Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
1_Frame072-Frame_schuren-640x480-JPG-.jpg


1_Frame073-balanceren-640x480-JPG-.JPG


1_Frame074-Joeschuurt-640x480-JPG-.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat balanceren hoe doe je dat eigenlijk, ik ben vaak in aanraking gekomen met wielen als monteur, maar daar kunnen wij loodjes enzo gebruiken. Gaat dat bij jullie ook zo?
 
@ modelengeneer

Eigenlijk is het principe hetzelfde als bij een autowiel.

De bladen worden in mekaars verlengde op een perfect rechte as gestoken (elk blad aan één kant natuurlijk). De as wordt dan op een soort ballans (zie prentje) gelegd. Bij het minste verschil in gewicht gaat het zaakje dan verdraaien. Het zwaarste blad naar beneden en .... (ja juist).

Kijk nu eerst nog ne keer naar het prentje waarop Captain Patrick Hughes de staartrotorbladen aan het balanceren is, dan merk je in zijn handen een stukje kleefband. Daarmee verzwaart hij het lichtste blad tot de zaak in evenwicht is. 't Is dus een stukje gewone plestiek kleefband ipv lood.

Heligroeten,

Nick
 
Daar komt toch heel wat meer bij kijken dan dat men eerst zou vermoeden... . B:




Droop
 
Ik heb eens zo'n kleintje gehad, die je in een speelgoedwinkel kunt kopen. Dan zou dat waarschijnlijk het probleem zijn dat dat ding alle kanten behalve de goede opgaat.
 
Dan zou dat waarschijnlijk het probleem zijn dat dat ding alle kanten behalve de goede opgaat.

Zegt misschien meer over de piloot dan over het toestel :D:D:D

Groeten

Pascal
 
Beste modelbouwers, je hebt er geen gedacht van wat er allemaal komt kijken bij "gekontroleerd" schaalhelivliegen. 't Is een combinatie van aërodynamica, mechanica, elektronica en alle andere modelbouwkunsten. Om dan maar te zwijgen over het vliegen zelf. 'k Ben al jaren bezig en ik leer nog alle dagen bij...

Als we ooit eens samen komen geef ik wel ne keer wat basic uitleg over modelhelitechnologie.



@ modelengeneer

Ik vrees dat er bij jouw klein helitje uit de speelgoedwinkel meer aan de hand was dan enkel een niet of slecht uitgeballanceerd hekrotorblaadje...wacko
'k Weet niet in welke prijsklasse jouw toestelletje lag, maar je voor een goeie kleine Almost Ready to Fly heli (bijvoorbeeld een T-Rex 450) geef je al gauw rond de 600 Euro. En die spullen koop je niet in een gewone speelgoedwinkel.

"vanavond komt er nog een bouwstripposting" cute

Heligroeten,

Nick
 
Tja, ik had ook niet veel verwacht voor 15,00 euro, he. En dan had ik deze nog gekregen ook bij een aankop van iets anders. Zat daar bij.

Maar ik ben wel weer benieuwd naar de update.
 
En net nu het met de helihackers erg spannend gaat worden, stopt deze aflevering...arghh



Droop
 
Verdulleme....toch niet weer reclame nu het net spannend wordt?.

Zo zie je wel dat er wel wat meer bij komt kijken dan alleen bouwen van een rc heli.

Ron.
 
Dit is zo machtig om te lezen, dat je al weer uitkijkt naar de volgende aflevering.
 
En zo komen ze mr X toch weer eens op hun pad tegen. Als dat maar goed gaat.

Btw, ik zie dat je een benz. motor met trek koort hebt. Is dit vergelijkbaar met een marder?
 
't Is een soapje hé... vanaf nu gaan enkele verhaallijntjes door mekaar lopen.
Kwestie van de spanning er van tijd een beetje in te houden...cute
 
Aargh..het enige wat we nog missen is de reclameblokken en we hebben een echte soap, inclusief cliffhangers :D :D
 
@ Jadefalconguard

De reklameblokken komen nog wel... ;P


@ Modelengeneer

Vraagje: wat is een een marder?


Heligroeten,

Nick
 
Een marder is een RC buggie, maar dan van het grote stuk om zo maar te schrijven. Daar zitten toch grote motoren in, tenminste voor de auto RC.

Zal eens kijken of ik ergen een afbeelding heb.

Niet de adem inhouden daarvoor hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan