Hoofdsponsor

1/28 Fokker DR I (Revell)

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marc

Guest
Enkele beeldjes van een onlangs gebouwd vliegtuigje.


fokkerDR1128029.jpg
fokkerDR1128027-1.jpg
fokkerDR1128014.jpg

Een alles behalve makkelijke bouwdoos,vele scheve en vervrongen onderdelen in mijne bouwdoos.

Groetjes

Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi man, dat is eentje van in de tijd van de "Red barron" denk ik , of ben ik er naast???
 
Inderdaad,maar er vlogen meer andere uitvoeringen dan die rode he.;)

Groetjes

Marc
 
wouw! dat is heel mooi!
Was de kit een beetje goed? (staat op de boxart niet het vliegtuig van de rode baron?)

grtz

merlijn
 
Die is echt mooi geworden. Als ik eens een vliegertje zal maken valt deze zeker in mijn smaak. die prop heb je mooi schilderd. Mijn compliment.

Als kind heb ik die rode gebouwd. Met een eerst verwering aan de motor. Is helemaal niets geworden. :confused:
 
Hij komt uit een doos tesamen met een camel.
Hij bestaat inderdaad apart,en daar zitten er andere onderdelen(apparte decals,bouwbeschrijving,minder vervormde onderdelen) bij.Ik moest die doos ook kopen,doordat 1 van onze honden de eerste afgewerkte motor opgegeten had.(ja ja ze krijgen eten genoeg hoor)
Mijn model van de DRI was allesbehalve ok.
Alles scheef,en veel kieren om op te stoppen.

Maar ja,het is modelbouw he.

Groetjes

Marc
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het toch knap. Ik heb in het verleden eens iets dergelijks geprobeerd en dat viel toen ferm tegen (te weinig geduld en te weinig ervaring toen)

[mod]

aan de mods.... jongens, mag ik jullie vragen erop te letten de topics in het juiste forum te zetten indien ze er niet staan? Dit is een afgewerkt project.... dus.......

[/mod]
 
Ik had begrepen dat hier een vervolg op zou komen met de rode. :D En die moest nog gebouwd worden. :p

En natuurlijk hoop ik dat deze dan in een topic zal komen. :D
 
Eerst terug eens een bootje(of 2?)bouwen.
Nadien bouw ik een Hawker hurricane MKI,zoals bij de belgische luchtmacht.

Groetjes

Marc
 
Een mooi model, Marc.
De prop vind ik ook goed gelukt. Knap stukje schilderwerk.

Ik had eerder verwacht dat deze uitvoering een Lozengepatroon op de wings zou gehad hebben. Blijkbaar had ik het dus mis. :confused:

Geef het maar een mooi plaatsje want dit is een echt beauty.

Misschien nog deze tip: de bandjes van toestellen in deze tijdsperiode waren eigenlijk grijs gekleurd.
De zwarte banden die wij nu kennen zijn ietsje later gekomen. ;)
In musea zal je uiteraard de vliegtuigjes kunnen zien met zwarte bandjes omdat de originele natuurlijk al lang vergaan zijn en men deze heeft vervangen door nieuwe.;)


Droop
 
Hoi Luc;

Het is ene die ze herbouwd hebben.Hij doet veel vliegshows.
Heb jij soms geen verfnr voor die bandjes?

Groetjes

Marc
 
Ik heb vandaag deze kit in mijn handen gehad, heb getwijfeld, en heb ze terug in het rek gelegd... (om problemen met madam te voorkomen).
 
Letterlijk de scheve situatie rechtgetrokken dus, heel schoon model geworden, mooi verfwerk ook ! GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan