Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 T17E1 Staghound MK.1 late production [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 65

Discussie: T17E1 Staghound MK.1 late production [DONE]

  1. #1

    Lightbulb T17E1 Staghound MK.1 late production [DONE]



    The British allocated the name Staghound to the T17E series. Production started in October 1942. Unlike the T17 when the US military decided to adopt the lighter M8 Greyhound vehicle, T17E1 production continued for the United Kingdom. Approximately 4,000 Staghounds were produced in total.[1]

    The Staghound was an innovative design that incorporated some advanced features. It had two rear-facing 6-cylinder engines with automatic transmissions (with 4 forward and 1 reverse gears) feeding through a transfer case to drive both axles. Either two or four-wheel drive could be selected. Either engine could be shut down while in motion and taken out of the drive train. Additionally, a power steering pump was incorporated which could be switched on or off manually from the driver's instrument panel depending on steering conditions. Steering and suspension components were directly attached to the hull as the structure was rigid enough to dispense with the need for a separate chassis.

    The Staghound entered service too late for use in the North African campaign where its combination of armor, range and main armament would have been an advantage.[citation needed] As a result it first saw operational service in Italy, where many units found its large physical size too restrictive in the narrow roads and streets of Europe. As a result it saw most service at squadron and regimental headquarter level.

    Dit kitje was eigenlijk een club avond bouw project maar door de grote hoeveelheid mini onderdeeltjes is het op de locatie daar niet te doen (iets slechte verlichting voor priegelwerk) dus heb na drie avondjes bouwen daar de kit tot huis project omgedoopt
    Ten eerste de kit is zeer goed van detail maar wat de rest betreft zijn ze bij Bronco een beetje door gedraaid wat de constructie betreft, sommigen onderdelen bestaan uit vier losse onderdeeltjes terwijl deze gewoon als een onderdeel kon worden gemaakt zonder kwaliteits verlies aan detail,
    De meeste onderdelen vergen veel schoonmaakwerk omdat het gedeelte waar het onderdeel aan de spreu zit doorloopt tot aan de onderzijde van het onderdeel, normaal is het genoeg om alleen de zijkant te schuren waar het onderdeel aan de spreu zat en nu mag je ook nog eens als extra de onderzijde bijschuren omdat daar ook nog wat extra plastic van de spreu zit.
    De handleiding is een grote vage bedoeling en je moet constant opletten of alles wel op de juiste plaats komt te zitten, leuk voorbeeldje op een gegeven moment moet een plastic kist tussen de uitlaten plakken en om er later achter te komen dat er ook nog een PE uitvoering van deze kist is dus constant opletten.

    Ondanks dit alles blijft het een prachtige kit.

    Weinig foto`s van de inhoud helaas maar er zitten twee PE raampjes in waarvan een met alleen nummers die ik nog niet ben tegen gekomen in de bouw beschrijving.
    Aluminium loopje en transparante periscopen.


    Als extra gebruik ik een set bepakking van Black Dog zodat ik een berg bepakking op wielen krijg


    Het gegoten stuk waar de mitrailleur in zit van structuur voorzien met verdunde putty.


    De uitlaten met lijm van een structuur voorzien maar dat was niet echt een succes omdat het plastic te erg reageerde met de lijm maar schuurpapiertje doe wonderen gelukkig.


    Nog een overzichtje met de wielen.
    Het was de bedoeling om drie resin wielen met V profiel te gebruiken en een standaard kit wiel maar dat word nu omgedraaid omdat ik op diversen foto`s zag dat de meeste Staghondjes het profiel van de kitbanden hebben dus doe ik er een resin wiel met het V profiel bij met het idee dat er even geen standaard wiel/band voorhanden was.
    Laatst gewijzigd door Ron; 16-07-11 om 22:28

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Knappe kit en up-gradesetje. Ik had nog nooit zulk model gezien, maar ik vind hem wel mooi. Ook een goede beschrijving!
    Tot de volgende, Groeten Erwin.

  4. #4

    Standaard

    Hola, de 2de Staghound in opbouw maakt zijn intrede op het forum. De 1ste is van onze vriend Draken.
    Succes ermee Ron.
    Trouwens een geschiedenisdetailtje. Het dorp waar ik woon werd bevrijd door de canadezen, hun voertuigen : Brenguncarriers en een Staghound.
    In werkelijkheid is dat eigenlijk wel een tamelijk groot voertuig moet ik zeggen.
    Maar enfin, back on topic !!!!


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  5. #5

    Standaard

    Mannen bedankt voor de reacties.

    Famo het is inderdaad een groot voertuig en altijd leuk om een stukje geschiedenis te horen waar deze rakkers zijn waar genomen

    Ik weet niet of het in het eerste berichtje stond maar dit voertuig gemaakt door de Amerikanen werd niet door hun gebruikt ze hebben hun keuze op de anderen hond laten vallen de M8 Greyhound

    Ron

  6. #6

    Standaard

    Ron,

    dat ziet er een mooie kit uit, maar wat meer is: het is vooral een mooie bouw tot hier toe. De extra bepakking wordt super.

    Ivan
    Grtz.

    Ivan


  7. #7
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.714

    Standaard

    Weer 'ns een geweldige allied bak die lekker afgeladen kan worden. De bouw ziet er prima uit.

  8. #8

    Standaard

    Ivan, Gunit bedankt voor de reactie.

    Ivan het is inderdaad een ooie kit et zeer veel detail alleen een ramp om te bouwen door de overbodige kleine onderdelen en de handleiding aar hij blijf mooi

    Gunit de bouw is wel goed aar alles hang en sta bij de afwerking en daar wil het weleens een beetje verkeerd gaan bij mij een goed resultaat neer te zetten, niet dat het zo slecht is aar het is nog net niet helemaal hoe ik het altijd wil hebben

    Voorlopig lig de bouw even stil door anderen werkzaamheden die niets met de hobby te maken hebben maar wel leuk zijn.

    Ron

  9. #9

    Standaard

    Hm de welgekende Staghound. Een heel leuk voertuig om te bouwen, en om te schilderen natuurlijk. Ik zie deze toch vaker passeren en het doet me wel iets.. misschien eens nadenken over een eigen exemplaar Ik volg je topic alvast, dit wordt smullen
    Hobbyist - WOII enthousiast - Webshop uitbater

  10. #10
    Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-04-08
    Berichten
    2.889

    Standaard

    Machtig modelletje.

    'k Ben benieuwd naar het vervolg.



    Droop

  11. #11

    Standaard

    Ook hier weer wat leven in de brouwerij brengen
    Nu de bouwavonden stil liggen de komende tijd wegens vakanties kan ik mooi de Stag afbouwen en gereed zetten om te schilderen als de KET-T gereed is.

    Vandaag was het dus lekker weer en ik had geen zin om te schilderen en heb dus de koepel afgebouwd zover mogelijk, de kwetsbare onderdelen er nog even af gelaten om geen schade aan te richten als ik de bepakkingen op de koepel gaat zetten om te kijken of alles wel netjes past van de resin handel.

    Ik heb de koepel een giet structuur gegeven met Humbrol lijm, de waterdunne versie, door middel van tamponeren met een kwastje lijm en na droging goed na geschuurd omdat deze koepels redelijk strak waren gegoten.







    En nu op naar de bepakking

    Ron

  12. #12
    Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    06-08-08
    Berichten
    6.714

    Standaard

    Wat een goede foto's. Goede bouw en proper werk gemaakt van de gegoten structuur. Ik ga letten op jouw olive drab my friend (Comet) !

  13. #13

    Standaard

    Bedankt Guy, blijkt dat mijn oude camera van veel licht houd
    Ik had eerlijk gehoopt dat jij eerder aan je Comet begon want dan kon ik jou volgen want nu rust er een zware last op mijn schouders

    Ron

  14. #14

    Standaard

    Kijk ik ken helemaal niets van patservoertuigen of semi-pantser of je het ook noemt, maar ik vind dit wel een leuk model. Morgen zal ik aan iets passeren, waarvan ik niet weet of het echt of nep is, en zal er een foto van nemen om hier eens te horen wat het eigenlijk is.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

  15. #15

    Standaard

    goed gemaakt die gietstruktuur


    If you want to save a few horses, drive a Famo

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •