Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Nick,

Die panelen zien er heel mooi uit. Kan gedaan met zo'n ingewikkelde vorm Applaus Applaus Applaus
Hoe heb je die klinknagels bevestigd ?

offtopic Op de laatste foto, dat zilveren materiaal op de achtergrond, met die lijntjes op, wat is dat ?

Groeten, Pascal
 
@ Pascal,

Alles wil je weten hé cute


* De bevestiging van de klinknagels...

Vario heeft plastiek klinknageltjes op schaal 1/6 in zijn gamma.
Nathan toont ze in één van de prentjes.
De bevestiging gebeurt door gaatjes van 1,1 mm te boren, de klinknageltjes er dan in te lijmen en aan de achterkant van de plaat dan af te snijden en bij te schuren. Een leuk karweitje dus waarmee ne mens eventjes zoet is...


* het decor dan...

De wanden van mijn mannen hun montagewerkplaats is opgebouwd uit van die met aluminium beklede piepschuim platen, die in de grote wereld gebuikt worden om achter radiatoren te kleven en zo meer warmtereflectie te hebben.
Die platen geven ook een toffe lichtreflectie bij het fotograferen...


Heligroeten,

Nick
 
Hoi Nick,

Die flankbeplating, zijn dat aluminium delen of zie ik dat verkeerd?

Knap werk!



Droop
 
Hey Droop,

je hebt het goed gezien jongen... alle beplating wordt gescratched uit aluminum plaat van 0,5 mm dik.

Heligroeten,

Nick
 
Nick,
dit is weer een mooie episode in je verhaal even perfect als de vorige.
De schaal laat je wel toe om mooi te detaileren en zo waarheidsgetrouw mogelijk te werken. Heb ooit eens een model Allouette II gezien in het rood was niets in vergelijking met je Mil versie.
Vond ze altijd speciaal als ze(blue bees) oefenden boven de velden in Werl (D) achter ons appartement.

Wacht vol spanning op de volgende episode

Grts

Johan
 
Hey Singha,

die kerels zien en horen oefenen moet echt de max geweest zijn. 'k Wou da'k erbij geweest was.
En 't is zoals je schrijft... in vergelijking met de militaire versie (en zeker die van ons leger) zijn de de meeste civiele uitvoeringen van de Alouette II minder te pruimen en zeker de "hooggepootte" versies niet.

De volgende episode wordt héél onthullend...;P


Heligroeten,

Nick
 
Prachtig werk en wat een details.

Ik zou schrik hebben om met dit kunstwerk te vliegen.
 
Hey Nick,

De wanden van mijn mannen hun montagewerkplaats is opgebouwd uit van die met aluminium beklede piepschuim platen, die in de grote wereld gebuikt worden om achter radiatoren te kleven en zo meer warmtereflectie te hebben.
Bedankt voor je antwoord, ik was op zoek naar een "hitte-schild" op schaal 1/8, en dit materiaal lijkt er erg op.

Ben erg benieuwd naar de onthulling cute

Groeten, Pascal
 
Hey Nick,

Daar staat al een heel mooie Alouette Applaus Applaus

Heel leuk en leerrijk om te volgen.

Stel je voor : ik heb geen vragen deze keer ;P

Groeten, Pascal
 
Help help help - dik probleem

'k Ben aan mijn Alouette aan het knoeien met secondenlijm (ZAP PU) en helaas is het mis gegaan... help... help... help...
er zitten resten opgedroogde secondenlijm op de cabinebeglazing (doorzichtige plastiek).
Weet er iemand een product of techniek om die troep daar weg te krijgen en op de aangetaste plekken de canopy weer doorzichtig te kijgen?

Beetje (voor de moment) hopeloze Alouettebouwer...

Nick
 
Met die techniek zou het moeten lukken, Nick.

Veel succes.



Droop
 
Thx voor de tip jongens.
Het lijkt te werken. Door te schuren met eerst een P1200 en dan met een P2500 is de lelijke vlek verdwenen. Alleen het terug glashelder maken met de tandpasta lijkt nie direkt succesvol te zijn. Daarom nog enkele vraagjes...

- hoe lang moet je erop frotten met de tandpasta? 5 min, 10 of ... ?

- mag je de solplus aanbrengen met een kwast? Die Alouette-canopy is een beetje groot en past zelfs niet in een 10 liter emmer wacko

Een al iets minder hopeloze Alouettebouwer,

Nick
 
Naargelang de grootte van de vlek moet je langer gaan frotten, Nick.
Echt een tijd erop plakken is moeilijk.

Als het echt een hardnekkige vlek is, dan kan je in plaats van tandpasta ook koperpoets gebruiken. Dit schijnt nog beter te werken maar dat heb ik zelf nog nooit uitgetest.

Je kan de sols plus ook met een zacht penseel overvloedig aanbrengen en dan moet je het geheel wel goed laten uitdruppen/ drogen.


Droop
 
Edit:

Nog een vraagje Nick: die cockpitkap is toch geen lexankap? De How To behandelt enkel maar plastieken (!) cockpitkapjes/ autoruitjes van statische modellen.
Ik vrees nu dat bij een rc-heli die kap uit lexan bestaat en ik ga er nu niet m'n handen voor in het vuur steken of die ook op lexan hetzelfde resultaat zal hebben.

Niettemin blijkt de vlek al verdwenen te zijn, dus dat is een goed teken.
Met het polijsten zal je wel wat geduld moet oefenen.

Heb je geen foto van het euvel?







Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Luc,

Wat lexan is weet ik niet... maar de plastiek lijkt en voelt gelijk de plastiek van een evianfles...

Hierbij een prentje van het euvel.



Morgen ga ik om koperpoets en test ik het ne keer uit op een deel van de cockpitkap die later moet overspoten worden.
'k Ga nu verder worstelen met het aanbrengen van de cockpitbeplating...
Heligroeten,

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Droop

In het Variogamma hebben ze het volgende product:

Screen polish



Ze vertellen er het volgende over:

Traces of wear and general usage can be asset on a scale model, as the may make it look very realistic. However, when "weathering" takes the form of scratched glazing panels or canopies on trainer helicopters it is always unwelcome, as the marks just look unsightly.
With this screen polish you can remove fine scratches and slightly misted areas virtually effortlessly. Windows become clear again, canopies gleam like new.
You won't need our help to discover other uses for this polish too: the screen cover on your transmitter tray and much more!


Screen polish, 5 ml tube
use sparingly - lasts for ever!

'k Zal dit maar vlug ne keer bestellen. Baat het niet, het zal niet schaden... en wie weet is het geen (hopelijk) wondermiddeltje waar alle modelbouwvrienden hier iets aan hebben...

'k Hou jullie op de hoogte.

Nick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat heb je al een heel eind weg gekregen. Petje af. En natuurlijk ben ik benieuwd wat koperpoets doet.

Ik heb van die metaal polisch met goud erin verwerkt. Die is superzacht kun je ook nog eens naar vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan