Hoofdsponsor

1/35 T17E1 Staghound MK.1 late production [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
_iceUrlFlag=1


The British allocated the name Staghound to the T17E series. Production started in October 1942. Unlike the T17 when the US military decided to adopt the lighter M8 Greyhound vehicle, T17E1 production continued for the United Kingdom. Approximately 4,000 Staghounds were produced in total.[1]

The Staghound was an innovative design that incorporated some advanced features. It had two rear-facing 6-cylinder engines with automatic transmissions (with 4 forward and 1 reverse gears) feeding through a transfer case to drive both axles. Either two or four-wheel drive could be selected. Either engine could be shut down while in motion and taken out of the drive train. Additionally, a power steering pump was incorporated which could be switched on or off manually from the driver's instrument panel depending on steering conditions. Steering and suspension components were directly attached to the hull as the structure was rigid enough to dispense with the need for a separate chassis.

The Staghound entered service too late for use in the North African campaign where its combination of armor, range and main armament would have been an advantage.[citation needed] As a result it first saw operational service in Italy, where many units found its large physical size too restrictive in the narrow roads and streets of Europe. As a result it saw most service at squadron and regimental headquarter level.

Dit kitje was eigenlijk een club avond bouw project maar door de grote hoeveelheid mini onderdeeltjes is het op de locatie daar niet te doen (iets slechte verlichting voor priegelwerk) dus heb na drie avondjes bouwen daar de kit tot huis project omgedoopt 8)
Ten eerste de kit is zeer goed van detail maar wat de rest betreft zijn ze bij Bronco een beetje door gedraaid wat de constructie betreft, sommigen onderdelen bestaan uit vier losse onderdeeltjes terwijl deze gewoon als een onderdeel kon worden gemaakt zonder kwaliteits verlies aan detail,
De meeste onderdelen vergen veel schoonmaakwerk omdat het gedeelte waar het onderdeel aan de spreu zit doorloopt tot aan de onderzijde van het onderdeel, normaal is het genoeg om alleen de zijkant te schuren waar het onderdeel aan de spreu zat en nu mag je ook nog eens als extra de onderzijde bijschuren omdat daar ook nog wat extra plastic van de spreu zit.
De handleiding is een grote vage bedoeling en je moet constant opletten of alles wel op de juiste plaats komt te zitten, leuk voorbeeldje op een gegeven moment moet een plastic kist tussen de uitlaten plakken en om er later achter te komen dat er ook nog een PE uitvoering van deze kist is :) dus constant opletten.

Ondanks dit alles blijft het een prachtige kit.

Weinig foto`s van de inhoud helaas maar er zitten twee PE raampjes in waarvan een met alleen nummers die ik nog niet ben tegen gekomen in de bouw beschrijving.
Aluminium loopje en transparante periscopen.
DSC_6747.jpg

Als extra gebruik ik een set bepakking van Black Dog zodat ik een berg bepakking op wielen krijg :O
DSC_6745.jpg

Het gegoten stuk waar de mitrailleur in zit van structuur voorzien met verdunde putty.
DSC_6741.jpg

De uitlaten met lijm van een structuur voorzien maar dat was niet echt een succes omdat het plastic te erg reageerde met de lijm maar schuurpapiertje doe wonderen gelukkig.
DSC_6744.jpg

Nog een overzichtje met de wielen.
Het was de bedoeling om drie resin wielen met V profiel te gebruiken en een standaard kit wiel maar dat word nu omgedraaid omdat ik op diversen foto`s zag dat de meeste Staghondjes het profiel van de kitbanden hebben dus doe ik er een resin wiel met het V profiel bij met het idee dat er even geen standaard wiel/band voorhanden was.
DSC_6742.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie kit,
je heb ook al een aardig begin gemaakt.
 
Knappe kit en up-gradesetje. Ik had nog nooit zulk model gezien, maar ik vind hem wel mooi. Ook een goede beschrijving!
Tot de volgende, Groeten Erwin.;)
 
Hola, de 2de Staghound in opbouw maakt zijn intrede op het forum. De 1ste is van onze vriend Draken.
Succes ermee Ron.
Trouwens een geschiedenisdetailtje. Het dorp waar ik woon werd bevrijd door de canadezen, hun voertuigen : Brenguncarriers en een Staghound.
In werkelijkheid is dat eigenlijk wel een tamelijk groot voertuig moet ik zeggen.
Maar enfin, back on topic !!!!
 
Mannen bedankt voor de reacties.

Famo het is inderdaad een groot voertuig en altijd leuk om een stukje geschiedenis te horen waar deze rakkers zijn waar genomen :)

Ik weet niet of het in het eerste berichtje stond maar dit voertuig gemaakt door de Amerikanen werd niet door hun gebruikt ze hebben hun keuze op de anderen hond laten vallen de M8 Greyhound 8)

Ron
 
Ron,

dat ziet er een mooie kit uit, maar wat meer is: het is vooral een mooie bouw tot hier toe. De extra bepakking wordt super.

Ivan
 
Weer 'ns een geweldige allied bak die lekker afgeladen kan worden. De bouw ziet er prima uit.
 
Ivan, Gunit bedankt voor de reactie.

Ivan het is inderdaad een ooie kit et zeer veel detail alleen een ramp om te bouwen door de overbodige kleine onderdelen en de handleiding aar hij blijf mooi ^^

Gunit de bouw is wel goed aar alles hang en sta bij de afwerking en daar wil het weleens een beetje verkeerd gaan bij mij een goed resultaat neer te zetten, niet dat het zo slecht is aar het is nog net niet helemaal hoe ik het altijd wil hebben :unsure:

Voorlopig lig de bouw even stil door anderen werkzaamheden die niets met de hobby te maken hebben maar wel leuk zijn.

Ron
 
Hm de welgekende Staghound. Een heel leuk voertuig om te bouwen, en om te schilderen natuurlijk. Ik zie deze toch vaker passeren en het doet me wel iets.. misschien eens nadenken over een eigen exemplaar :) Ik volg je topic alvast, dit wordt smullen :D
 
Machtig modelletje.

'k Ben benieuwd naar het vervolg. ;)



Droop
 
Ook hier weer wat leven in de brouwerij brengen :)
Nu de bouwavonden stil liggen de komende tijd wegens vakanties kan ik mooi de Stag afbouwen en gereed zetten om te schilderen als de KET-T gereed is.

Vandaag was het dus lekker weer en ik had geen zin om te schilderen en heb dus de koepel afgebouwd zover mogelijk, de kwetsbare onderdelen er nog even af gelaten om geen schade aan te richten als ik de bepakkingen op de koepel gaat zetten om te kijken of alles wel netjes past van de resin handel.

Ik heb de koepel een giet structuur gegeven met Humbrol lijm, de waterdunne versie, door middel van tamponeren met een kwastje lijm en na droging goed na geschuurd omdat deze koepels redelijk strak waren gegoten.

DSC_6848.jpg

DSC_6849.jpg

DSC_6850.jpg

En nu op naar de bepakking 8)

Ron
 
Wat een goede foto's. Goede bouw en proper werk gemaakt van de gegoten structuur. Ik ga letten op jouw olive drab my friend (Comet) !
 
Bedankt Guy, blijkt dat mijn oude camera van veel licht houd :)
Ik had eerlijk gehoopt dat jij eerder aan je Comet begon want dan kon ik jou volgen want nu rust er een zware last op mijn schouders :laugh:

Ron
 
Kijk ik ken helemaal niets van patservoertuigen of semi-pantser of je het ook noemt, maar ik vind dit wel een leuk model. Morgen zal ik aan iets passeren, waarvan ik niet weet of het echt of nep is, en zal er een foto van nemen om hier eens te horen wat het eigenlijk is.
 
goed gemaakt die gietstruktuur
 
Ziet er zeer realistisch uit je koepel.
 
Geef een gil Ron als dat nodig mocht zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in hoor !
 
Vandaag al de bepakking op hun plaats aangebracht door middel van dubbelzijdig tape om te kijken of alles wel goed genoeg aansloot op het voertuig en dat was dus het geval met uitzondering van de twee stukken op de toren die ik nu moet laten aansluiten door middel van Magic sculp.

DSC_6868.jpg

DSC_6869.jpg

DSC_6870.jpg

DSC_6871.jpg

DSC_6872.jpg

DSC_6874.jpg

Hier het probleempje op de koepel, de uiteinden van de bepakking sluiten niet goed aan dus wat werk aan de winkel.
Nu nog even iemand zoeken die de bepakking wil schilderen :laugh::laugh:

Ron
 
Met al die bepakking op z'n rug ziet het tankje er ineens helemaal anders uit. :)

Prachtig werk Ron!!



Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan