Hoofdsponsor

Anders / onbekend Zelf ontwerpen van een papier model door mind-9

mind-9

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 apr 2011
Berichten
917
Denk dat ik weet hoe ie het gedaan heeft denk ook niet dat je de templates op het net gaat vinden.
Er bestaat een programma genoemd pepakura designer dit werkt als volgt met het programma kun je van een 3d object een papieren model maken heb het net gedownload en ga er is mee stoeien ben namelijk nogal een 3d freak (andere hobby) laat het jullie nog wel weten.

Gr
Dirk
 
als dat zou lukken maat da zou sjik zen ze gogogogogogogo zou ik zeggen ik denk dat je veel positieve reacties gaat krijgen hierop en veel mensen die hem gaan maken
 
Oke mind-9 doe dat kan nog intresant en leuk worden.
Hooy als dat zou lukken dan ja denk ik ook dat er vele hem zouden bouwen ja dat klopt echt wel ja.
 
Oke mind-9 doe dat kan nog intresant en leuk worden.
Hooy als dat zou lukken dan ja denk ik ook dat er vele hem zouden bouwen ja dat klopt echt wel ja.

Ok dit is dus een testje van het programma Pepakura, ik heb een blowerhuis gemaakt in Hexagon (3d programma)

sfe6tu.jpg

Daarna in het programma Pepakura geladen.
352n0nr.jpg

En het programma de template laten uitrekenen.
2lbf5eq.jpg
Je krijgt nu aan de rechterkant een uitgevouwde blowerhuis moet nog wat aanpassingen maken maar ik zou hem nu kunnen printen en inelkaar zetten, ga eerst even kijken of ik het programma onder de knie krijg laat het jullie weten en ja als het lukt ik heb hier zo'n 300 3d automodelen op de harde schijf :)

Gr
Dirk
 
Mooi zeg en handig ook,maar kan je er geen foto's op inladen en laten uit tekenen op sheet??
en ja doe es een test later met zo een 3D auto ja wil ik echt wel es zien toch.
Kan je de schaal verhouding zelf indelen?? of is het enkel op de standaarden van het programma.
Patje.
 
De auto ga ik zeker heel snel aan beginnen (voel me net een klein jongetje met een nieuw speeltje :) )en de schaal kun je veranderen groter of kleiner, foto,s zullen niet gaan denk ik het Pepakura programma werkt met 3d bestanden zoals obj,dfx,3dmax enz
maar 3d objecten zijn genoeg gratis te downloaden.

ik ga hier zo snel mogenlijk werk van maken en mocht ik leuke templates hebben dan zal ik ze delen maar eerst even achter de boeken hihi ;)
 
Ok de eerste auto
dit is een lowpoly auto (anders duurt het nogal om het uit te rekenen) word veel gebruikt in spelen highpoly zijn beter
zo ziet een auto er ongeveer uit in een 3d programma wij noemen dit een draad model
necodx.jpg

en dit is de auto als hij gerenderd is
ws5n55.jpg
MMM bekende kleur hihi
en dit is hoe hij eruit komt te zien in Pepakura
11ava7s.jpg
gaat hem zo eens uitprinten en kijken of ik er iets van kan b(r)ouwen

ik hou jullie op de hoogte
 
wow mind wel knap wat je hier toont. kan je zo wat papieren modellen delen aub. ziet er wel eens een uitdaging uit.
 
Als ik al die programma's ga moeten instaleren zoals onze Fred daar opnoemt ja amai dan zenne lollollollol
Maar wat je hier toont os echt zeer nuttig voor dit forum mind-9
En zoals Trobwal ook vraagt ja kan je dan wat delen met ons?
Patje.
 
Natuurlijk deel ik ze maar nog even geduld he ben nog aan het kijken hoe het allemaal werkt
 
Ja hoor is gewoon de vraag he,doe gerust op je gemak.
 
MMM gaat aardig maar eerst even opnieuw uitprinten zat hier en daar een foutje in kun je gelukkig wel zelf veranderen.
 
kijk he het schiet al op heb nu mooie templates en een voledig bouwplaat wat foto,s en dan bouwen

mtqmfk.jpg

1655ja.jpg de bouwplaat

als ie af is laat ik de foto,s zien

Gr dirk
 
Wouw......
knap dat je hier het geduld voor hebt.
 
amai maat het vlot precies goed seg ik heb een flauw vermoeden dat we er gaan geraken .
ik denk dat er heel veel enorm blij gaan zijn als je er geraakt .
alvast succes ng .
zo ver zou ik nooit geraakt zen ze ik zenzo geen pckenner ze .
ook een engelengeduld denk ik om het te doen
 
Ik heb hem geprobeert de bouwen met normaal a4 papier maar dat lukte niet echt papier is te dun ga morgen dikker papier halen en dan weer testen.
Alles paste wel goed waren wat kleine errors (verkeerd bewerkt eigen schuld) maar verder ging het goed.

Hou u op de hoogte

Gr
Dirk
 
Ps
als alles lukt dan kan ik het als pdf bestand versturen ben ook benieuwd wat jullie graag als bouwplaat zouden willen zien ? dan kan ik kijken wat ik kan doen.

Gr
Dirk
 
Zijn prachtige dingen die hier gebeuren, zelf onze eigen modelbouw onderwerpen maken, tof hoor :)
 
Dat ziet er zeer interessant uit Dirk.
Ik ben een liefhebber van papier modellen dus als je een testpersoon nodig hebt:D

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan