Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/48 sea king mk 48 (Hasegawa) [!]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27

Discussie: sea king mk 48 (Hasegawa) [!]

Standaard sea king mk 48 (Hasegawa) [!]

Hallo iedereen.

Wegens wachten op decals voor mijn f16 tigermeet heb ik besloten een nieuw topic te starten over mijn sea king.
    Allereerst een opsomming van alle gekochte zaken:

- hasegawa SH-3D/HSS-2A Sea King
    -airwaves rooster set
    -eduard cockpit set
    -eduard flexible mask
    -flightpath westland sea king conversion set
    -flightpath RAF diorama set
    -pwmp belgian sea king set

Nog te bestellen:
    -decals van daco
    -set met de FLIR

Zo en dan nu een korte inleiding:

De Sea King MK.48 is een middelgrote helikopter die in licentie gebouwd geweest is door het Engelse Westland.
    Op 8 november 1976 werden de 5 Sea Kings overgevlogen naar Koksijde om op uiterlijk 1 april 1977 de taak van de sikorsky in de SAR-rol over te nemen.
    De Sea King van de Belgische Luchtcomponent wordt gebruikt voor het opsporen en redden van personen in nood op zee, occasioneel VIP transport, brandwondentransport, beloodsing van schepen in slecht weer, tussenkomen bij luchtvaartincidenten,...

bron: http://www.sgkoksijde.be/ (een aanrader om eens te bezoeken)

En dan nu een beetje uitleg over de bedoeling.
    Ik heb deze kit van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag en aangezien het mijn lievelingstoestel is (iedereen heeft dat wel zeker? )
    wil ik even zeggen danku liefje!!! De kit ziet er degelijk uit en veel details aan de buitenkant. Helaas is de binnenkant niet veel soeps.
    Als je dan kijkt naar de sea king van revell op schaal 1/72 waar wel een inetieur voorzien is, vind ik dat wel spijtig...
    Dus de cargo en crew deuren zullen open staan en er zal een interieur gemaakt worden.
    Dit bakje moet uiteindelijk een kleine dio worden om op mijn bureau te zetten.
    Sommigen vragen zich af waarom in godsnaam zoveel setjes en zoveel dubbele onderdelen?
    Helaas zijn de belgische sea kings Zowat samenraapsels van alle types. je kan geen set krijgen met enkel de noodzakelijke delen.

En dan nu de foto's:
    Om te beginnen de romphelften: je kan zien dat de cargodeur er ondertussen al uit is.

De rest van de rekjes:

en de update sets:
    sorry voor de wazige foto.

En zo zou het eruit moeten zien:

bron onderaan de foto

Zo dit is voorlopig alles.mochten er al vragen zijn kan je ze gerust stellen.

Bedankt voor het lezen.

Grtz Stijn.
    Laatst gewijzigd door stijnzor; 27-04-11 om 22:10

Standaard

Dit is een heel gave kit!!
    De RS-01 welke je op de foto hebt staan is ondertussen verhuisd naar het legermuseum in Brussel.

Heel veel succes ermee en maak er iets moois van!

Standaard

Hey,

Miljar, ge gaat er een koperen van maken, ben benieuwd en volg in stilte.

Standaard

Ik ben benieuwd heb deze ook nog liggen.
    Wanneer ik aan de mijne ga beginnen is nog een grote vraag.
    Ga ik proberen te volgen.
    Veel plezier.

Mark

Standaard

Jaren geleden deze ook ijn het bezit gehad. met de bijhorende toeters en bellen. heb de hele handel nadat die hier enkele jaren op het schap stof had verzameld dan toch maar weer verkocht.
    Nu heb ik onze "Trots van de Belgische kust" toch maar weer aangeschaft maar dan op zijn 1/72e
    Veel succes ermee zou ik zeggen. Die Flightpad set is er idd eentje om u tegen te zeggen...

Standaard

ik ben echt een grote seaking liefhebber, het is dan ook geen wonder dat ik zeg dat ik deze zal blijven volgen
    ps: als je walkarround foto's nodig hebt, ik er enkele op mijn 40squadron site gezet

http://40squadron.webs.com/walkarrounds.htm

Standaard

hallo,
    Wegens tijdgebrek gaat het bouwen een serieus stuk trager dan anders... Soms wou ik dat ik tijd kon bijmaken.
    Zeker omdatr ik dit toestel toch wel tot een goed einde wil brengen.

Achja de update is niet zo ongelofelijk veel maar met al die PE mag je ook niet te haastig tewerk gaan.
    Vooral het plooien van bepaalde kleine onderdelen is niet van de poes.
    Ook heb ik al duidelijkere handleidingen gezien in mijn leven, maar dat zal de pret niet drukken.

alseerste enkele overzichtjes:

En dan nu de inwendige details:
    In de sea kings van de constitutionele monarchie België zit een duiker die af en toe wel eens durft duiken in de noordzee.
    Maar helaas door dit zoute water zou zelfs een zeekoning durven roesten.
    Daarom is er in iedere sea king een soort zwembadje van rubber om de heli te beschermen tegen het water.
    dit heb ik dus ook proberen te maken en ziehier het resultaat:

ook heb ik al een begin gemaakt aan de pit. klein schilderwerk en PE aanbrengen

En als een van de eerste delenn van het interieur heb ik ook al een zuurstoffles gemmaakt om binnenin te zetten.

en als laatste het begin van de trap van de crewdeur. let niet op de lijmvlekken, zie je helemaal niets van met het blote oog.

zo dit is helaas alles, maar haast en spoed zijn zelden goed hé

Alvast bedankt voor het lezen en laat de comment maar komen

Groeten Stijn

Standaard

Het risico na het verven dat je het zal zien denk ik dat het hier wel50% is.Lijmvlekken ongeacht de verf worden meestal gezien.Je kan dit verwijderen met een glasvezelpen.

Standaard

O waw! Ik heb ooit es een seaking gemaakt op 1/72e schaal, vond die helicopter altijd wel iets hebben. Misschien is het ook omdat mijn oom er piloot van geweest is.
    Heel gaaf ding, ik blijf je topic wel volgen. Wie weet maak ik er nog es eentje in de toekomst.
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Hallo,

Wederom een zeer kleine update die toch wat werk heeft gevraagd.
    De afgelopen dagen heb ik gewerkt gewerkt aan de basis van het interieur.
    de zitbank aan de zijkant en de zitplaats voor de SARSO.

zo dit is alles...

Grtz Stijn

Standaard

Ziet er heel goed uit Stijn!! Ik kijk uit naar meer van dit model!!

Standaard

hallo,

Deze week weer wat verder gedaan aan de zeekoning.
    het is niet zo heel veel. maar hier zijn de foto's

hie zie je dat de pit ondertussen onder handen werd genomen, hier en daar moeten natuurlijk de nodige zaken nog worden afgewerkt.
    ook moet het panneel nog vastgelijmd worden

voor de SARSO staat ook een rek juist aan de crewdeur. dit heb ik zo netjes mogelijk willennabootsen. hier moet wederom nog aanpassingen aan gebeuren.
    hierin komen nog de computers voor de instrumenten.

en dit is helaas alles
    hopelijk snel weer een update

groeten Stijnzor

Standaard

ziet er al erg goed uit, als je DACO Decals zoekt voor de Seaking, De Grenadiers in Roeselare hebben er liggen (de Nieuwe).
    ze hadden een setje te koop op hobbytime in brugge (10 euro) kbeklaag het dat ik het niet gekocht heb

Standaard

hele mooie vooruitgang
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

Standaard

Mooi werk en uitgebreid al die upgrade kit,s erbij , ik heb um ook liggen voor een apollo recorvery projeck , succes verder
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten