Hoofdsponsor

Anders / onbekend Zelf ontwerpen van een papier model door mind-9

Blender dus maatje,wil ik wel es proberen hoor .Ik hou wel van iets uitdagends.Maar om weer ontopic te komen,je doet dit hier echt schitterend maatje.
Petje af jongen echt waar.Ik kom zometeen eens prive hier met een PBtje.
 
Jamaar, is Blender niet eigenlijk bedoeld om animaties te maken, van oorsprong is dat toch een soort programma om mensen te laten oefenen voor gamedesign ? Volgens mij ben je dan toch beter af met 3DS, Rhino, (neen Maya laat ik achterwege omdat dit weer meer bedoeld is voor de film industrie... dus met de nadruk op beweging) of .... verdorie, kan nu niet op de naam komen, heb nochthans eind jaren '90 nog eventjes met een demo ervan gespeeld... allez help me eens, dat programma waar die insecten uit Starship Troopers mee gemaakt waren) (moet nog wel ergens de bestanden op een schijfje liggen hebben, helaas al lang niet meer het programma vrees is)

Ja natuurlijk noem ik hier allemaal perdure programma's in tegenstelling tot het gratis Blender, maar er zijn altijd demo's te downloaden hé ;) Zo heb ik enkele jaartjes geleden een packetje gekocht bij "Boekenvoordeel", voor amper enkele eurootjes, waar dus een demo van 3DS 4 in zat (wat me helemaal niet interesseerde) en enkele honderden of zelfs duizenden 3D objecten, gaande van een simpele stoel tot zeer gedetaillieerde modellen van auto's, moto's, vliegtuigen, schepen enzoverder, met meer polygonen dan Pepakura aankan (dat laatste weet ik helaas uit ervaring uit enkele experimenten ermee).
 
jep Dany helemaal gelijk ik heb nu Pepakura 3, gekochte versie en het valt wel mee je kunt nu lekker knippen en plakken in het programma maar het is waar je moet het programma gebruiken als bouwtekening maar wat ik wil doen als ik alles tot een bouwplaat heb gemaakt is om er nummers aan toe te voegen en eventueel een soort van bouwbeschrijving bij te maken.

Rhino 3D is ook een mooi programma ik gebruik zo'n 4 verschillende 3D programma's en Hexagon is het simpelste programma zeker als je met weinig polygon's werkt.

Misschien heb ik je weer een beetje nieuwschierig gemaakt.

Oh niet verder vertellen ben nu ook bezig een Abrams tank te maken ongeveer 1/8 maar mondje dicht he

Oeps iedereen kan het hier lezen ok als ie klaar is plaats ik hier een link voor de download zodat iedereen het kan proberen.

Lol, hopelijk dan wel met een nederlandstalige handleiding, want ik heb mijn vrouwtje ooit eens een kit laten kiezen voor me bij GPM, en.... wel laat ons zeggen dat ik met veel moete drie onderdelen aan elkaar heb kunnen kleven... dat was dus ook een tank (waar ik eigenlijk weinig ervaring mee heb). Maar over papier/karton tanks gesproken, ben je al eens die link van tegen gekomen naar dat ander forum waar iemand een paperkit ombout tot RC... niet alleen RC maar ook nog eens met BB gun ?
 
BTW, moderatoren, waarom verschijnen sommige woorden dubbel, terwijl andere woorden dan weer verdwijnen ???
 
Dat is waar bedoel je soms cinema 4D ?
maar blender kun je ook mooie objecten maken of sketchup van google en maya gebruik ik voor de wat uitgebreidere modellen en ja soms moet je de polygonen aanpassen voor Pepakura of verschrikkelijk veel geheugen gaan kopen dat het niet meer in je comp past haha :)
 
BTW, moderatoren, waarom verschijnen sommige woorden dubbel, terwijl andere woorden dan weer verdwijnen ???

?????? wat bedoel je dancooper. heb hier vlug even zitten snuisteren maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt hiermaa
 
Moet ook es leuk zijn gamedesign he dancooper;).ach ik zie wel wat ik te pakken krijg.
 
?????? wat bedoel je dancooper. heb hier vlug even zitten snuisteren maar ik begrijp niet echt wat je bedoelt hiermaa

Het klopt wat dancooper zegt dat zie ik hier wel meer gebeuren
 
Jaja spoiler erop en ramen erin zoals ik al zei nog zwart interieur is best nog ingewikkeld vandaar dat ik die nog maar even laat voor wat het is blijft een test he.
moet nu alleen nog de bodem en wielen plaatsen en dan moet ie af zijn :)
2eqcheu.jpg
enfin
tot later
 
ziet er al zeer goed uit hoor, hou ons op de hoogte aub.
 
Goeiedag al te zaam hier weer een update.
Het vorderd nu gestaag bodem klaar en ook het eerste wiel kwam er wel achter dat de dingen niet zijn zoals ze er uitzien dit model is gemaakt voor een game dus lowpoly uitermaten geschikt om er een papieren model van te maken MAAR
wielassen waren blijkbaar niet nodig net zoals velgen MMM :( dat word dan toch weer zelf maken volgende keer toch het model nog eens aandachtig bekijken en desnoods zelf toevoegen.
Ok dan nu de foto's
f3wf2d.jpg
5wh4l0.jpg
2utonmh.jpg
op de laatste foto zie je het wiel met een snel gefabriceerde velg niet supermooi maar moet het er maar mee doen, via een 3Dprogramma moet het beter kunnen worden.
Zo nu de andere 3 wielen en dan denk ik dat ik sate prikkers ga gebruiken als as.

Gr
Dirk
 
Ja dat is misschien een oplossing,ik vind het al een prestatie op zich dat je dit allemaal zelf doet.
Patje.
 
Het is net scrachtsbuilding maar dan met papier

En kijk wat ik vond op een van mijn dvd schijfjes een model van een Audi R8 haha nou ga ik kijken of ik die van het internet kan na bouwen 1/8 yes.
68akq9.jpg
 
Ja klopt he Dirk is eigenlijk een halve scratch als het ware want je maakt het zelf.Ik durf zelfs zeggen helemaal scratch want je doet het allemaal zelf hier.
Van pc tot model... proficiat maatje.shapeau.!!
 
Ben al bezig met de Audi hij word ook 1/8 dat betekend ongeveer 55 cm lang orginele maat is ongeveer 443 cm en ja hier komt wel een interieur in en ook zal ik de onderdelen nummeren en zoveel mogenlijk uitleggen welk onderdeel waar gemonteerd woord.
Zoiets als dit, let wel de buitenste stippellijn geeft de maat van een A4 aan
2zodibr.jpg
Nu eerst nog even een wiel lijmen van de stockcar verwacht hem morgen af te krijgen en de tank nou ja zie het probleem met de stockcar ik zal er ook nog wat onderdelen aan moeten bevestigen voor een mooi geheel maar hij komt eraan.

Gr
Dirk
 
Nou mensen het is zover de auto is klaar en dit is het resultaat
ic1i6s.jpg
Papier model
fa3029.jpg
Computer model
Denk wel dat het gelukt is, moet nog wel een hoop leren over het programma maar ik leer elke keer weer andere opties als ik zo bezig ben.
De wielen zijn niet helemaal je van het maar ja je bent gebonden aan het model wat je gebruikt kan er hier en daar wel aan veranderen, ook heb ik wel geleerd om het model eerst aandachtig te bestuderen alvorens er een papier model van te maken maar zo als het spreekwoord zegt "al doende leert men"
Vond het leuk om te doen en ik hoop dat jullie dit ook leuk vonden om te volgen, ga hier ook vast mee door en ideeen zijn altijd welkom.
Iedereen bedankt.
Als jullie willen kan ik hier een link plaatsen van de auto hij zal zijn in pdf formaat dus dan is het uitprinten en plakken ben nog wel bezig met een bouwbeschrijving (die is wel nodig).
Gr
Dirk
 
Heeeeeeeeeeeee Dirk proficiat man een mooi resultaat zeg.
Patje.
 
Mooi hoor,
Maak je die zelf op de pc?
Dan mag je mij wel is een Camaro van '69 maken.:8
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan