Hoofdsponsor

1/72 Flying Boxcar C-119 (Italeri)

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Even mijn inschrijving voor de wedstrijd bevestigen.

De bedoeling is om een scene uit de film "The Flight Of The Phoenix" te maken waar een Flying Boxcar C-119 omgebouwd wordt naar een nieuw vliegtuig. De bedoeling is om er een dio van te maken.

De boxart

1_Foto_001.jpg

De plannetjes

1_Foto_002.jpg

De gietramen

1_Foto_003.jpg

1_Foto_004.jpg

1_Foto_005.jpg

In de bouwdoos zit nog een mooi boekje met veel foto's die zeker handig zullen zijn bij het bouwproces.

1_Foto_006.jpg

1_Foto_008.jpg

1_Foto_007.jpg

Christophe
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aarg, in de titel staat een foutje, moet Boxcar zijn en niet Bowcar.
 
Christophe maatje ik wens je veel suc6 met deze zeer mooie bouwdoos,wat een mooi toestel zeg.
Patje.;)
 
Veel succes met de bouw.
Ziet er een mooie kit uit met een mooi referentie boekje. (zouden ze vaker moeten doen)
 
Hoi Christophe,

Succes met de bouw en de wedstrijd.
 
Dus als ik het goed begrijp krijgen we de omgebouwde versie te zien.
Mooi project en veel plezier met de bouw.
 
Heel mooi project om te volgen en scratchwerk te zien.! Complimenten voor de duidelijke foto's!!
 
succes en veel bouwplezier Cristophe.

Fred
 
Iedereen bedankt

Dus als ik het goed begrijp krijgen we de omgebouwde versie te zien.
Mooi project en veel plezier met de bouw.

De bedoeling is om een dio te maken waar beide vliegtuigen op staan. Het afgebroken wrak van de Boxcar en de nieuwe versie. Een beetje zoals op deze foto.

1_Flight-Of-The-Phoenix_3.jpg

Christophe
 
Dat word de moeite om te volgen.
In elk geval een mooi dio in wording.
 
Dit wil ik zeker niet missen,word boeiend.;)
 
Iedereen bedankt



De bedoeling is om een dio te maken waar beide vliegtuigen op staan. Het afgebroken wrak van de Boxcar en de nieuwe versie. Een beetje zoals op deze foto.

1_Flight-Of-The-Phoenix_3.jpg

Christophe

Christophe, ik vind je idee heel goed en vind het een prachtig initiatief maar let wel op als je de foto gebruikt.
Het toestel gebruikt in de film "Flight of the Phoenix" betreft in feite een Fairchild C-82 Packet, de WO2 voorganger van de C-119.
Het verschil is duidelijk te zien aan de cockpitbeglazing en de neus.
Als je de C-119 gebruikt zonder de foto (vb op een beurs of op een wedstrijd) zal het niet opvallen want de meesten kennen het verschil niet.
 
Dat de C-119 niet het model is van de film wist ik, maar de C 82 kon ik niet vinden in bouwdoos. Dus zal ik waar het mogelijk is het model zoveel mogelijk aanpassen zodat hij zo goed mogelijk op de C 82 lijkt. Dus toch een beetje scratchwerk.

Maar toch bedank voor de opmerking Erwin.


Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan