Hoofdsponsor

Anders / onbekend Zelf ontwerpen van een papier model door mind-9

Dat ziet er zeer interessant uit Dirk.
Ik ben een liefhebber van papier modellen dus als je een testpersoon nodig hebt:D

Fred

Fred ik laat het je weten , ik heb even naar je werk gekeken en dat ziet er geweldig uit papier zou niet mijn eerste keuze zijn maar als ik zo bezig ben begin ik het waarlijk leuk te vinden (en ik had al zoveel hobby's) .
Maar Fred aangezien jij al ervaring hebt met papieren modelbouw zou jij mij kunnen vertellen hoe dik het papier cq karton ongeveer is want ik heb geen flauw idee.
 
Zelf werk ik het liefst met papier van 160 gram.


Fred
 
MMM papier nergens te vinden dan maar via internet komt waarschijnelijk dinsdag Gelukkig is het goed weer ga maar aan de bbq
 
Joepie papier binnen ga nu printen en bouwen zodra ik foto's heb laat ik ze zien.
 
whoohoo houd ons op de hoogte he mind. mss ineens een topic openen bij papier/karton thread.
 
Ik wil niet veel zeggen maar petje af voor de papierbouwers onder ons dacht eerst dat gaat kinderspel zijn maar daar heb ik mij 300% in vergist 20 minuten bezig met twee onderdelen samen voegen hihi
 
Hier mijn werk zover
ka1pvc.jpg
en
2agvygy.jpg
En zo moet ie worden
fa3029.jpg
Tot de volgende keer

Gr
Diork
 
dat ziet er al goed uit Dirk.
Je kan er al aardig mee weg zo te zien.
Patje
 
very nice ziet er knap uit en allemaal zelf productie mm zeer straf vind ik dit doe zo verder zou ik zeggen ;-)
 
[mod] Dirk ik het er even een eigen topic van gemaakt omdat ik deze niet in het topic vind thuishoren waar deze stond.[mod]

Dirk je bent goed bezig, sta versteld hoe ver je al bent.

Fred
 
Hier weer een kleine update gaat lekker (blijft wel oefenen) ik heb de ramen nog maar even zwart gelaten er zit wel een interieur in maar wil alleen even kijken of het wel haalbaar is en voorlopig gaat het goed.

4gt6yh.jpg

Denk dat het model een schaal heeft van ongeveer 1/25 dit is wel klein en zeer priegel werk denk dat als ik een grotere schaal neem dat het dan makkelijker zal zijn maar dat is voor een ander project.

Ok luitjes ik houd jullie op de hoogte

Gr
Dirk
 
manman wat een mooi resultaat al zeg mind.
 
Hoi hoi heb hier ook nog een voorbeeld van de complete bouwplaat
2e5i13a.jpg
als alles goed gaat en het commentaar van mijn testpersoon positief is dan zal ik een downloadlink hier plaatsen.

Nou neus zit er ook op nu de achterspoiler,ramen,onderkant en wielen nog heb ook de tandenstoker weer herondekt voor het lijmen

De foto's
ip5zye.jpg
motorkap en voorpartij
2ppzj2t.jpg
Achterzijde zoals je ziet aan de witte lijm vlakjes zit de achterspoiler er nog niet helemaal op maar dat de volgende keer.

Nu eerst boodschappen doen want ja er moet ook gegeten worden zo nu en dan haha

Gr
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Dirk.
 
Heb ik al een paar jaatjes geleden ook eens mee gespeeld, maar had er helaas het geduld niet voor.
Nu ken ik Hexagon helemaal niet, maar ik heb wel enkele tutorials die gebruik maken van Rhino 3D, helaas nog geen enkel geduld gehad om tot een werkbaar resultaat te geraken ermee :D

Chapeau om zo ver te geraken hoor, vroeger heb ik wel al eens een Pepakura kit gedownload en afgedrukt, heel nauwkeurig, maar soms echt een pia om het allemaal uit te vissen aangezien Pepakura ter zelfder tijd je manier is om af te drukken en nog eens dienst moet doen als bouwbeschrijving.
 
jep Dany helemaal gelijk ik heb nu Pepakura 3, gekochte versie en het valt wel mee je kunt nu lekker knippen en plakken in het programma maar het is waar je moet het programma gebruiken als bouwtekening maar wat ik wil doen als ik alles tot een bouwplaat heb gemaakt is om er nummers aan toe te voegen en eventueel een soort van bouwbeschrijving bij te maken.

Rhino 3D is ook een mooi programma ik gebruik zo'n 4 verschillende 3D programma's en Hexagon is het simpelste programma zeker als je met weinig polygon's werkt.

Misschien heb ik je weer een beetje nieuwschierig gemaakt.

Oh niet verder vertellen ben nu ook bezig een Abrams tank te maken ongeveer 1/8 maar mondje dicht he

Oeps iedereen kan het hier lezen ok als ie klaar is plaats ik hier een link voor de download zodat iedereen het kan proberen.
 
Klopt Hexagon is betalen :( blender is wel gratis en ik vond een oudere versie van Hexagon gratis gekregen bij een 3D blad misschien wat voor je Patje?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan