Hoofdsponsor

1/72 Flying Boxcar C-119 (Italeri)

Status
Niet open voor verdere reacties.
schitterend maatje en zeer mooi nagemaakt.dit word een meesterwerkje
 
Christophe dat is heel realistisch gemaakt knap hoor wat je hier doet.

Gr
Dirk
 
Wow, hoedje af.
Knap scratch werk Christophe.
Alles zeer realistisch tot nu. Blijf met bewondering volgen.

Mark
 
Mooi werk met dat styreen , dat maakt het speciaal ....
 
Bedank iedereen. Geeft moed om verder te doen want ik ga nog veel werk hebben. Ik heb een beetje schrik van het verfwerk, maar ja, gewoon doen en we zien wel.
 
awel Christophe .......... t'is in orde
knap werk dat ge hier neerzet
 
Briljant werk ! Kan er niet meer van zeggen...
 
De steunen en ski's zien heel mooi uit Christophe. Maar kijk nog eens naar de wielen, dit zitten te laag waardoor de ski's de grond niet raken.
 
Hey Pascal, hier even een foto waar je de wielen op ziet. Die zitten eigenlijk in het zand verborgen, waardoor de ski's het zand wel raken.

attachment.jpg

In de film is het een beetje verwarend. Soms zie je wielen, soms niet, soms steken ze ver uit en in een andere scène zitten ze meer naar binnen. Voor mijn dio speelt het niet zo een rol, want de wielen zijn toch verborgen in het zand.

In de film zitten nogal wat tegenstrijdigheden.
Zo zijn er de wielluiken die in één scène serieus beschadigd zijn (krom getrokken en geblutst) en een beetje later zien ze er weer als nieuw uit. Het is af en toe wat uitzoeken wat het beste is.
 
Knap gemaakt Christophe!
Wat jij allemaal niet kan met je freesmachine!

Fred
 
Erg knap wat je allemaal maakt Christophe!
 
En weer eens een nieuwe update. De Phoenix is bijna klaar voor zijn eerste primerlaag. Nog een paar details en hij kan gespoten worden.
Vandaag heb ik de afwerking van de rechtervleugel gedaan met aluminiumpapier om de alu platen van de film te imiteren.
Dan heb ik het stuur erin gezet en ook de 4-poot die op het vliegtuig staat en waar de kabels aan vastgemaakt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zie je goed het alupapier dat ik gebruikt heb.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En we gaan verder. Hier even de metamorfose van de propeller.
De propeller van de C-119 (het model van de kit) heeft 4 bladen en de C-82 (van de film) heeft 3 bladen. Dit moet natuurlijk aangepast worden.

Hieronder de propeller van de kit. De bladen zijn te rechthoekig.
attachment.jpg

De rechthoekige vorm van de bladen zijn hieronder een beetje afgerond en ik heb de tippen uitgefreesd uit plastic card.

attachment.jpg

De tippen eraan geplakt, even laten drogen en dan mooi geschuurd.

attachment.jpg

Dan de bladen erafgesneden en teruggeplakt onder hoeken van 120°.

attachment.jpg

De andere propeller is ook gemaakt maar die moet nog beschadigd worden.

Christophe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan