Hoofdsponsor

Bouwstrip: Alouette II -Belgian Air Force-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kijk uit naar het resultaat en ben ongeduldig om de eerste test vluchten te zien verschijnen in je strip (film ??).
Tot de volgende

Johan
Dit wil ik ook voor geen goud missen! B:


(Ik lag hier plat toen ik dat manneke in z'n bed zag liggen. En dan dat boekje dat hij bij zich heeft. Knappe detaillering!!!) :D


Droop
 
Ja Droop, mijn mannekes hebben ook zo hun gevoelens hé...:k
 
Blue Bird,

als die mannen klaar zijn met jouw project, kun je ze dan misschien verhuren aan mij?
 
Dat beerke aan dat bed! :D:D:D:D:D:D

Nick, hoe kan ik nu op een serieuze manier je bouwverslag volgen als je het volsteekt met zo'n leuke details?
Ik lag hier weer van mijne stoel van het lachen. :D:D:D:D:D


Ff serieus (tussen twee lachbuien in): Ik vind het nog steeds knap wat je hier neerzet. Echt waar! ApplausB:




Droop
 
Dominiek,

niet aandringen heb je gezien hoe ernstig teamleader je aankijkt. Ik denk dat het huurgeld voor dit team niet te betalen is.
Hun manager heeft ze goed gedrild lijkt mij.

Nick blijf ons verbazen met je strip/verslag/bouwperikelen.
Dit is verslavend erger dan de krant kopen om de strips te volgen.

Ben benieuw naar de testvluchten heb je een goede testpiloot of moet je die inhuren??

Grts

Johan
 
Hey Johan,

ook thx voor je toffe reactie...

De testpiloot wordt Luitenant Tim Stearman hemzelf.
Ma voor het zover is moet ik hem nog een beetje verschalen en in de juiste Belgian Air Force flightsuit steken. Maar dat komt allemaal in orde. De juiste suit wordt momenteel gestikt in Duitsland en ik verwacht hem volgende week.
Prentjes volgen...

Heligroeten,

Nick

Ik ga nog een beetje verder bouwen zodat jullie bouwstripleeshonger tijdig kan worden aangevuld. ;P
 
Beste team, hoe hebben jullie het messing gesoldeerd?? En wat zijn die tubes waar jullie gebruik van maken.

Ik heb het even zitten te bekijken, maar het ziet er zeer schoon uit, en dat lukt mij niet echt met solderen. Ik heb zelf altijd wat van die vloeistukken die over zo'n buisje heen gaan, en die moet ik dan weer afvijlen of schuren.
 
Hey Rik,

de constructie van de wielophanging is een waar experiment waar helemaal niks aan gesoldeerd is B:.

Alles is aan mekaar gezet met J.B. Weld, een soort tweekomponenten epoxi-achtig kneedbaar metaal. Ze beweren zelf dat een verbinding met dit product minstens even stevig is dan een soldeerverbinding.

Het mooie aan heel de zaak is dat het nog waar is ook...

Nu voor alle zekerheid heb ik binnenin de buisjes ook nog geplooide staalstraad gelijmd of "gekoudsoldeerd".

Heligroeten,

Nick
 
het begint nu een brok techniek te worden.

En al die servo's er in. Knap staaltje werk hoor. Zo strak en nejtes.

Hoe stel je die nu af?
 
Hey Nick,

Dat zelfgemaakte landingsgestel en die wielophanging zien er fantastische mooi uit -fck-
Je bouwt niet alleen een hele mooie heli, maar een exacte replica Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Hey hey,

nogmaals thx voor de complimenten jongens cute


@ Pascal,

een exacte replica wordt het niet hoor. Er zitten veel compromissen in, maar mijn doel is de algemene look zo schaal getrouw mogelijk krijgen.


@ Modelengeneer,

Hoe stel je een heli af? Beste kerel, dat is een 10-punten vraag o-o
Het antwoord op die vraag is niet neer te pennen op een A-4tje... en natuurlijk komt er ook veel gevoel bij kijken. Maar ik zal de basics van het afstellen van een 4-punts aangestuurde Vario mekaniek aan bod laten komen in de loop van mijn bouwstrip. Dan kun je het stapsgewijs een beetje volgen.

Mijn troepen wachten... dus vlug verder gaan bouwen zodat er in de loop van volgende week weer een posting kan komen ;P


Heligroeten,

Nick

PS. Morgen naar Nieuwegein en zondag vliegen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan