Hoofdsponsor

'63 Cougar II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel zonde dat de lak mat opgedroogt is was de tempratuur van het model en lak wel juist?

Was toen een zeer regenachtige dag.
Misschien was de luchtvochtigheid in mijn garage toch wat te hoog.

Nou ik vind dat matte juist wel wat hebben , en meer real , ten op zicht later van de glazende buiten kant ...

Het was de buitenkant die mat bleef Bubblegum.
En zelfs met glaslak bleef deze dof.
Daarom even in de remolie met alles.
 
Allee, er is een kleurtje aangebracht.
Nu mij BMF zoeken en aanbrengen.
Het dakgedeelte in aluminium zetten.
En dan blanke lak om extra glans te krijgen.

PICT1293.jpg

PICT1294.jpg

PICT1295.jpg

Heb nog een beetje werk voor de boeg.
Maar er zijn nog ongeveer vijf weken te gaan hé. :) :)
 
Zie ik het goed of ..... alleen maar xjes geen foto's
 
Ja ik nu ook krom voltje of zoiets
De auto ziet er heel strak uit mooi spuitwerk.

Gr
Dirk
 
Nog even verder gedaan aan de body.
En ik leer het blijkbaar niet hé.
Tussen het spuiten van de body en de rest, zoals deuren en motorkap en nog wat kleine delen zit ongeveer een maand verschil.
En dus ook kleurverschil.
Spijtige zaak maar ik zie wel hoe het loopt.
We doen gestaag verder en beoordeel de boel als alles in elkaar zit.
Verslag volgt.
 
Ik ben hier nu nog een beginner in, maar is het niet beter dat je die stukken even 'dryfit' met tape aan de binnenkant en dan spuiten? Zo is alles aan de buitenkant toch in dezelfde tint?

Dat heb ik toch allesinds gedaan bij de Mini.

Voor de rest al superwerk :)
 
Normaal spuit ik alles op de sprue in één keer.
Maar nu niet, was een beetje aan de luie kant met dit resultaat.
Het komt wel in orde, denk ik. :)
 
Mss een domme vraag, maar als je alles op je sprue ineens spuit, dan ga je die nog van de sprue moeten halen. Ga je dan opnieuw spuiten om na het schuren enz de kleur erop te zetten?
 
Dan werk ik dat kleine verbindingspuntje voorzichtig bij.
En meestal doe ik dat met een zeer fijn borsteltje.
Hangt af van de verf en kleur.
Sommige verven of kleuren (metallic bv.) moet je spuiten en dan kan ik niet anders dan van de sprue te werken.
 
Ik ben hier nu nog een beginner in, maar is het niet beter dat je die stukken even 'dryfit' met tape aan de binnenkant en dan spuiten? Zo is alles aan de buitenkant toch in dezelfde tint?

Dat heb ik toch allesinds gedaan bij de Mini.

Voor de rest al superwerk :)

Als je de onderdelen direct meespuit zoals motorkap enzo ga je geen verschil in tint hebben.
Als je ze een paar dagen later gaat spuiten is dit een ander verhaal.
Want dan ga je de spuitbus of kleur opnieuw schudden en als die dan niet gelijk geschud is .....
 
Als je de onderdelen direct meespuit zoals motorkap enzo ga je geen verschil in tint hebben.
Als je ze een paar dagen later gaat spuiten is dit een ander verhaal.
Want dan ga je de spuitbus of kleur opnieuw schudden en als die dan niet gelijk geschud is .....

En dat heb ik nu weer mogen ondervinden.
Dat is reeds de tweede keer dat ik zo dom ben.
Maar verstand komt met de jaren, er is nog hoop ;)
 
Ik heb mijn lesje geleerd.
Allee, denk ik toch.
Toen ik vandaag mijn Cougar ter hand nam om verder af te werken, springt de verf in het rond.
Niet echt prettig als de boel gewoon afbladdert.
Juist het zelfde effect als met mijn Mustang een tijd geleden.
Nooit eerder voor gehad.
En nu gebruik ik spuitbussen van den Action.
Zou het daar aan liggen, JAAAAAAAAAAAAAAAAAA.
Volgens mij toch.
Ga nu proberen er nog het beste van te maken.
Verslag volgt.
 
Erik,

Ik gebruik dikwijls de grondverf en de vernis van het merk Action. Tot nog toe heb ik daar nog nooit problemen mee gehad.
Heb je goed ontvet?
 
dat is jammer , maar nooit gehoord van het merk action , maar hij doet zijn naam wel eer aan jammer genoeg
 
Dat is balen Modelbouwerke maar zo zie je maar weer goedkoop is duurkoop meestal en jij heb nu net de pech dat het fout gaat :-( hoewel ik over de grondverf/primer weinig klachten hoor.
Ik zelf geef liever een paar euro meer uit zodat ik zeker weet dat ik geen problemen krijg.

Bubblegum de Action is zo`n gooi en smijt zaak.
 
Kl... van die afgebladderde verflaag. Ik snap alleen niet goed wat het voordeel is van op het gietraam in een kleur zetten, je hebt immers soms fijne flash langs randen en als je zo'n bevestigingspunt afknipt moet je dat ook toch nog even naschuren ? Ik zou het niet kunnen, zeker niet op een glanzende auto, rare jongens die autobouwers...

Je lost het wel weer op makker !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan