Hoofdsponsor

1/35 T17E1 Staghound MK.1 late production [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
wel mooi die bepakking, heb wel het idee dat het een beetje teveel is voor deze pantserwagen ;-), ... ziet er goed uit voor de dry-fit
 
Leuk detail die ene band met heel ander profiel !
 
Hallo Ron,

Mooi modelletje dat je hier aan het bouwen bent, prachtig geslaagd tot dusver.

Even dacht ik te vermelden dat de Brigade Piron, die met de geallieerden oprukte langs de Franse kust, met dit voertuig uitgerust was. Maar bij verder opzoekwerk blijkt het de Daimler Scout Car te zijn die op de foto staat waarop ik me baseerde.

Groeten Rik
 
Jawadde das nogal een hoop bepakking zeg. het word een beetje zwaar voor je staghound zo te zien aan de wielen :laugh::laugh:;)
 
Ja heren de hond is nu een echte werkezel geworden :laugh:

Rik voor zover ik weet is dit voertuig alleen door de Engelsen en Canadese troepen gebruikt ik moet wel zeggen dat ik totaal geen verstand heb van divisies en wat zoal meer want ik ben een alleen bouwer van modellen :wub:

Guy zo`n afwijkend wiel is inderdaad een leuk detail wat niet direct opvalt als het model in de verf staat.
Het was de bedoeling om al de kitwielen te vervangen door de resin versie maar na wat speurwerk kwam ik erachter dat dit profiel zeer weinig voor kwam dus vandaar de keuze van een wiel vervangen.

Ron
 
Goed gedacht dan Ron want dit kon best hoor, ik sta allang niet meer versteld van speciaaltjes, als je ziet wat er allemaal rondgereden heeft in die tijd.
 
Amai die is goed bepakt, en het meeste sluit inderdaad goed aan.
Ge kunt het voertuigje bijna niet meer zien onder de bepakking :wacko:
 
Eindelijk na een lange tijd de AB weer eens aangslingerd en de pakezel in de primer gezet :laugh:

Ik heb drie kleuren primer gebruikt om alvast een basis te hebben voor de definitieve kleuren, de kleur van de primer heeft een lichte invloed op de kleur die erover komt, dus vandaar de drie kleuren :$

Dus de bovenzijdes zijn in het wit gespoten, zijkanten lichtgrijs (niet echt duidelijk op de foto helaas) en onderaan zwart.

DSC_6879.jpg
DSC_6878.jpg

En nu even kijken of ik wat leuke kleurtjes kan vinden voor de basis ;)

Ron
 
Dat is een interessante werkwijze met die drie tonen van grondverf. Je gaat dus transparante laagjes leggen zodat deze onderlaag haar licht/donker effect bijdraagt ?
 
Speciale manier van pre shade dat je hier toepast.
Ben benieuwd naar het resultaat.
 
Guy,DJs,
Zoals jullie waarschijnlijk ook weten is de kleur van de ondergrond ook bepalend voor de eindkleur,dus een lichte ondergrond geef een frissere/heldere kleur dan als je een donkeren ondergrond gebruikt.
Dus op deze manier probeer ik al iets variatie te verkrijgen ook al is dat minimaal.
Maar het belangrijkste blijf toch de pre shading die je aanbreng in je basislaag.

Ondertussen is met dit mooie weer (regen) ook de eindlaag gespoten en dat doe ik meestal in een sessie.
De kleurtjes die ik heb zijn ,
US Dark Green
Panzer Olive green
Sand
Glans vernis.

1; US dark green en een paar druppels glans
2;mix van US dark green en een druppel of 3 panzer olive green en een paar druppels glans en deze mix in een mist laagje aangebracht
3 diversen lagen aangebracht van een mix van US dark green en sand en een paar druppels glans en deze steeds lichte gemaakt door meer sand toe te voegen.
En krijg je dit resultaat
Helaas niet de beste foto`s vanwege het ontbreken van de zon op deze regenachtige dag :(

DSC_6895.jpg

DSC_6882.jpg

DSC_6883.jpg

DSC_6884.jpg

DSC_6885.jpg

In werkelijkheid is het spuitwerk een stuk lichter dan op de foto.

Ron
 
De zon scheen hier even dus als een raket naar buiten om enkelen nieuwe plaatjes te schieten.

DSC_6896.jpg

DSC_6897.jpg

DSC_6898.jpg

DSC_6899.jpg


Ron
DSC_6900.jpg
 
Dat ziet er niet verkeerd uit Ron.
Zo te zien heb je de luiken in een iets lichtere kleur gestoken.
Vind ik schitterend, mooie kleurmodulatie.(You love it or you hate it)
 
strak gespoten, ziet er goed uit, benieuwd naar het vervolg
 
Thnx mannen.

DJs inderdaad de luiken en nog wat klein spul zijn met lichtere kleuren gespoten, en eerlijk gezegd ben ik niet echt een grote fan van kleuren modulatie maar wilde het weleens doen.

Ron
 
Thnx mannen.

DJs inderdaad de luiken en nog wat klein spul zijn met lichtere kleuren gespoten, en eerlijk gezegd ben ik niet echt een grote fan van kleuren modulatie maar wilde het weleens doen.

Ron

Maar je voertuig wordt er wel een heel stuk levendiger door Ron, mooi spuitwerk!
 
Ondertussen weer wat werk gedaan aan de hond.

Het voertuig heeft een plaatselijk wash gehad met een MIG wash, had deze nog ergens staan en gelijk maar eens uitgeprobeerd, en de eerste basis chips gezet.
Nu krijg het voertuig enkelen filters en worden de bassis chips met een donker bruin kleurtje afgewerkt.

DSC_6937.jpg

DSC_6939.jpg

Ook de bepakking heeft zijn basis kleur gehad, de kleuren die gebruik zijn Tamiya Buff, Humbroll187en Vallejo Olive green.
Na droging heb ik enkelen stuks bepakking een filter geven van groen en bruin om meer variatie te krijgen

Helaas komen de verschillende kleurtinten niet echt goed uit de verf op de foto :(
DSC_6935.jpg

Nu moet ik wachten op een paar kleurtjes verf voordat ik weer verder kan.

Ron
 
Ziet er niet verkeerd uit.
Is dat een draaitafeltje waar het voertuig opstaat?

Denk dat ik ook maar eens een voertuig of zoiets ga aanschaffen, kan ik ook met de grote jongens hier meepraten.:)

Johan.
 
Klopt Johan dat is een draaitafeltje van Tamiya.

Ondertussen niet echt stil gezeten met de Staghound en zodoende loopt het voertuig op zijn einde wat de afwerking betreft.

Ik heb voor de verandering eens het stof en de rainmarks met Humbroll aangebracht om dat ook eens te proberen.
Gebruikte kleuren waren 72 khaki en panzer geel en dit in allerlei kleurtinten aangebracht, helaas valt het effect grotendeels weg op de foto`s

DSC_6945.jpg

DSC_6946.jpg

Nu de bepakking nog aanpakken en de modder aanpakken want dat lijkt nergens op :angry:

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan