken het me makkelijker .
    De Tamiya heb ik nog niet gebouwd, dus kan hem niet vergelijken. Tot nu is de Academy toch "goed" te noemen: goed basisdetail in de cockpit, goed detail in gravering, pasvorm ziet er goed uit...

    En zoals je kan zien, met kleine overschotjes kan je een cockpit al opluisteren.

    Die Hunter heb ik ook nog liggen, wat zijn je bevindingen (en die gaat OOB gebouwd worden )

  9. #9

    Standaard

    Leuke Spit

    Dit is op zich wel een goede kit, maar de romp is te hoog waardoor de neus zowel in de hoogte als in de breedte te groot is. En zoals je al geschreven hebt, is de vorm van de propellor-bladen niet correct.

    Om de romp "op schaal" volgens 1/48 tekeningen te krijgen, is er héél veel werk nodig, persoonlijk vind ik het teveel moeite. Met die correctie-sets van Quickboost kom je al een heel eind. Als je het afgewerkt model niet naast een andere "late mark" Spit van dezelfde schaal plaatst, valt het probleem veel minder op.

    Veel plezier en succes.

  10. #10

    Standaard

    ik heb hem nog niet nagemeten, maar qua romp zou het idd de cowling en de cilinder-kappen zijn. Bedoeling is niet een volledig gecorrigeerde te maken, maar toch minstens een model waar de vorm enigszins aangepast is.
    Aan de flaps zal ik ook wel mijn werk hebben, dit ziet er allemaal zéér fragiel uit.

  11. #11

    Standaard

    Heb deze ook op het schap staan alleen de Revell Mk. IXc / XVI versie!
    De Revell versie schijnt een reboxing te zijn van een Hasegawa dus als er een vergelijk gemaakt gaat worden en de Revell versie nodig is dan laat maar weten!

    Ga deze dus met interesse volgen!

  12. #12

    Standaard

    Dag Lex,

    Dit is een interessante box art het is één van de weinige die ik zeker ga houden
    de belgische vlag staat er namelijk verkeerd op ze moet 180° gedraaid worden.

    alvast nog veel bouwplezier met je Spit.

    mvg.

    dikkie dik

  13. #13

    Standaard

    Hier staat wat info en foto's over de geschiedenis en de restauratie van de Mk XIV Spit die in het museum in Brussel staat :

    http://users.skynet.be/BAMRS/spitXIV/spitire-en.htm

  14. #14

    Standaard

    Ze staat juist want dat is de zogenaamde spiegel methode die ze ervoor gebruiken.Kijk het gerust na aan de andere kant staat ze normaal.

  15. #15

    Standaard

    Ik kan je mijn referentie-boek sterk aanraden!. Bestaat ook in de merlin-uitvoering. Deze heb ik niet, maar is zeker redelijk makkelijk te vinden.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •